2025-10-16, 21:12
Medlem
Sparvkants avatar
Över 500 inlägg och det är bara massa kacklande om vem som har mest rätt.

Kan vi få lite mer skvaller istället för att ha tre användare som helt pundarlikt komponerar vals

- Vem är BO?
- Gamla ägarna av huset som K.N köpte adressändrade inte förrän 2025-08-26, köpet gjordes klart i slutet av April. Alltså stod K.N och gamla ägarna skrivna samtidigt på huset.
- Eventuella mutor och/eller köpta tystnader?
- Hur går snacket innanför väggarna på Niemi Bils anläggningar?
- Tidigare fester, middagar eller tillställningar som arrangerats för anställda plus respektive? Eftersom K.N var i ett öppet förhållande med sin fru och anställda fick möjlighet att uppleva detta, så vill jag tro att det finns många mer historier av promiskuös karaktär.

Alla verksamheter som driver samarbeten med Niemi Bil verkar inte skämmas över att ha avtal med en misstänkt gärningsman, så ni som jobbar inom koncernen eller har jobbat kan väl dela med er av den extravaganta jargong som bedrivs under fanan av företaget.
Citera
2025-10-17, 00:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sparvkant
Över 500 inlägg och det är bara massa kacklande om vem som har mest rätt.

Kan vi få lite mer skvaller istället för att ha tre användare som helt pundarlikt komponerar vals

- Vem är BO?
- Gamla ägarna av huset som K.N köpte adressändrade inte förrän 2025-08-26, köpet gjordes klart i slutet av April. Alltså stod K.N och gamla ägarna skrivna samtidigt på huset.
- Eventuella mutor och/eller köpta tystnader?
- Hur går snacket innanför väggarna på Niemi Bils anläggningar?
- Tidigare fester, middagar eller tillställningar som arrangerats för anställda plus respektive? Eftersom K.N var i ett öppet förhållande med sin fru och anställda fick möjlighet att uppleva detta, så vill jag tro att det finns många mer historier av promiskuös karaktär.

Alla verksamheter som driver samarbeten med Niemi Bil verkar inte skämmas över att ha avtal med en misstänkt gärningsman, så ni som jobbar inom koncernen eller har jobbat kan väl dela med er av den extravaganta jargong som bedrivs under fanan av företaget.
Helt rätt som du skriver, det förekommer mycket
Och det är synnerligen märkligt att Luleå Hockey fortsätter samarbetet, likaså VildaKidz, men de är ju suspekta i sig, Mazda?? Mycket märkligt
*BO har nämnts flera gånger, även den unga brodern har fått jobb på samma avdelning
*Med tanke på vilka som är gamla ägare till huset så är det inte heller konstigt
*Tystnad ordnas på olika sätt (se ovan exempelvis)

Allt är verkligen inte som man vill ge sken av
Förhoppningsvis händer det saker inom kort som förändrar mycket
Citera
2025-10-17, 00:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LindvidArman
Ett beslut från åklagaren torde komma inom kort.
Mmm.. fast det borde ha kommit för länge sedan
Citera
2025-10-17, 07:21
Medlem
I dagens NSD: Våldtäkt av VD I Piteå på lördag kväll..
Inte ens 12 timmar senare häktas mannen
Det är viss skillnad mot "Luleåfallet"
Citera
2025-10-17, 19:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vetmerandutror
I dagens NSD: Våldtäkt av VD I Piteå på lördag kväll..
Inte ens 12 timmar senare häktas mannen
Det är viss skillnad mot "Luleåfallet"

Du tycker inte att det är viss skillnad på ett misstänkt försök till våldtäkt och en fullbordad våldtäkt?
Citera
2025-10-17, 21:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OnkelFinkel
Du tycker inte att det är viss skillnad på ett misstänkt försök till våldtäkt och en fullbordad våldtäkt?
Jodå, men det är ändå väldigt stor skillnad i tid
Och han i Älvsbyn är inte bara förhörd utan rentav häktad
Citera
2025-10-17, 21:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OnkelFinkel
Det finns många exempel på våldtäktsförsök också
I Lycksele för något år sedan tog det bara någon månad innan det blev åtal, det var också på sommaren (med hänvisning till de som hävdar att det beror på att de hade semester)
I Kalix för något år sedan greps en man samma dag som han begick försök, han satt anhållen tills han häktades en vecka senare
I Ramlösa häktades en man två veckor efter ett våldtäktsförsök
I Malmö häktades en yngling samma vecka som han begick försök..
Så...
Citera
2025-10-17, 22:03
Medlem
Och hur gick det för Bodens förre kommunalråd? Några månader sen blev det rättegång
I maj i somras var det ett vålstäktsförsök i Överkalix, i juni dömdes mannen till fängelse, dvs två månader senare.. efter två månader var inte ens KN förhörd
Men nej.. det är inte alls märkligt..
Citera
2025-10-17, 22:09
Medlem
Sparvkants avatar
Citat:
Helt rätt som du skriver, det förekommer mycket
Och det är synnerligen märkligt att Luleå Hockey fortsätter samarbetet, likaså VildaKidz, men de är ju suspekta i sig, Mazda?? Mycket märkligt
*BO har nämnts flera gånger, även den unga brodern har fått jobb på samma avdelning
*Med tanke på vilka som är gamla ägare till huset så är det inte heller konstigt
*Tystnad ordnas på olika sätt (se ovan exempelvis)

Allt är verkligen inte som man vill ge sken av
Förhoppningsvis händer det saker inom kort som förändrar mycket
Fantastiskt angående att BO har nämnts, kan du citera det inlägget alternativt säga vilket nummer något av inläggen har så kan jag dubbelkolla själv, jag har både följt tråden slaviskt men också läst igenom flertalet gånger och eftersom jag missat det gång på gång kan du väl hjälpa mig på traven?
Bor man i Norrbottens län så vet man mycket väl vilka som är gamla ägare till huset som KN köpte, anledningen till att jag benämnde det som konstigt var för att jag var mer intresserad av motivet till att vänta med adressändring så länge. Är det skattetekniskt eller rent av slarv? Belys mig gärna.
Citera
2025-10-17, 22:38
Medlem
Citat:
Fantastiskt angående att BO har nämnts, kan du citera det inlägget alternativt säga vilket nummer något av inläggen har så kan jag dubbelkolla själv, jag har både följt tråden slaviskt men också läst igenom flertalet gånger och eftersom jag missat det gång på gång kan du väl hjälpa mig på traven?
Bor man i Norrbottens län så vet man mycket väl vilka som är gamla ägare till huset som KN köpte, anledningen till att jag benämnde det som konstigt var för att jag var mer intresserad av motivet till att vänta med adressändring så länge. Är det skattetekniskt eller rent av slarv? Belys mig gärna.
Inläggen med namn har funnits, det kan nog andra också intyga
Citera
2025-10-17, 23:45
Medlem
Citat:

Har inte heller sett att BO nämnts och jag har också följt tråden. Ej bosatt i Norrbotten - vilka är de gamla ägarna?
Citera
2025-10-17, 23:46
Medlem
Citat:
Inläggen med namn har funnits, det kan nog andra också intyga

Det har det väl inte alls? Inte nåt om BO. Låter som du flummar nu igen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in