2025-10-17, 12:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AskMeAboutJesus
Annie Lööf var bara hatad av höger om höger. Inte ens Jimmie Åkesson hatade henne. Att någon kritiserar ett parti är inget som borde hämnas. Inser alla utom fascister.

Du glömmer att det enda Lööf gjorde var att kritisera och hetsa mot SD det var hennes politik. Du har väldigt fel där gemene SD-väljare avskyr Lööf och många andra som röstar på helt andra partier avskyr henne också. Hon är en av Sveriges mest hatade människor. Tydliga psykopatdrag och vidrig personlighet.
Citera
2025-10-17, 12:17
Medlem
AskMeAboutJesuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mosquitoseven
Du glömmer att det enda Lööf gjorde var att kritisera och hetsa mot SD det var hennes politik. Du har väldigt fel där gemene SD-väljare avskyr Lööf och många andra som röstar på helt andra partier avskyr henne också. Hon är en av Sveriges mest hatade människor. Tydliga psykopatdrag och vidrig personlighet.
Ingen normal människa hatar Annie Lööf.
Citera
2025-10-17, 12:17
Medlem
Citat:
Det är inte att hata Annie Lööf. Hon fostrades politiskt av Timbro och de partier som ville profilera sig gentemot nyliberalismen gjorde det utan baktankar att få C att byta partiledare. Det är bara en politisk diskussion.

De som kritiserar SD får ofta hat tillbaka och det finns inte att ta diskussionen politiskt utan smädelser.

Texten till låten Annie Lööf (vill ta din lön) av Bergsbestigarna:

Dessa nyliberaler och deras jävla sätt
sänker bidragen från a-kassan å' ger fan i arbetsrätt
de kallar fattigdom för frihet, och svält likaså
empati är bara ivägen, när man väl har blivit blå

Annie Lööf - Vill ta din lön!

I täten går Annie, för att skapa en ruin
vad finns kvar att skära ned av, undrar Annie med ett flin
Hon ser en stackars sate som ska få sitt första kneg?
Spänner ögonen i ungen och tar hälften av hans deg

Sveriges Margaret Thatcher, skickar facken bort till slakt
Om det är något som gör henne skakis så är det arbetarens makt
Men vi ska göra motstånd och då kommer hon förstå
att förbundet gör oss starkare än vad hon någonsin rår på

Jag tycker deras kritik är berättigad.
Precis som SD:s kritik mot Lööfs invandringspolitik är berättigad.

Och jag förstår inte varför det ena skall räknas som hat och det andra inte. (Enligt mig: Inget av det är "hat".)
Citera
2025-10-17, 12:20
Medlem
Hovslättsmannens avatar
Under Annies tid så kunde partiet ha radikal lekstuga.
Fri invandring och försvar av månggifte funkade rent teoretiskt i relation till den sorts "din försörjning är ditt problem"-libertarianism som Annie åtminstone initialt försvarade.
Men rätt snart stod det klart att fri invandring ingick i partiprogrammet, men att partiet inte hade balls nog att säga "inget socialbidrag till dig". Och den lilla detaljer gjorde att partiet gick från att vara högerradikalt till att vara att bli ett populistiskt skämtparti.
Vid tidpunkten för "gymnasielagen", så hade Annie insett att hennes popularitet sköt i höjden varje gång hon gjorde "snälla" saker, som gjorde att hon fick handhjärtan av medeklassmammor med villa och elbil.

Sedan när man gjort det där "snälla" (dvs låtit flera hundra tusen afghanska pojkar stanna i landet utan flyktingsskäl), så drog man sig in på kammaren igen och läste Ayn Rand. Först ser man till att skapa en rejäl strukturell oballans i samhället, och när räkningen kommer så låtsas man att de inte finns några strukturer, och att folk bara ska sluta ha fördommar och generalisera.
Den typen av politiker är en mardröm för tjänstemän på alla nivåer, som VET att ett mansöverskott är förödande för ett samhälle.

Anna-Karin Hatt vet mycket väl om att hon varit med och bidragit till det samtalsklimat idag, för under hennes tid som statsråd hade hennes parti som huvudsaklig strategi att göra ogenomtänkta, populistiska saker - för att sedan vägra prata om dem, och och shamea de som ens vågar kommer med försiktig kritik.

Om hon själv avgick, eller om hon brev pressad till det ska jag låta vara osagt. 13 oktober skrev hon något inlägg på sociala medier om det höga tonläget i partiledardebatten, som inte lät allt för upprört. Två dagar senare säger hon "fuck it" och drar. Något måste ju ha hänt.
Citera
2025-10-17, 12:22
Medlem
AskMeAboutJesuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeTeigneux
Texten till låten Annie Lööf (vill ta din lön) av Bergsbestigarna:

Dessa nyliberaler och deras jävla sätt
sänker bidragen från a-kassan å' ger fan i arbetsrätt
de kallar fattigdom för frihet, och svält likaså
empati är bara ivägen, när man väl har blivit blå

I täten går Annie, för att skapa en ruin
vad finns kvar att skära ned av, undrar Annie med ett flin
Hon ser en stackars sate som ska få sitt första kneg?
Spänner ögonen i ungen och tar hälften av hans deg

Sveriges Margaret Thatcher, skickar facken bort till slakt
Om det är något som gör henne skakis så är det arbetarens makt
Men vi ska göra motstånd och då kommer hon förstå
att förbundet gör oss starkare än vad hon någonsin rår på

Jag tycker deras kritik är berättigad.
Precis som SD:s kritik mot Lööfs invandringspolitik är berättigad.

