2025-10-17, 03:10
Medlem
AskMeAboutJesuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Helge.Palmcrantz
Vem eller vilka skulle stå för hatet? Vänstern eller epadunkare?
De som hoppas på att hatet ska få stor politisk betydelse?
Citera
2025-10-17, 03:15
Medlem
KABUNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TorkelSnorkel
Om jag förstått rätt så har polisen skyldighet att anmäla brott som faller under allmänt åtal, och dit hör brottet olaga hot.

Nu verkar det inte som om polisen upprättat någon sådan anmälan. Kanske vågar man då anta att det förekommit hot och hat, men inget som polisen bedömer som brottsligt?

I så fall kan jag tänka mig en annan förklaring: ovanpå mängder med otrevliga kommentarer har AKH fått instruktioner om personskydd. Att hon bör vara uppmärksam, förstärka säkerheten i hemmet etc. Inte sällan presenteras sådana råd på ett sätt som skrämmer mottagaren. ”För att förhindra att någon tränger sig in och tar någon i familjen som gisslan, bla bla bla”.

Jag har vänner som varit nära att svimma vid sådan rådgivning, och sedan beställt massiva säkerhets- och bevakningspaket.

Lägg till det att personsäkerhet också är något som en del politiker kommit att diskutera med varandra på senare år.

Om AKH kom tillbaka till politiken efter 10 år i näringslivet och möttes av allt detta så kan det nog ha fått henne att bli så rädd att hon drog sig ur, trots att hon inte mottagit några hot som gått över gränsen för det lagliga.

Ja, hon kanske har insett att mycket har hänt på tio år. Har kanske öppnat ögonen och förstått att hela världen, Sverige inräknat är på väg åt helvete. I det läget kommer livet så småningom att bli mycket svårt för alla och allra svårast lär det bli för politikerna som är ansvariga för allt elände som kommer att drabba vanligt folk.
Kanske är Hatt lite tidigt ute men bättre hoppa av för tidigt än för sent.
Senast redigerad av KABUN 2025-10-17 kl. 03:19.
Citera
2025-10-17, 03:29
Medlem
Problemet ligger i hennes person. Har för lätt att hoppa av (och/eller på) tåget, vare sig det gäller jobb eller äktenskap.

Man gifter sig inte bara så där. Lättvindigt. Innan man lärt känna partnern ordentligt. Så att så hopplösa typer tror jag inte att alla 3 var. Det är ett stort åtagande - "i nöd och lust". Och ffa, 3 ggr! Och när man skaffar barn blir det som att man konfirmerar att man tycker sig ha äktat rätt partner.

Tror heller inte att hon är så kontroversiell i förhållande till andra politiker att hon skulle vara signifikant mer utsatt för hot och hat. Man åtar sig inte ett partiledarjobb bara så där. Lättvindigt.
Citera
2025-10-17, 04:50
Medlem
Om C ska ändra politisk inriktning blir de tvungna att avpollettera hela partistyrelsen för nuvarande är Annies dito. Detta var vad Helena Lindahl föreslog när hon var inofficiell kandidat samtida med skallturken efter Annie.

Som alla förstår var det ingen Annie Röff anhängare som frivilligt ville lämna en välbetald partistyrelsepost och partiets pengar. Därför fortsätter partiet att avverka partiledare, den ena efter den andra för grundpremissen för politiskt arbete är åtminstone att ha manöverutrymme att fatta beslut efter hur det politiska landskapet ligger. C är fortfarande fast i 2015.

A-K Hatt måste ha förstått att hon hade fått ett omöjligt uppdrag och OM någon kritiserade henne så kom den inifrån C eller möjligtvis V, lite som när Måwe blev överfallen av psykot i Bryssel.
Citera
2025-10-17, 05:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av solstrålar
Mohamson slår mig inte som en lätttriggad ängslig person faktiskt, därtill är hon betydligt yngre än Lööf / Hatt och har troligtvis en större internetkompetens och acceptans för det som skrivs på nätet om henne. Denna acceptansen minskar nämligen ju äldre en politiker är. Ju äldre ju mer av ”hjälp någon skrev något elakt om mig, detta är hot och hat! stäng genast ner internet!”

Det är sant.
Men hennes kommande valresultat lär bli dåligt och då går hon.
Citera
2025-10-17, 05:56
Medlem
citymormors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AskMeAboutJesus
De som hoppas på att hatet ska få stor politisk betydelse?

