2025-10-17, 03:58
Medlem
Trauma med oproportionerlig konsekvens. En skada med påvisad fraktur har gett mig handikappande smärtor dygnet runt, smärtor som gör att jag inte kan sova utan ett fullt medicinskåp.

Saknar ännu en diagnos och det som varit på kartan är CRPS.

Detta intas dagligen: Gabapentin, duloxetin, Dronabinol, Cannabidiol och paracetamol (Ketoralak gjorde mig smärtfri, dock ingen märkbar effekt av andra NSAID).

Som jag tolkar det har nociceptorerna där jag slog mig(knä) fastnat i ett överaktivt läge och jag söker med ljus och lykta efter tips för en drägligare tillvaro, behandlingar och andra som sliter med dylikt för att dela erfarenheter.

Thymosin-beta-4 och BPC157, en egenbehandling påbörjades efter några månader med tramadol. Tre dagar efter påbörjad peptid-behandling slutade jag med Tramadol(låg i sängen och kallsvettades av smärtor utan tramadol, min kropp klarar 150mg/dag innan jag spyr.).

Överväger en ny behandling. Peptider och PRP.

Subanestetisk infusion med ketamin?
Proloterapi?
Annat?

Sjukgymnastik och psykolog har jag tillgång till via Smärtenheten.

Vad gör jag själv?
NMES/TENS
IR-bastu
Tränar(i den mån jag klarar, får extrema skov av belastning trots medicinering)
Laser
Akupunktur
Vattenfastar(upp emot två veckor i sträck, fyller på med elektrolyter ett par ggr)
Ketogen kosthållning
Försöker förstå/läser på
Citera
2025-10-17, 06:23
Medlem
a-mortals avatar
Jag är ingen expert eller läkare, men jag har en hypotes jag önskar du kunna testa.
Hittade för några år sedan en farmakologibok som saknade referenser.
Den förklarade dock specifika toxiska mekanismer hos etanol men jag tyvärr inte hittat någon annan stans.

Etanol ska ackumulera i neuronerna och dämpa dem. De motoriska neuronerna är mindre känsliga mot detta, så om man lyckas lokalbehandla området med etanol i lagom dos så kan man åstadkomma en nästintill permanent bedövning utan att motoriken påverkas.

Observera att etanol är mycket giftigt, men kroppen kan bryta ner det som hamnar i blodet.
Följande ska absolut inte göras om det är ett öppet sår.

Doppa ner knät i en balja med etanol i ca 5 minuter varje kväll.
Vitsen är att få etanolen att transporteras genom vävnaden istället för blodbanan in i nerverna och inaktivera nociceptorerna.
Man blir inte särskilt full för etanolen sprids inte så lätt in i blodet den vägen.
Har endast testat på en tå själv och känner inget i ytan på tån längre.

Om du hellre förgiftar knät än hjärnan så har du ett experimentellt alternativ där.
Kan ju vara att jag fått en placebo effekt verkande på min tå, det är ju stora nackdelen med egna experiment.
Citera
2025-10-17, 08:59
Medlem
Tack för tipset! Ska fördjupa mig i den processen.

Fun fact: En neurolog sade till mig med glimten i ögat att alkohol är det bästa mot nervsmärtor.

Citat:
Ursprungligen postat av a-mortal
Jag är ingen expert eller läkare, men jag har en hypotes jag önskar du kunna testa.
Hittade för några år sedan en farmakologibok som saknade referenser.
Den förklarade dock specifika toxiska mekanismer hos etanol men jag tyvärr inte hittat någon annan stans.

Etanol ska ackumulera i neuronerna och dämpa dem. De motoriska neuronerna är mindre känsliga mot detta, så om man lyckas lokalbehandla området med etanol i lagom dos så kan man åstadkomma en nästintill permanent bedövning utan att motoriken påverkas.

Observera att etanol är mycket giftigt, men kroppen kan bryta ner det som hamnar i blodet.
Följande ska absolut inte göras om det är ett öppet sår.

Doppa ner knät i en balja med etanol i ca 5 minuter varje kväll.
Vitsen är att få etanolen att transporteras genom vävnaden istället för blodbanan in i nerverna och inaktivera nociceptorerna.
Man blir inte särskilt full för etanolen sprids inte så lätt in i blodet den vägen.
Har endast testat på en tå själv och känner inget i ytan på tån längre.

Om du hellre förgiftar knät än hjärnan så har du ett experimentellt alternativ där.
Kan ju vara att jag fått en placebo effekt verkande på min tå, det är ju stora nackdelen med egna experiment.
Citera
2025-10-17, 11:11
Medlem
a-mortals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av leveriframtiden
Tack för tipset! Ska fördjupa mig i den processen.

Fun fact: En neurolog sade till mig med glimten i ögat att alkohol är det bästa mot nervsmärtor.
Förresten använde jag Dax handsprit 75%, det kan ju vara bra att veta exakt var jag använde på tån.

Fun fact är att man kan bedöva permanent helt utan några kemikalier eller lösningsmedel.
Svårigheten är bara hur man får till det. Klämmer man vävnad t.ex. hud tillräckligt länge så kan nerverna dö.
Har man t.ex. ett skärp runt bäcken så passerar ju blodet på insidan förbi, då dör nerverna i huden efter ett tag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in