2025-10-16, 23:10
Medlem
Bystskuggas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Månsan
I detta åtal har man färre bevis och kassare indicier än i fall där personer fällts för sexköp. Man har nästan ingenting. Kontantuttaget på 2000 kr är också värdelöst som indicie. Detta eftersom Nordström givetvis hade varit tvungen att betala cash till ludret när han upptog hennes tid även om de bara tog en promenad och småpratade.

Man har exakt samma indicier här som man hade i Niclas Wahlgren fallet. Dock ska det sägas att Wahlgren bara fälldes för att han själv erkännde.
Citera
2025-10-16, 23:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Månsan
I detta åtal har man färre bevis och kassare indicier än i fall där personer fällts för sexköp. Man har nästan ingenting. Kontantuttaget på 2000 kr är också värdelöst som indicie. Detta eftersom Nordström givetvis hade varit tvungen att betala cash till ludret när han upptog hennes tid — även om de bara tog en promenad och småpratade.
Du uttrycker dig relativt genomtänkt och bra, så om du bara skippar nedsättande kommentarer, så vore du nån att lyssna till. Ok?
Citera
2025-10-16, 23:17
Medlem
Yxzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yxzer
Jag läser att chefer på TV4 har försökt att mörka det hela. Nu har det visst läckt ut och man får fortsätta hålla sig till sin lögn. Jag tror det slutar med att de skyller på SD-troll och kör några inslag om trollfabriken på nyheterna för att byta fokus.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/zAdm0O/tv4-chefens-forklaring-efter-sexkops-anklagelsen

Citat:
– Det inte alltid gynnsamt att i första skedet säga att man är journalist, säger chefen och jämför med granskningen av SD:s ”trollfabrik”.

Ni vet vem som sa det först!
Citera
2025-10-16, 23:20
Medlem
Alltså jag vet inte om det redan har nämnts då jag inte läst hela tråden men ”stoppa pressarna” går nu ut med bild och skriver att det handlar om Jens B Nordström
Citera
2025-10-16, 23:20
Medlem
Bystskuggas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yxzer
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/zAdm0O/tv4-chefens-forklaring-efter-sexkops-anklagelsen

Ni vet vem som sa det först!

Ha ha. Good Call.

Undrar på vilket sätt de menar att det skulle ursäkta ett sexköp?
Citera
2025-10-16, 23:22
Medlem
Karina58s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av solenn1
Alltså jag vet inte om det redan har nämnts då jag inte läst hela tråden men ”stoppa pressarna” går nu ut med bild och skriver att det handlar om Jens B Nordström
https://www.krimfup.se/articles/tv4-profil-atalas-for-sexkop-nekar-till-brott

Stämmer.
När när klickar på "Läs FUP" så vidarebefordras man en sidan till "Nordström, Jens Birger " där FUP finns.
Citera
2025-10-16, 23:25
Medlem
Bravegirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DmtLaser
Hmm... Paolo Roberto köpte sex av en trafficked kvinna och blev direkt utsåld av media (Med all rätt, Paolo jag gillar dig men det var fett svagt gjort) men nu så är det locket på..

Folk idag avskyr media. Jag försrår varför.

Paolo Roberto valde att själv träda fram så det var ingen uthängning! Ta reda på fakta först innan du börjar avsky media.
Citera
2025-10-16, 23:26
Medlem
Han har ju bara förenat nytta med nöje i jobbet. Frestelsen blev för stor helt enkelt.
Citera
2025-10-16, 23:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UppmarksamhetsHora
Är det någon som har knullat? Vem?
Jag tror inte det räknas, om du betalar för det. Det är då bara en sida som gör det, den andra gör ett jobb för att tjäna pengar. Eller för att dom tvingats till det.

I vilket fall, nej .. det är inte ett klassiskt knull.
Citera
2025-10-16, 23:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Karina58
https://www.krimfup.se/articles/tv4-profil-atalas-for-sexkop-nekar-till-brott

Stämmer.
När när klickar på "Läs FUP" så vidarebefordras man en sidan till "Nordström, Jens Birger " där FUP finns.
Läste FUP om aktuell fall.
Väldigt oklart faktiskt om han döms eller ej. Finns inga bevis eller vittnen om att sexköp faktiskt har skett.
Citera
2025-10-16, 23:34
Avstängd
UppmarksamhetsHoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PleaseIgnore
Jag tror inte det räknas, om du betalar för det. Det är då bara en sida som gör det, den andra gör ett jobb för att tjäna pengar. Eller för att dom tvingats till det.

I vilket fall, nej .. det är inte ett klassiskt knull.

Håller med! Helt enig.
Citera
2025-10-16, 23:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nutellfive
Läste FUP om aktuell fall.
Väldigt oklart faktiskt om han döms eller ej. Finns inga bevis eller vittnen om att sexköp faktiskt har skett.

Vad har detta för målnummer?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in