2025-07-25, 16:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Allahelgon
Bara ett par inlägg över ditt fanns informationen
Tackar. Missade det när jag ögnade igenom.
Citera
2025-10-14, 10:10
Medlem
Tjena_67s avatar
Har fler inlagor kommit in?
Citera
2025-10-17, 02:45
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Tjena_67
Har fler inlagor kommit in?

Uppskjutet igen

https://www.etc.se/inrikes/dumpens-sara-nilsson-svaart-sjuk-foertalsraettegaang-staells-in-foer-andra-gaangen

Dumpens Sara Nilsson svårt sjuk – förtalsrättegång ställs in för andra gången

Men efter att Nilsson delgett domstolen att hennes cancerbehandling går in i ett palliativt skede, skjuts den upp på obestämd tid.
Citera
2025-10-17, 04:38
Medlem
Mr.RedHats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rudolf.Hitler
Uppskjutet igen

https://www.etc.se/inrikes/dumpens-sara-nilsson-svaart-sjuk-foertalsraettegaang-staells-in-foer-andra-gaangen

Men efter att Nilsson delgett domstolen att hennes cancerbehandling går in i ett palliativt skede, skjuts den upp på obestämd tid.
Som jag skrev i den andra tråden:
Dör hon så skrivs målet av från handläggning. Han [kärande] får då väcka talan på nytt mot dödsboet i skadeståndsdelen. Kan väl smått påpekas att hennes dödsbo lär nog försättas i konkurs i och med skulderna på över en halv miljon.
Trist att folk ska behöva dö när det är som mest olägligt.. Inget emot henne personligen, men tycker vi kunde fått en dom på det.
Citera
2025-10-17, 10:03
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rudolf.Hitler
Om vi ser henne i videos, poddar, i bilen eller i konfrontationer nu när hon säger att hon är för sjuk och där hon ändå verkar kunna köra på som vanligt, vilket brott begår hon då, då hon uppenbarligen ljuger för att komma undan rättegången?

Intressant förresten då jag vill minnas att hon satt i somras och firade att hon äntligen hade blivit friskförklarad.
Citera
2025-10-17, 10:18
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Trolltestet
Om vi ser henne i videos, poddar, i bilen eller i konfrontationer nu när hon säger att hon är för sjuk och där hon ändå verkar kunna köra på som vanligt, vilket brott begår hon då, då hon uppenbarligen ljuger för att komma undan rättegången?

Intressant förresten då jag vill minnas att hon satt i somras och firade att hon äntligen hade blivit friskförklarad.

Jag kan inget om cancer, men sannolikheten att cancern kommer tillbaka verkar inte jättelåg, så jag antar att det inte längre hittas någon cancer i kroppen av vården betyder inte att man har samma chans till överlevnad som andra.
Citera
2025-10-17, 11:55
Medlem
Citat:

Friskförklarad blev hon väl inte, kan hända att hon var cancerfri just då men det behöver gå fem år utan att cancern återkommer innan man blir friskförklarad. Däremot har det absolut sett ut som hon blivit bättre.

Jag tycker det är väldigt märkligt att hon orkar åka runt hela Sverige och konfrontera ”gäddor” om hon är svårt sjuk, och nu dessutom palliativ. Ingen rimlig människa skulle lägga sin tid och energi på sådana saker i det läget. En svårt sjuk människa skulle inte heller klara av det.
Citera
2025-10-17, 12:01
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DrKladdkaka
Jag tycker det är väldigt märkligt att hon orkar åka runt hela Sverige och konfrontera ”gäddor” om hon är svårt sjuk, och nu dessutom palliativ. Ingen rimlig människa skulle lägga sin tid och energi på sådana saker i det läget. En svårt sjuk människa skulle inte heller klara av det.
Hade detta handlat om ett sjukförsäkringsärende och Sara inte var en kändis, så hade FK dragit in hennes ersättning för länge sedan och även krävt återbetalning för redan utbetalade pengar.

