2025-10-18, 21:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marmorbord
Mer komplext men i korthet: Kvinna 39 år. Är separerad med två barn på 4-5 år. Sömnproblem sedan första graviditeten, grovt ångestfylld sen tonåren men hanterar det. Separera när minsta var 1 år för det blev för mkt för mig. Var singel närmare 2 år. Blev trött på männen på krogen så skaffa tinder, skrev klart & tydligt inga fler barn. Jag ser bra ut, har ett bra jobb, inga problem att skaffa bra killar egentligen. Träffa 1 från tinder efter 3 v intensiva videosamtal & vi blev STÖRT kära. Jag är en perfekt match för honom jag är bara hemma, är bara hans, fixar o donar hemma. Han är trevlig, bra jobb, extremt bra med mina barn. På andra el tredje dejten tog jag upp barnfrågan för jag ville eg inte ens ha mina två befintliga barn. Han sa att han efter sina riktiga psykiskt påfrestande, utnyttjande förhållande bara önskar en bra partner. Men att han vill ha barn. Mitt hjärta sved till direkt & han fick den sjukaste panikattacken. Jag gav efter & sa ja till barn. Halvår senare blev jag gravid, fick panik & gjorde abort. Sa nej nej jag vill inte. Han körde lite psykning på mig & jag gav efter igen plus jag sa :då ska vi förlova oss innan. Han friade & vi köpte en lägenhet ihop. Nu sitter jag här i panik... Jag tror han tänkte göra slut i samband med aborten för han hade en tjej på instagram då som han träffat tidigare & hon börja följa honom på nytt & han ljög & sa han ej visste vem hon var. Vi bråkade om det & han börja säga vill du ens ha barn? Väldigt rörigt allt. Han sa: Jag är rädd att du kmr ånga dig sen & tänka varför skaffar jag inte barn med min livs kärlek? Jag vek mig, jag är helt fast & förälskad. Han är bara 36, han är fin på Alla sätt förutom hans svartsjuka... Jag önskar verkligen att jag inte hade mina barn sedan tidigare så jag kunde ha en uns kvar av ork till hans barn.. Men jag har inte det. Snälla jag är helt utmattad. Vad ska jag ta mig till?

Du får lite elakt formulerade svar men de har nog inte fel. Det känns, av det du skriver, som att du är mentalt omogen och inte har det vuxna tänket som behövs för att klara av en sådan här situation.

Det är onödigt enkelt detta. Vill du inte ha barn, låt bli. Relationen kommer gå i stöpet oavsett hur ni gör då någon av er blir tvungen till en alltför stor uppoffring.

Du borde sterilisera dig för att slippa hamna i en liknande situation igen, då du inte är kapabel att hantera det. Barn kräver vuxet och moget hanterade vilket ät kvaliteter du inte verkar besitta.

Så avsluta relationen och sterilisera dig är mitt tips.
Citera
2025-10-18, 21:28
Medlem
Amazon-mannens avatar
Du ville egentligen inte ha dina två första barn med karl nr. 1
Nu vill du skaffa barn med karl nr. 2, fast du inte vill egentligen..

Låter ju som en stabil, vuxen grund för ert fortsatta liv ihop ! Kör på!

Citera
2025-10-18, 21:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Analterego
Du får lite elakt formulerade svar men de har nog inte fel. Det känns, av det du skriver, som att du är mentalt omogen och inte har det vuxna tänket som behövs för att klara av en sådan här situation.

Det är onödigt enkelt detta. Vill du inte ha barn, låt bli. Relationen kommer gå i stöpet oavsett hur ni gör då någon av er blir tvungen till en alltför stor uppoffring.

Du borde sterilisera dig för att slippa hamna i en liknande situation igen, då du inte är kapabel att hantera det. Barn kräver vuxet och moget hanterade vilket ät kvaliteter du inte verkar besitta.

