2025-10-17, 23:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MercedesDeAcosta
Var det Greta själv och inte de israeliska fångvaktarna som skrev "Whore Greta" på kappsäcken hon hade med sig på sin resa till Gaza? Vad ska man tro? Journalisten och författaren Christian Palme noterar likheten med bokstäver som finns på hennes skylt "Skolstrejk för klimatet".

https://www.threads.com/@christianpalme/post/DP579H0DE7R/greta-thunberg-p%C3%A5st%C3%A5r-att-israeliska-f%C3%A5ngvaktare-skrev-whore-greta-p%C3%A5-hennes-kap

Bra spaning, men usel slutsats.

Skylten och namnet på väskan verkar vara skrivet av samma person. Då vet vi alltså att Greta faktiskt skrev skylten. Har ju varit en del tveksamheter om det förr.

Att någon senare kluddad dit ”whore” över ”GRETA” på väskan är ju det man skall fokusera på här. Och det är uppenbart en annan person. Att Greta skrivit sitt namn på sin väska är ju inga konstigheter.
Citera
2025-10-17, 23:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Burkgurka
Bra spaning, men usel slutsats.

Skylten och namnet på väskan verkar vara skrivet av samma person. Då vet vi alltså att Greta faktiskt skrev skylten. Har ju varit en del tveksamheter om det förr.

Att någon senare kluddad dit ”whore” över ”GRETA” på väskan är ju det man skall fokusera på här. Och det är uppenbart en annan person. Att Greta skrivit sitt namn på sin väska är ju inga konstigheter.
Nej, det är uppenbart samma person som skrivit hennes skylt, som har skrivit GRETA på väskan och som har skrivit WhoRE på väskan. Samma handstil. Jämför "RE" i "WhoRE" med "RE" i "GRETA" så ser du att det är skrivet av samma person.
Citera
2025-10-18, 08:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Osynlige.Mannen
Nej, det är uppenbart samma person som skrivit hennes skylt, som har skrivit GRETA på väskan och som har skrivit WhoRE på väskan. Samma handstil. Jämför "RE" i "WhoRE" med "RE" i "GRETA" så ser du att det är skrivet av samma person.

Nja. Min point var mestadels att ”GRETA” stod på väskan redan från början. Inte så att någon skrivit allt i Israel med två olika pennor.

Tycker inte bokstaven E i ”whoRE” har samma längd på strecken men visst. Kan inte uteslutas att någon skrivit ”who” på Gretas väska, och sedan har hon själv fyllt på med ”RE”. Fast tycker det ser ut som samma ”penna” och tror inte hon själv skrivit mer än bara sitt namn.

(obs att jag absolut inte är någon Greta-försvarare, vilket t ex de som minns diskussionen om den inplastade heliga halsduken i förra tråden kan bekräfta... Reagerade bara på ”konspirationsteorin” som jag inte tror på)
Citera
2025-10-18, 11:41
Medlem
Flaskpostenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Osynlige.Mannen

Undrar hur mycket hon fläker ut läpparna för att skriva hora om sig själv sådär. Har nog otroliga problem undermedvetet.
Citera
2025-10-18, 21:40
Medlem
Rikskrim08s avatar
Har läst att Greta numera är god för 15 mill, var kommer intäkterna ifrån?
Citera
2025-10-19, 18:37
Medlem
Lemonade.347s avatar
Mina föräldrar bor i närheten av familjens sommarstuga på Ingarö och jag har träffat Greta, hennes syster och hennes föräldrar några gånger där ute. Mestadels hennes pappa (Svante) då han är ensam därute med deras hund oftast.

Träffade henne nu igen i somras när jag var ute med min hund i området och hon och Svante var ute med deras labrador. Svante pratade på som han alltid gör men Greta, hon svarar inte ens på hälsning och undviker all ögonkontakt.

Det märks verkligen att hon har diagnoser när man möter henne. Hon är som utbytt när hon pratar om sitt engagemang i olika frågor.
Senast redigerad av Lemonade.347 2025-10-19 kl. 18:45.
Citera
2025-10-19, 19:23
Medlem
Telepatisks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lemonade.347
Mina föräldrar bor i närheten av familjens sommarstuga på Ingarö och jag har träffat Greta, hennes syster och hennes föräldrar några gånger där ute. Mestadels hennes pappa (Svante) då han är ensam därute med deras hund oftast.

Träffade henne nu igen i somras när jag var ute med min hund i området och hon och Svante var ute med deras labrador. Svante pratade på som han alltid gör men Greta, hon svarar inte ens på hälsning och undviker all ögonkontakt.

Det märks verkligen att hon har diagnoser när man möter henne. Hon är som utbytt när hon pratar om sitt engagemang i olika frågor.
Konstigt.. men hon påstår sig vara Bipolär så hon kanske var i en låg period då. Fast jag trodde hon var och rökte på året runt numera med Hamas-polarna så blev förvånad över att hon ens umgicks med föräldrarna nu i somras

Har du pratat med föräldrarna? Vore intressant att få reda på/(eller gissa iaf) vad för politiska åsikter dom har.

