Rån vid öppning så tyvärr stängt söndagen.

🖼️
https://www.tv4.se/just-nu/120DNftIV7KerL0FI8V4ZJ/ran-pa-louvren?utm_source=tv4.se&utm_medium=shared_link
" Museet, som är ett av världens mest välkända, har tillfälligt stängt med anledning av händelsen.
”Ett rån ägde rum i morse när Louvren öppnade. Inga personskador har rapporterats. Jag är på plats tillsammans med museets personal och polisen. Utredningen pågår”, skriver Dati på plattformen X.
Tog Napoleons smycken
Enligt den tidiga polisutredningen tog sig gärningspersonerna, maskerade med huvor, in i museet från flodsidans byggarbetsplats mot Seine, där renoveringsarbeten pågår, rapporterar Le Parisien."
Kommer nog ha bättre uppdateringar än TV4:
BBC har reporter på plats som frågas ut.
https://www.lefigaro.fr/actualite-france/rachida-dati-annonce-un-braquage-au-musee-du-louvre-ce-matin-le-site-ferme-20251019
" De ska ha krossat fönstren i det aktuella rummet med små motorsågar innan de tog smyckena och flydde, berättade en poliskälla för Le Figaro."