Så avsluta relationen och sterilisera dig är mitt tips.
Ja. Det är exakt så mitt samvete säger. Det är väldigt tufft att göra detta.
Citera
2025-10-18, 21:33
Avstängd
Då kommer det aldrig funka, det ligger i mannens natur att föra generna vidare.
Han kommer skaffa barn med någon annan om inte du vill, simple as that, och jag klandrar honom inte.
Citera
2025-10-18, 21:36
Medlem
Citat:
Ja. Det är exakt så mitt samvete säger. Det är väldigt tufft att göra detta.
Jamen för i helvete hur vek är du? Om någon säger till dig att gå ut och mörda någon på närmaste ica-butik, gör du det då? För du sätter ju ungar till världen när andra säger till dig?

Du behöver fan arbeta med din självkänsla, inte din livmoder.
Citera
2025-10-18, 21:36
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
Jag försöker tänka på hans bästa.. Han borde hitta en yngre kvinna och skaffa familj. Jag har fått reda på nu i efterhand att han dejtat äldre kvinnor med en -två barn. Det är ologiskt..!? Varför väljer han mig då, när han vet om befintliga barn & ovilja att skaffa fler!?

Vi ska flytta ihop nu i årskiftet. Ska jag rasera allt och berätta för honom nu direkt?
Personen menade nog att du ska tänka på dina BARN? Stackars barn med en sådan egocentrisk mamma.
Citera
2025-10-18, 21:47
Medlem
Citat:
Jag försöker tänka på hans bästa.. Han borde hitta en yngre kvinna och skaffa familj. Jag har fått reda på nu i efterhand att han dejtat äldre kvinnor med en -två barn. Det är ologiskt..!? Varför väljer han mig då, när han vet om befintliga barn & ovilja att skaffa fler!?

Vi ska flytta ihop nu i årskiftet. Ska jag rasera allt och berätta för honom nu direkt?

Du behöver hitta en annan!
Det må så vara att du älskar honom över allt annat, men du har två barn sedan tidigare som jag hoppas att du älskar och tar hand om så gott som möjligt.
Denna vill ha barn och du är nöjd med de du fått och orkar inte med fler.
Släpp honom och låt honom gå vidare, lägg ditt fokus på dig själv och dina barn, det behövs och gå vidare med att hitta någon som redan fått sina barn precis som du.
Rycka av plåstret med denna, du kommer inte komma vidare och detta sårar dig bara alldeles för mycket.
Citera
2025-10-18, 21:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TaxenSixten
Personen menade nog att du ska tänka på dina BARN? Stackars barn med en sådan egocentrisk mamma.
Barnen har ett fantastiskt och berikat liv just nu med denna man i mitt liv. Det är långt över mina förväntningar på en bra relation med mera. Har svårt att se något bättre komma i min väg. Det är inte synd om barnen. Dom har det väldigt bra.
Citera
2025-10-18, 22:01
Medlem
Du kommer kunna bli kär i någon annan man (även om det inte känns så när man är mitt i kärleken). Låt honom gå vidare och bli kär/få barn på annat håll. Eller vänta, blir det kris för honom down the lite har han ju ingen biologisk klocka, han är bara 36 som du säger så ser han bra ut kommer ha få tag i en fertil kvinna om 10 år också.. Men har det redan blivit ett issue tror jag inte det slutar väl.
Citera
2025-10-18, 22:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av peaceplease
Exakt!

Stackars snubbe...

Bara rubriken är ju hemsk!
Varför är det synd om snubben, han är väl lika galen själv? Han har väl själv valt att dejta en 39-årig tvåbarnsmorsa. Väldigt smart om barn är superviktigt..
Citera
2025-10-18, 22:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Villekulla90
Du kommer kunna bli kär i någon annan man (även om det inte känns så när man är mitt i kärleken). Låt honom gå vidare och bli kär/få barn på annat håll. Eller vänta, blir det kris för honom down the lite har han ju ingen biologisk klocka, han är bara 36 som du säger så ser han bra ut kommer ha få tag i en fertil kvinna om 10 år också.. Men har det redan blivit ett issue tror jag inte det slutar väl.
Nej, han lär säkerligen hitta andra möjligheter. Det är bara ts som inbillar sig att hon är sista möjligheten på jordklotet. Det är så efterblivet så man blir engagerad. Tror knappt det är sant att det finns så korkade människor men på den fronten blir man alltid överraskad, av sig själv.
Citera
2025-10-18, 22:12
Medlem
Helt ärligt, utan att mena något illa, du behöver uppenbart söka professionell hjälp.

Lycka till!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in