Även om Greta är vuxen så känns det inte lämpligt att släppa iväg henne med massa terroristsympatisörer utomlands!?
Citera
2025-10-19, 20:06
Medlem
Lemonade.347s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Telepatisk
Konstigt.. men hon påstår sig vara Bipolär så hon kanske var i en låg period då. Fast jag trodde hon var och rökte på året runt numera med Hamas-polarna så blev förvånad över att hon ens umgicks med föräldrarna nu i somras

Har du pratat med föräldrarna? Vore intressant att få reda på/(eller gissa iaf) vad för politiska åsikter dom har.

Även om Greta är vuxen så känns det inte lämpligt att släppa iväg henne med massa terroristsympatisörer utomlands!?

Hon bor väl i något kollektiv som jag har förstått det. Nu är jag inte så nära att jag vet hur mycket hon är där ute men det var iallafall 2 år sen innan det här senaste som jag såg henne där ute sist.

Om jag ska vara ärlig tror jag att Malena är den som är mest drivande i politiska frågor i familjen och att hon har fått med sig Svante... typ. Svante kör ju fortfarande porsche och jag tror inte att det är en elbil direkt. Men dom är rätt konstiga, hela deras hus är omringat av träd som kan falla över det där stackars huset vilken dag som helst. Men han (Eller dom) vägrar ta ner dom... jag kan ju anta varför. Dom har byggt altanen till huset runt träden, det är på den nivån

Jag tror att Svante och Malena kan ha hur mycket åsikter och försöka övertala henne hur mycket som helst om att lägga av med att försöka ta sig in i Gaza men hon hade inte lyssnat, den känslan får jag iallafall och som du säger, hon är ju faktiskt vuxen nu. Jag är rätt säker på att det var mamma som träffade Svante inte långt efter att Greta kom hem efter hennes första försök att komma in i Gaza. Då hade mamma frågat Svante efter lite kallprat om hur det var med Greta. Han hade svarat att det var okej och snabbt bytt ämne så jag tror inte att han är så glad över det där egentligen men vad ska han göra. Vill hon hamna i Israeliskt fängelse fler gånger så är det hennes val tyävrr.
Citera
2025-10-19, 23:58
Medlem
Spoke_islands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rikskrim08
Har läst att Greta numera är god för 15 mill, var kommer intäkterna ifrån?
Det ryktas om(och det har snackats om det länge) att Greta får veckopeng av George Soros.
Citera
2025-10-20, 06:29
Avslutad
Kommer hon in i USA fortfarande?

Hon är väl brännmärkt för livet med sina sympatier?
Citera
2025-10-20, 21:15
Medlem
Telepatisks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lemonade.347
Hon bor väl i något kollektiv som jag har förstått det. Nu är jag inte så nära att jag vet hur mycket hon är där ute men det var iallafall 2 år sen innan det här senaste som jag såg henne där ute sist.

Om jag ska vara ärlig tror jag att Malena är den som är mest drivande i politiska frågor i familjen och att hon har fått med sig Svante... typ. Svante kör ju fortfarande porsche och jag tror inte att det är en elbil direkt. Men dom är rätt konstiga, hela deras hus är omringat av träd som kan falla över det där stackars huset vilken dag som helst. Men han (Eller dom) vägrar ta ner dom... jag kan ju anta varför. Dom har byggt altanen till huset runt träden, det är på den nivån

Jag tror att Svante och Malena kan ha hur mycket åsikter och försöka övertala henne hur mycket som helst om att lägga av med att försöka ta sig in i Gaza men hon hade inte lyssnat, den känslan får jag iallafall och som du säger, hon är ju faktiskt vuxen nu. Jag är rätt säker på att det var mamma som träffade Svante inte långt efter att Greta kom hem efter hennes första försök att komma in i Gaza. Då hade mamma frågat Svante efter lite kallprat om hur det var med Greta. Han hade svarat att det var okej och snabbt bytt ämne så jag tror inte att han är så glad över det där egentligen men vad ska han göra. Vill hon hamna i Israeliskt fängelse fler gånger så är det hennes val tyävrr.
Intressant hus-situation och lustigt att han fortfarande kör en Porsche Om dom är för "hårda" mot Greta så kanske hon stöter bort dom ännu mer så dom kanske är passiva av den anledningen.

Fan ändå, tänk om man haft en dotter med diagnoser som bodde i ett kollektiv med en massa vänsterextremister.. jag hade varit orolig dygnet runt..

Såg förövrigt att hela familjen har skrivit en bok tillsammans:
https://www.bokus.com/bok/9780141992884/
Citera
2025-10-21, 09:57
Medlem
drinksareonmes avatar
Nu har hon skiftat fokus.

Aktivister från flera länder har kedjat fast sig i skogsmaskiner utanför Arjeplog.
Bland dem finns Greta Thunberg.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/1MgOvK/kedjade-fast-sig-i-skogsmaskiner-protest-mot-sca?utm_source=iosapp&utm_medium=share
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in