2025-10-16, 20:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sommartomte9909
Starka bevis behövs inte om jag förstår rätt? Han behöver nog komma med bra bevis för att styrka sin förklaring. Jag är dock inte juridiskt skolad.

Han har ganska bra förklaringar som tex med tränigstights att han inte ville att hon skulle komma allt för lättklätt.

Förövrigt finns inget som säger att dom har haft sex. För en dom måste det finnas bevis annars skulle vem som helst dömmas.
Citera
2025-10-16, 20:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PleaseIgnore
Nej, är du inte. Den anklagade ska inte bevisa sin oskuld, det är åklagaren som ska bevisa skuld - och inget annat.

Nej, men så mycket vet jag som att det räcker med tillräckliga inidicer för att kunna bli dömd.
Citera
2025-10-16, 20:18
Medlem
trailblasers avatar
Vad fan, fortfarande inte klarlagt vem det är?
Citera
2025-10-16, 20:18
Medlem
Citat:
Nej, men så mycket vet jag som att det räcker med tillräckliga inidicer för att kunna bli dömd.

Dröm vidare. Du kan ingenting om lagen.
Citera
2025-10-16, 20:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gärningsmannen
Har läst FUP noggrant nu.

Jag tror knappast JBN kommer bli fälld för det här.
Det enda åklagaren har är namnet i kontaktlistan ”Trevlig Lite Knubbig svensk Man 45 Knullade Länge", kontantuttaget och vad åklagaren menar är suspekt sms konversation. Att något samlag ägt rum finns det inget som stryrker.

Kontantuttaget och uppmaniningen att klä sig i tighta träningskläder finns det en del logik bakom även om JBNs förklaringar i förhör stundtals är märkliga.

TV4 värnar tydligt i förhören källskyddet. Allt annat hade varit tjänstefel. Det är tydligt att uppdraget diskuterades innan träffen skedde. Nyhetsredaktionen sätter sin trovärdighet på spel här. Det finns detaljer som är underliga helt klart. Skulle han fällas så är karriären slut helt klart. Men som sagt, det är osannolikt. Därmed säger jag inte att han automatiskt är oskyldig. Omöjligt att veta.

Det är är ett mycket intressant fall och jag ser fram emot tingrättens dom.

Nja, en del tillkommande info som talar emot honom finns det väl allt. Kvinnans uppgift om att hon självklart inte skulle ha kallat honom "Knullade Länge" om hon inte hade legat med honom är en sån sak. Men bortsett från det och lite annat kan det här åtalet säkert ogillas.
Citera
2025-10-16, 20:21
Medlem
Citat:
I marginella fall; lagen säger att det ska "vara bortom rimligt tvivel", så enbart indicier brukar sällan leda till dom - och om det gör, rör hovrätten till det. Det är faktiskt som det ska vara, det räcker inte att "tro" att nån är skyldigt, det SKA bevisas .. eller man ska ha en sån enorm kedja indicier att den mest trögfattade (jag) inte kan hitta nån annan väg ut

Det är bättre att 1000 skyldiga går fria än att 1 oskyldig döms, trots allt.
Citera
2025-10-16, 20:22
Medlem
Det finns inga bevis i form av anteckningar eller dylikt som visar att han varit där hos den gravida horan
- som journalist bara vaga muntliga efterhandskonstruktioner ifrån chefer som har läst varandras förhör. Tittar man på hans betalnings historik ifrån Swedbank så betalar han mest med kort. Swish och via internet. Kontantuttag ifrån Bankomat är mycket sällsynt. Min samlade bedömning ifrån att läst FUP:en är att horbocken kommer att bli fälld.
Senast redigerad av mijoow 2025-10-16 kl. 20:26. Anledning: felskrivning
Citera
2025-10-16, 20:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Omduvaemin
Dröm vidare. Du kan ingenting om lagen.

Du har fel
Citera
2025-10-16, 20:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PleaseIgnore
I marginella fall; lagen säger att det ska "vara bortom rimligt tvivel", så enbart indicier brukar sällan leda till dom - och om det gör, rör hovrätten till det. Det är faktiskt som det ska vara, det räcker inte att "tro" att nån är skyldigt, det SKA bevisas .. eller man ska ha en sån enorm kedja indicier att den mest trögfattade (jag) inte kan hitta nån annan väg ut

Det är bättre att 1000 skyldiga går fria än att 1 oskyldig döms, trots allt.

Absolut sant! Jag ville ändå rätta de som tror att det måste finnas konkreta bevis för att kunna bedömas skyldig
Citera
2025-10-16, 20:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mazeppa
Varför läser folk inte tråden? Namnet har kommit ut.
Jag fullkomligt hatar superidioter som dig. Du är så förbannat korkad och trångsynt att detta ändå inte går in.

FÖR ATT DET ÄR MER ÄN 500 JÄVLA INLÄGG OCH INGENTING SOM SÄGER VILKEN SIDA DÄR NAMNET STÅR! SKADAR DET DÅ MED ETT UPPREPANDE SÅ ATT ALLA SER NAMNET??!!!!!!!?????

Och varför finns inte funktionen threadmarks på flashback??? Då kan man notera viktiga händelser i tråden och det går lättare att navigera!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Exempelvis
Notis: namnet känt!
NOTIS: Här släpps en ny version av tv:n som diskuteras i denna 9000000 sidor långa tråd som handlar om Samsung.
Notis: Bevis funna - här läser du om det.

Men nej. Nej nej nej.
Citera
2025-10-16, 20:30
Medlem
Kalliss avatar
TV4 borde ha skött det här lite bättre.

De kunde ha haft något i stil med Aschbergs gamla TV3-körare Diskutabelt https://youtu.be/VYwE_8y3408?t=72 som ett återkommande inslag – marinerat tittarna redan från Nyhetsmorgon, via Nyhetsdagen, hela vägen i mål - Efter fem.

Varje dag. Med egna medarbetare som möter “externa”, som de gnuggar med.

Det hade vant oss vid att det JBN sysslade med... faktiskt var ett arbete på en analys.
https://youtu.be/xiXjqPiTu_A
Citera
2025-10-16, 20:30
Medlem
Citat:
Absolut sant! Jag ville ändå rätta de som tror att det måste finnas konkreta bevis för att kunna bedömas skyldig
Jag tog upp det ovan. I nästan alla fall krävs det just opartiska bevis. Inte enbart indicier, för då kommer du bli friad av högre instans och det har kostat samhället massa pengar. DET är för att tingsrätten mest bemannas av nötter utan utbildning, bara att dom är "partimedlemmar".
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in