2025-10-17, 15:07
Medlem
Gulsmurf2s avatar
Var det inte dessa som blev påkomna med att ha anställda som spionerade på folk genom deras kameror. Och nyligen lanserades på aktiemarknaden?

Förutom att man då ändå måste säga att det är OTROLIGT pinsamt att detta företag som lovar säkerhet till sina kunder imte klarar av att skydda sig själva, är det ju ett bevis på att riskerna med deras system ger nya sätt att skapa problem var de som köper deras tjänst.
Citera
2025-10-17, 15:07
Medlem
Schmutskiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IanMcEwan
Tröttsamt att läsa detta. Ett säkerhetsföretag som blir hackat.

Vad ska man säga. Har Verisure inte egna hackare som kan testa och vittra deras egna system? Kanske kan de anlita hackarna som nu hackat dem?

Om jag inte minns fel så var det en faktureringspartner som lagrar information som dom kommit åt först, eller nått liknande.

Citat:
Ursprungligen postat av Woolite
https://gofile.io/d/1FnxXW

--zerotrace

Give us more! Almost wish I shorted the stock last night xD
Citera
2025-10-17, 15:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WetCigarette
https://www.svt.se/nyheter/inrikes/larmforetaget-verisure-utsatt-for-hackerattack-utsatts-for-utpressning

Presstalespersonen Olle Älveroth på polisregion öst säger att de inte har en klar bild av vad som har hänt än utan att de utreder det.

Polisen hänvisar personer som har frågor ifall personuppgifter har läckt till det aktuella företaget.

Vad jag förstår så gäller det ju inte verisure larmen utan nått annat system som heter alert larm.
Det är en del av Verisure Svergie men inte samma system. Rätta mig o jag har fel.
Citera
2025-10-17, 15:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Schmutskii
Om jag inte minns fel så var det en faktureringspartner som lagrar information som dom kommit åt först, eller nått liknande.

Give us more! Almost wish I shorted the stock last night xD

Sure why not, we'll leak some more invoices, however user logins are coming, we already posted (FB) Verisure LEAK USER LOGIN USERNAME:PASSWORD --ZeroTrace

we will update the list with more logins once they are decrypted

Here are more customers: https://gofile.io/d/Pvh7Rx
Citera
2025-10-17, 15:12
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Jumpjet
Det är väl inget att gnälla om? Folk vill ju ha Chat Control och kameror överallt.

Gnälla? Utnyttjar bara yttrandefriheten på FB
Sätta upp kameror hemma och låta någon på Verisure övervaka, folk har ingen aning om kamerorna är på eller av och svensken betalar för spänningen, vi har larm hemma och dold kamera som spelar in, bara vi som kan kontrollera det och gratis, fungerar hur bra som helst förutom några kråkor som brukar jävlas med larmet på terrassen.
Citera
2025-10-17, 15:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PIGAFCE
Vad jag förstår så gäller det ju inte verisure larmen utan nått annat system som heter alert larm.
Det är en del av Verisure Svergie men inte samma system. Rätta mig o jag har fel.

They are lying like crazy, we got a RAT in their system, its still fkin active, thats the funny part
Citera
2025-10-17, 15:20
Medlem
Riksreptilens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Homo-fil
Detta är förmodligen det bästa som kunde hända, oavsett utkomst, ur säkerhetsperspektiv.

Om du inte har något att dölja så låt oss sätta in kameror i ditt hem. Spelar väl ingen roll vem som kollar på dem?

Haha! Tar en grogg och tänker på lite opsec.
Den tvreklam en har snurrat rejält på TV4 vissa dagledig vecka jag har haft.

Öka på känslan av otrygg i samhället utan t ex ökad mängd inbrott sista åren för vinst.

Hur många anställda drabbas om de helt imploderar i Sverige?
Citera
2025-10-17, 15:23
Medlem
Pelle-Roevs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sudderator
En himla tur att man inte har Verisure.
Många nu som känner sig riktigt övervakade.

Kameror och mikrofoner i ens hem kan stängas av eller kopplas bort under tiden man vistas där, då finns det ingen risk att nån övervakar nåt. Men folk tänker inte på det.
Citera
2025-10-17, 15:31
Medlem
Gulsmurf2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pelle-Roev
Kameror och mikrofoner i ens hem kan stängas av eller kopplas bort under tiden man vistas där, då finns det ingen risk att nån övervakar nåt. Men folk tänker inte på det.

Om det kan aktiveras igen digitalt finns ju risken att någon aktiverar den. Att du kan dra ut sladden är inte ett hållbart alternativ.
Citera
2025-10-17, 15:38
Medlem
Riksreptilens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jemep55
Anser du dig kunna datasäkerhet efter den kursen?
Lite som att lära sig golf, man blir inte bra på en sommar men förstår mycket av vad proffsen sysslar.

Demo/spelet Välkommen till Switch 2 från Nintendo fick mig att inse hur exakt positionering med virtuella bollar, lös kopplade Joycons men även av exakt vinkel på stöd på baksidan.

Svaret på min egen fråga:
Verisure Sverige AB 589 anställda och Verisure Sales Sverige AB hade 93 anställda förra räkenskapsåret.

Verisure-koncernen har omkring 29 000 anställda totalt, med 5,8 miljoner kunder i 17 länder.
Citera
2025-10-17, 15:38
Medlem
500 000 kunder i Sverige... Jag är förvånad att det inte hände tidigare, med tanke på hur många som har dessa system hemma och litar på dem. Hoppas polisen hinner reda ut det innan någon försöker sig på en liten ”testkör” med larmet hos någon stackare.
Citera
2025-10-17, 15:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PIGAFCE

Men även om det vore Verisure som vart hackat, vad har dom för info i sitt system om mej som
kund som är känsligt eller kan skada ?
Har ingen kamera by the way. Lås med vanlig nyckel.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in