2025-10-16, 19:55
Medlem
outback4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Månsan
Jag vet vilken fjant du menar, outhärdlig.
Hoppades själv på den där otroligt beskäftiga flintskalliga reportern i 25-årsåldern som härjar runt överallt oavsett ämne. Den avslöjade Jens B är ju i själva verket en av de minst hopplösa på TV4.

MW?
Citera
2025-10-16, 19:56
Medlem
Mazeppas avatar
Varför läser folk inte tråden? Namnet har kommit ut.
Citera
2025-10-16, 19:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gärningsmannen
Har läst FUP noggrant nu.

Jag tror knappast JBN kommer bli fälld för det här.
Det enda åklagaren har är namnet i kontaktlistan ”Trevlig Lite Knubbig svensk Man 45 Knullade Länge", kontantuttaget och vad åklagaren menar är suspekt sms konversation. Att något samlag ägt rum finns det inget som stryrker.

Kontantuttaget och uppmaniningen att klä sig i tighta träningskläder finns det en del logik bakom även om JBNs förklaringar i förhör stundtals är märkliga.

TV4 värnar tydligt i förhören källskyddet. Allt annat hade varit tjänstefel. Det är tydligt att uppdraget diskuterades innan träffen skedde. Nyhetsredaktionen sätter sin trovärdighet på spel här. Det finns detaljer som är underliga helt klart. Skulle han fällas så är karriären slut helt klart. Men som sagt, det är osannolikt. Därmed säger jag inte att han automatiskt är oskyldig. Omöjligt att veta.

Det är är ett mycket intressant fall och jag ser fram emot tingrättens dom.

Jag tror att det kommer bedömas vara tillräckliga indicier för en dom med dagsböter.
Citera
2025-10-16, 20:00
Medlem
Dom håller varann verkligen om ryggen på TV4.
Fredrick Malmberg försvar den genomskinliga historien.
Kan ju kanske vara för att han också är med i telefonens kontakter dock
Citera
2025-10-16, 20:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mazeppa
Varför läser folk inte tråden? Namnet har kommit ut.

För att de är lata och efterblivna + att någon dumjävel garanterat kommer göra jobbet åt dem och sammanfatta åt dem 🫠 gah!
Citera
2025-10-16, 20:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av taenok
Dom håller varann verkligen om ryggen på TV4.
Fredrick Malmberg försvar den genomskinliga historien.
Kan ju kanske vara för att han också är med i telefonens kontakter dock

Ja, det är bisarrt. Han är skyldig som satan!
Citera
2025-10-16, 20:06
Medlem
gärningsmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sommartomte9909
Jag tror att det kommer bedömas vara tillräckliga indicier för en dom med dagsböter.

På vilket sätt skulle brottet vara styrkt utom allt rimligt tvivel? Vilka starka bevis finns?
Citera
2025-10-16, 20:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GrevenFB
Ja, det är bisarrt. Han är skyldig som satan!

Du kan inte säga det eftersom det alldeles för vaga bevis, lagen skall vara rättssäker, och det är lagen som ska döma. Detta blir ett plus för oss som vill legalisera sexköp.

Skulle gärna vilja se hur och varför dom spanat på henne och hur hennes andra förhör sett ut ? Har dom behandlat henne illa , hotat henne?

Jag ser att han själv begärt hennes övriga förhör men kunde inte hitta dom i fupen?
Citera
2025-10-16, 20:13
Medlem
Citat:
På vilket sätt skulle brottet vara styrkt utom allt rimligt tvivel? Vilka starka bevis finns?

Starka bevis behövs inte om jag förstår rätt? Han behöver nog komma med bra bevis för att styrka sin förklaring. Jag är dock inte juridiskt skolad.
Citera
2025-10-16, 20:14
Medlem
Citat:
Jag håller med, en journalist som har kontaktat en prostituerad, även där denne har journalisten i sitt "lilla register" räcker näppeligen till fällande dom. Det handlar om ord mot ord och det ska i princip aldrig räcka för fällande dom - än mindre om det är journalister även om den kårens heder urholkats av infiltrationen vi sett.

Så om det inte finns fysiska bevis (kameror, dna, lokala inspelningar etc) kommer det inte leda nånstans.
Citera
2025-10-16, 20:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sommartomte9909
Starka bevis behövs inte om jag förstår rätt? Han behöver nog komma med bra bevis för att styrka sin förklaring. Jag är dock inte juridiskt skolad.
Nej, är du inte. Den anklagade ska inte bevisa sin oskuld, det är åklagaren som ska bevisa skuld - och inget annat.
Citera
2025-10-16, 20:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PleaseIgnore
Jag håller med, en journalist som har kontaktat en prostituerad, även där denne har journalisten i sitt "lilla register" räcker näppeligen till fällande dom. Det handlar om ord mot ord och det ska i princip aldrig räcka för fällande dom - än mindre om det är journalister även om den kårens heder urholkats av infiltrationen vi sett.

Så om det inte finns fysiska bevis (kameror, dna, lokala inspelningar etc) kommer det inte leda nånstans.

Men det finns ju mer än bara ord mot ord. Det är problemet han har här.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in