Citat:
Ursprungligen postat av
Ankan-mannen
Det är verkligen sorligt att hon kunde smita undan, denna rättegång är extremt viktig så att samhället får veta vad som är gångbart, hur ska folk kunna veta vad som är görligt i framtiden. Om man blir erbjuden att vittna från sin sjuksäng och inte behöver det, vad mer kan man anföra. Och bör man ta telefonsamtal om man inte kan göra denna uppoffring.
Nej jag håller med, det är för jävligt. men tyvärr så kommer ju varken du eller jag att få se det intyget. enda chansen att få insyn i detta är ju att läkaren som utfärdat det kallas till rätten för att redogöra. Normalt så är ju domstolsprotokoll offentliga handlingar men jag vet inte om inte det ligger sekretess på papper ifrån vården, det får jag för mig i alla fall. Jag har aldrig hört om detta tidigare. Så visst luktar det skit och även dåligt av domstolen att inte kalla henne tidigare eftersom det skjutits upp en gång redan. Det här är svårt att förstå men jag misstänker att etablerade medier gräver ordentligt i detta.
Det är också graverande för Sara att inte våga stå upp för sina handlingar. Hon kommer att bli ihågkommen som en pajas.
Jag kommer ringa Göteborgs TR på måndag morgon och be dem sända över alla tillgängliga handlingar i målet iaf.