Vilka är de? Kanppt några vanliga svenskr viste ens vad hon heter, vem hon var. Var är polisanmälningarna?

Att inte hålla med någon eller att media inte kysser ens fötter är inte hot och hat.
Citera
2025-10-17, 05:57
Medlem
Jag tror förklaringen till avhoppet är att Hatt har fått ett erbjudande om toppjobb med högre lön som hon hellre vill ha. Hat och hot är väl då passande att skylla på för att sluta partiledarjobbet. Dålig stil tycker jag. Men låt oss se var hon dyker upp härnäst.
Citera
2025-10-17, 06:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lont
Problemet ligger i hennes person. Har för lätt att hoppa av (och/eller på) tåget, vare sig det gäller jobb eller äktenskap.

Man gifter sig inte bara så där. Lättvindigt. Innan man lärt känna partnern ordentligt. Så att så hopplösa typer tror jag inte att alla 3 var. Det är ett stort åtagande - "i nöd och lust". Och ffa, 3 ggr! Och när man skaffar barn blir det som att man konfirmerar att man tycker sig ha äktat rätt partner.

Tror heller inte att hon är så kontroversiell i förhållande till andra politiker att hon skulle vara signifikant mer utsatt för hot och hat. Man åtar sig inte ett partiledarjobb bara så där. Lättvindigt.

Dessutom var man ju tvungen att ha en kampanj för att tala om för folket vem hon var.
Citera
2025-10-17, 06:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sammedborgare
Jag tror förklaringen till avhoppet är att Hatt har fått ett erbjudande om toppjobb med högre lön som hon hellre vill ha. Hat och hot är väl då passande att skylla på för att sluta partiledarjobbet. Dålig stil tycker jag. Men låt oss se var hon dyker upp härnäst.
och vilken erfarenhet och bakgrund har hon för att motivera detta "toppjobb". Hon är väl frisör och avdankad politiker som bäst, inte direkt någon outstanding performance!

Dessutom konstigt att hon får sagda erbjudande mitt i partiledarjobbet! Det är väl inte direkt så att näringslivet står och hänger över Kristersson eller Åkesson mitt i deras jobb.
Citera
2025-10-17, 06:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lont

Borderline / emotionell instabilitet - Intensiva, korta relationer; impulsivitet; starka känslor
- Känner sig tom eller rastlös, Byter mål, värderingar och intressen ofta, Har intensiva men korta relationer, Har svårt att hålla fast vid beslut

Undvikande anknytning - Rädsla för närhet, drar sig undan när relationen fördjupas
- Man trivs med närhet i början, men drar sig undan när relationen blir för intim, Man byter jobb eller partner när kraven på ansvar eller stabilitet ökar, Man värdesätter frihet över trygghet

ADHD / impulsivitet - Låg uthållighet, snabbt intressebortfall
- ADHD (impulsivitet, svårigheter att hålla fokus över tid), Hypomana drag (högt energiläge, behov av nya projekt), Eller helt enkelt en personlighet med hög sensation seeking (spänningssökande)

Narcissistiska drag - Sökande efter bekräftelse, brist på genuin investering
- Idealiserar nya människor eller situationer, för att sedan snabbt tappa intresset, Har svårt att hantera kritik eller krav, Söker ständig bekräftelse genom nya projekt eller relationer

Existentiellt sökande - Rastlöshet, meningsfrågor, livsövergångar
- Man försöker hitta mening, Känner att livet går i stå, Har svårt att rota sig eftersom man ännu inte hittat något som känns "rätt"

Vilket av ovanstående passar bäst in på Hatt?
Citera
2025-10-17, 06:53
Medlem
AskMeAboutJesuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av citymormor
Vilka är de? Kanppt några vanliga svenskr viste ens vad hon heter, vem hon var. Var är polisanmälningarna?

Att inte hålla med någon eller att media inte kysser ens fötter är inte hot och hat.
Tillräckligt många svenskar vet att Centerns hållning till SD kan avgöra vilka partier som hamnar i regeringsställning.

Även om Flashbackhögern är värst så är det få borgerliga politiker som vill stoppa kvarnarna.
Citera
2025-10-17, 07:01
Medlem
Det finns inga "hot och hat".

Hatten har en bipolär personlighetsstörning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in