Och jag förstår inte varför det ena skall räknas som hat och det andra inte. (Enligt mig: Inget av det är "hat".)
Ja det var inte i min smak men texten syftar på den politik som hon ansågs föra och innehöll inte en enda smädelse eller antydan till hat mot henne personligen.
Citera
2025-10-17, 12:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sno
AKH har skilt sig tre gånger - av tre äktenskap. Din teori haltar redan från början, eftersom hon inte har tagit efternamnet av sin första man - utan den andra.

Som ogift hette AKH Andersson. Sen följde äktenskapen med Alterå 1996-2002, Hatt 2009-211 och Sandberg 2019-2020.

Själv tror jag på en annan teori och den är att hon har blivit mer och mer hattig under årens lopp. Ungefär som äktenskapen som varar kortare och kortare tid.

Blir det inte precis som hon har tänkt sig - då gör hon slut eller säger upp sig.

Att hon dessutom kan casha in rejält genom att vara så ”hotad” gör inte frestelsen mindre.

Jättetrist - särskilt för kvinnor.

Annie Lööf stod ut i åratals. Jimmie i årtionden. Och Hatt en kvart..

Vi kan inte ha politiker eller företagsledare gjorda av porslin.

Det är dock många kvinnor som beter sig så i relationer och det har ingenting med riksdagspolitik idag att göra dock kopplat till samhällets utveckling över en längre tid.
Kvinnor i västvärlden är opportunister, är inte lojala och kan inte erkänna skuld för någonting.
Men visst blir det inte exakt som dom vill ha det så hoppar dom skepp. När blir det exakt som man vill ha det, ja aldrig är svaret. Gräset är grönare på andra sidan mentalitet. Det handlar bara om vad dom stackars kvinnorna vill.
Citera
2025-10-17, 12:37
Medlem
S.Jorgens avatar
Oavsett anledning till den hastiga avgången får vi aldrig reda på den verkliga anledningen.
En politiker, oavsett färg, är alltid försiktig med sanningen.
Allt som sägs utåt är regisserat och justerat i minsta detalj.
Det gäller att få sympatier, det gäller att öppna nya dörrar åt sig själv och det gör sällan sanningen.
Citera
2025-10-17, 12:38
Medlem
Studsbolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Aftonbladet anser att kort bör läggas på bordet om vad det är för hat Hatt utsatts för.

https://www.aftonbladet.se/ledare/a/8qryd1/hatt-hade-inte-varit-lika-hotad-om-hon-var-en-man

Aftonbladet vill även göra gällande att hon hatats för att hon är kvinna och antyder även att det är nazister som ligger bakom. Själv är jag inte lika övertygad.

Kan mycket väl vara kvinnor på vänsterkanten som ligger bakom. C + L har ju snarare tagit ställning för Israel i Palestinakonflikten och det vet vi ju alla vad vänstern tycker om det.
Sedan tillrättavisade ju hon VP-ledaren rätt tydligt i partiledardebatten.

Aftonbladet är inte kända för att briljera med objektiva analyser. Dels är de sosseriets organ, med Anders Lindberg som trollspinnskung, dels har de en förkärlek till att anställa låtsasjournalister utan varken yrkeskompetens eller livserfarenhet. Fanny Jöns är ett praktexempel på hur detta fungerar.

Det är osannolikt att verkliga hot eller ens hat ligger bakom att Hattifnatten kastade in handduken i första ronden. Att hon varken vill anmäla eller klargöra varifrån hoten kommer ifrån talar för sig själv. Som centerpartist har Hattifnatten inga varma känslor för "högerextrema" och hon hade inte missat chansen att ösa sitt eget hat mot dessa om hon hade haft något på fötterna. Jag tror inte inte ens att skrikvänstern skulle varit de som skrämt bort henne. Hon har haft en vilja att lämna och var klok nog att dra en skröna som skulle väcka sympati och som inte skulle påverka hennes karriär negativt; hade hon bara sagt efter sex månader att hon fått kalla fötter hade hon hamnat i kylan som svikare av episka proportioner, nu kan hon trippa ut med hedern i behåll.