Jag hoppas att domstolen tar och genomskådar Saras bedrägliga natur och så länge Sara inte är komplett sängliggande i veckor där hon behöver assistans för att ens kunna äta, beordrar henne att dyka upp till nästa rättegång antingen personligen eller via videolänk.
Citera
2025-10-17, 14:35
Medlem
Citat:
Hade detta handlat om ett sjukförsäkringsärende och Sara inte var en kändis, så hade FK dragit in hennes ersättning för länge sedan och även krävt återbetalning för redan utbetalade pengar.

Jag hoppas att domstolen tar och genomskådar Saras bedrägliga natur och så länge Sara inte är komplett sängliggande i veckor där hon behöver assistans för att ens kunna äta, beordrar henne att dyka upp till nästa rättegång antingen personligen eller via videolänk.

Ja, att hon flänger runt som hon gör men inte kan närvara vid förhandlingen, ens via länk, är verkligen inte trovärdigt.
Citera
2025-10-17, 19:41
Medlem
Tjena_67s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.RedHat
Som jag skrev i den andra tråden:
Dör hon så skrivs målet av från handläggning. Han [kärande] får då väcka talan på nytt mot dödsboet i skadeståndsdelen. Kan väl smått påpekas att hennes dödsbo lär nog försättas i konkurs i och med skulderna på över en halv miljon.
Trist att folk ska behöva dö när det är som mest olägligt.. Inget emot henne personligen, men tycker vi kunde fått en dom på det.
Kan ETC ljuga om detta med palliativ vård?
Citera
2025-10-17, 19:46
Medlem
Mr.RedHats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tjena_67
Kan ETC ljuga om detta med palliativ vård?
Tidningen skulle nog inte ljuga. Inte hennes advokat heller. Däremot så kan ju kanske hon ljuga.

Men jag ser inga skäl till att betvivla riktigheten i uppgifterna. Vill minnas att tingsrätten varit kritisk till att skjuta upp målet tidigare. Brukar vara att man förelägger inkomma med uppgifter som styrker det förenad med vite. Du kan skriva till den tingsrätt som handlägger målet och begära ut dagboksbladet.

Eftersom uppgiften är allmänt känd (genom ETC) genom hennes eget officiella uttalande så kan du få eventuell sekretess hävd på den grunden. Eventuellt att de maskerar vissa områden om det bedöms känsligt.

TL;DR
Du kan kontrollera uppgiften själv. Kontakta tingsrätten.
Citera
2025-10-18, 00:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.RedHat
Tidningen skulle nog inte ljuga. Inte hennes advokat heller. Däremot så kan ju kanske hon ljuga.

Men jag ser inga skäl till att betvivla riktigheten i uppgifterna. Vill minnas att tingsrätten varit kritisk till att skjuta upp målet tidigare. Brukar vara att man förelägger inkomma med uppgifter som styrker det förenad med vite. Du kan skriva till den tingsrätt som handlägger målet och begära ut dagboksbladet.

Eftersom uppgiften är allmänt känd (genom ETC) genom hennes eget officiella uttalande så kan du få eventuell sekretess hävd på den grunden. Eventuellt att de maskerar vissa områden om det bedöms känsligt.

TL;DR
Du kan kontrollera uppgiften själv. Kontakta tingsrätten.

Hon har lämnat in läkarintyg vilket tingsrätten godtog.
Ombudet till den som åtalar protesterade mot det hela och lade fram bevis på hennes aktiviteter senaste två månaderna, vilket inkluderade flera intervjuer med tidningar, vittnat i domstol i Oslo, signerat böcker på bokmässan i Göteborg, varit i Stockholm och träffat politiker och aktiv med Dumpen saker.

Trots att Tingsrätten har godtagit att hon kan medverka via länk och hon alltså inte ens behöver infinna sig så går de alltså ändå med på att skjuta på rättegången pga hennes sjukdom trots att det är klart bevisat att hon är frisk nog genom att hon är aktiv med annat.

Förefaller tämligen uppenbart att hon är frisk nog att medverka i en rättegång åtminstone via länk.
Orkar man med all den aktivitet hon gör så orkar man medverka i en rättegång.
Tingsrätten ansåg dock inte det utan ansåg att hennes läkarintyg vägde tyngre.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in