2025-10-18, 18:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jagharenbil
Fick tydligen lymfkörtelcancer
https://www.expressen.se/noje/jacob-erickssons-sista-svara-tid-sonen-hugos-sorg/

Citat:
Ursprungligen postat av Ganonito
Dödsorsaken var lymfkörtelcancer.

https://www.expressen.se/noje/jacob-erickssons-sista-svara-tid-sonen-hugos-sorg/
Många cancerfall utlöses av alkoholbruk, rökning eller missbruk. Cancer är faktiskt en väldigt rättvis sjukdom på det sättet att det nästan alltid drabbar den som på ett eller annat sätt missköter sig. Det också givetvis också bero på dåliga gener och då får man skylla på tidigare generationer.
Citera
2025-10-18, 18:47
Medlem
Minns honom som polisen på mc i filmen Tsatsiki, morsan och polisen. Rip
Citera
2025-10-18, 18:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Just det där "Det var i början av året som Erickson drabbades av ett virus som senare utvecklades till lymfkörtelcancer".

Låter inte det där lite konstigt?
Det betyder med andra ord att cancer är smittsamt?
Nä cancer i sig är inte smittsam men många virus, som senare ger cancer t.ex. HPV -virus ( ludervirus i folkmun), är smittsamma.
Citera
2025-10-18, 18:57
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Barack.Obola
Många cancerfall utlöses av alkoholbruk, rökning eller missbruk. Cancer är faktiskt en väldigt rättvis sjukdom på det sättet att det nästan alltid drabbar den som på ett eller annat sätt missköter sig. Det också givetvis också bero på dåliga gener och då får man skylla på tidigare generationer.
Alkoholmissbruk tror jag kan orsaka cancer, rökning not so much.
Senast redigerad av Nammnet 2025-10-18 kl. 18:59.
Citera
2025-10-18, 19:01
Medlem
Chartex
Citera
2025-10-18, 19:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nammnet
Alkoholmissbruk tror jag kan orsaka cancer, rökning not so much.
Det är väldigt vetenskapligt belagt att rökning förr eller senare ger cancer, låt vara att en del rökare hinner dö i annat tidigare som slaganfall, hjärt/kärlsjukdom eller olyckor, det är ju inte de vassaste knivarna som röker...
Citera
2025-10-18, 19:16
Avstängd
Citat:
Det är väldigt vetenskapligt belagt att rökning förr eller senare ger cancer, låt vara att en del rökare hinner dö i annat tidigare som slaganfall, hjärt/kärlsjukdom eller olyckor, det är ju inte de vassaste knivarna som röker...
Nyligen var det ju en 100-årig kvinna som var i media, minns inte var, som hade rökt i 30 år och Woody Allens pappa som rökte två paket om dagen blev 100 år.
Jag googlade på 100 år och rökare och fick fram en artikel i Expressen från 2004 om en kvinna som blev 105 år och hade rökt i 90 år. Men en del rökare dör ju av KOL.
Senast redigerad av Nammnet 2025-10-18 kl. 19:25.
Citera
2025-10-18, 19:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tremadog
Det där med alkoholproblem verkar vara spekulation taget ur luften. Finns inget som tyder på det, åtminstone inte utifrån det man sett eller hört.

Han var, som flera redan sagt, en otroligt skicklig skådespelare, enligt min mening klart underskattad. Han hade potential för betydligt större roller och var bra mycket vassare än många av de vi har som blev mer kända. Jag har själv stött på honom vid några tillfällen via bekanta, och han var precis så genuin och varm som han framstod offentligt, raka motsatsen till den typ av uppblåsta profiler som ofta rör sig i branschen.

Han har däremot sett rätt tunn ut under längre tid, så det är nog snarare något långvarigt hälsoproblem som legat bakom. Om det varit cancer eller något annat som påverkat immunförsvaret låter jag vara osagt.

Oerhört sorgligt oavsett. Alldeles för tidigt att gå bort.
I dagspressen stod det att ett virus hade utvecklats till lymfkörtelcancer. Tydligen hade han varit sjuklig en tid men den sista veckan i livet, hade hälsan försämrats väldigt snabbt.
Citera
2025-10-18, 20:00
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:

Cancer kan drabba vem som helst. Visst, risken ökar om man lever osunt, men det är verkligen inte så att alla som fått cancer har levt osunt.
Citera
2025-10-18, 20:29
Medlem
rrpipers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oakenshield
Lysande som Nilsson, särkilt sakkunnig hos statsministern i GW-trilogin.

Även fyndig när han "påade" Parasit-TV. "Sveriges Television, 200 år!"

Mycket tråkig nyhet.
Sorry för min okunskap men vad är GW trilogin och var kan man se den? En trilogi av filmer skrivna av Leif GW?
Citera
2025-10-18, 20:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Just det där "Det var i början av året som Erickson drabbades av ett virus som senare utvecklades till lymfkörtelcancer".

Låter inte det där lite konstigt?
Det betyder med andra ord att cancer är smittsamt?
Jo, det låter verkligen konstigt. Jag TROR att hans ”lymfkörtelcancer” (lymfom?) redan fanns i hans kropp men inte gav några symtom. Virusinfektionen kanske medförde en hel del provtagning och då upptäcktes maligniteten. Alltså tror jag faktiskt inte på att infektionen ”utvecklades” till en malign sjukdom.
Citera
2025-10-18, 21:45
Medlem
Fioehlbaerths avatar
Citat:

Inte heller de vassaste patologerna som spekulerar i tråden.
Troligen är det bolmande festprissar som sprider livslögner omkring sig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in