Så varför vek hon ned sig nu? Förmodligen av politiska skäl. Centerpartiet sitter djupt i skiten. Ska de krypa upp i knäet på sosseriet? Ska de ingå i ett borgerligt block och tvingas bli du och bror med SD? Inget av det där lär vara sådant som deras väljare kan enas om. Centerpartiet är på väg att spolas ur riksdagen på samma sätt som L kommer bli. De la allt krut under Globalisthäxan Lööf på att vara SD-hatarpartiet och nu går det inte att backa ur. Hattifnatten har en aktiv karriär inom näringslivet och vill inte vara den som var surrad vid rodret när skeppet sjunker nästa år.
Citera
2025-10-17, 12:40
Medlem
Citat:
Är det inte Åkesson själv som ska avgöra hur han uppfattar hatet och hotet? Min uppfattning är också att Åkesson och Lööf hade en vänskaplig relation i riksdagen.

Åkesson har ju pratat om hoten och hatet men jag förstår att du försöker förminska och vinkla det. Människor som du funkar ju så.
Åkesson och Lööf hade en professionell relation ja det gör ju inte Annie Lööf till en varm och vettig människa på något sätt. Dom ögonen skvallrar om hennes svarta själ. Klockren psykopat och stack definitivt ut i svensk politik.
Visste du om att hon låste in sin syster i en garderob i över ett dygn så att systern kissade på sig. Klassiska antisociala drag att göra det. Hon är inte omtyckt alls där hon växte upp vilket säger ganska mycket om Lööf.
Citera
2025-10-17, 12:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Necris
Tror ni hon begriper att exakt det hon beskriver att hon inte orkar med är det som hon, Annie Löf och alla andra Center politiker gjort med 7 miljoner svenskar?

När ska man bli förbannad? Om du repar min bil och jag repar din bil tillbaka och du blir arg så är du en idiot. Om du repar tio bilar och du blir arg när jag repar din bil så börjar man tro att man tro att du helt saknar förstånd. Om du repar 100 och du blir arg när det drabbar dig, har du passerat någon sorts gräns då så att man kanske inte behöver folk som dig i sitt samhälle? När du repar sju miljoner bilar då... är du förbi gränsen då?

Jag lyssnar nervöst när det sätter sig ner en grupp invandrarkillar bakom mig på tåget, känner mig inte trygg alls och kan inte fokusera eller ha lurar på mig. När de hånar folk på gatan mår jag inte bra. När vi gick på konsert med barnen såg jag mig omkring hela tiden och var beredd på kaos och terror.
Centern, tillsammans med resten av sjuklövern har gjort så här mot oss alla, men vi kan inte bara sluta och säga upp oss.

Dom är så inne i sin egen bubbla så dom förstår inte att dom är landsförrädare som skapar ett farligare samhälle för dig och din familj och många många andra.
Citera
2025-10-17, 12:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brunafingrarna
Det måste beläggas även om misstankarna riktas åt ett håll. Du tror inte att PK missar en sådan chans.

Precis det jag menar, PK hade aldrig missat denna chans, om det varit någon från högersidan.
Citera
2025-10-17, 13:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nordica1
Nej för det vore ju helt osannolikt med tanke på vad som hände Annie Lööf, bland annat. Skärpning i logiken. Om du inte kan se skillnad mellan att hata ett parti och att hata och hota en individ så är det svårt att ha ett vuxet samtal. (Med det sagt tror jag absolut att det även finns SD politiker som fått utstå hotfullt beteende. Men det är ett faktum att högerextremism har växt till ett av största hoten mot demokrati och inhemsk säkerhet, bland annat enligt SÄPO (tillsammans med extrem islamism - men notera, INTE vänsterextremism som var fallet på 70-talet)
https://www.diva-portal.org/smash/get/diva2:1599016/FULLTEXT01.pdf

Vi vet också att kvinnor får utstå mer politiskt våld.
https://www.journals.uchicago.edu/doi/abs/10.1086/709838?casa_token=9MHFG8v903cAAAAA:W5fJ0jtDJZTzn05 dsl198DTGyIrLSRAyqto5R2T8d6KU2we3ZwmP5964qxaxp4TcK 8viRnTT4g&casa_token=a6etEIf0Y3cAAAAA:t-wCysWlvHG-jICql6QGdGsmBoJTCyX4C1vor3mK0fEfTbiPDtiTSTbc2twYZ2 mzEnbBBNnd eg

Men det är ju en klassisk sport bland en viss grupp av män att förlöjliga kvinnors upplevelser och påstå att det ljuger. Ha så kul med det och lycka till med damerna!
Återigen, detta löjliga arroganta beteende som om ni kvinnor vore skapelsens krona som alla måste underkasta sig. Tror du att du har något att vinna på fåniga härskartekniker? Jag skrattar åt dig, du är lika övertygande som en desperat gläfsande chihuahua.

Högerextremism är bara ett problem mellan dina öron, om du någonsin vågade lämna ekokammaren skulle du upptäcka att du har exakt NOLL problem med högerextremister. Lycka till med islam, dock. Du kan ljuga för dig själv för att finna mening i tillvaron, men verkligheten är något annat.
Senast redigerad av KrabKore 2025-10-17 kl. 13:07.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in