2025-10-16, 17:03
Medlem
Frans-Jaegers avatar
Fått hem engångsvape från HM. Satte i laddsladd, den blinkar snabbt i några sekunder sedan slocknar den. Är den redan laddad?

Och sen då, ska man hålla inne knappen när man drar bloss?
Citera
2025-10-16, 17:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Frans-Jaeger
Fått hem engångsvape från HM. Satte i laddsladd, den blinkar snabbt i några sekunder sedan slocknar den. Är den redan laddad?

Och sen då, ska man hålla inne knappen när man drar bloss?
de jaG Testat var full laddade när dom kom
Citera
2025-10-16, 17:08
Medlem
Frans-Jaegers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hasht0mten
de jaG Testat var full laddade när dom kom
Ok, tack. Och sen hålla inne knappen under tiden man drar ett bloss? Hur många bloss håller en laddning ungefär? Och hur många bloss ungefär för lagom sövande effekt om man inte har någon tolerans? Är indica engångsvape THCA 0,5 mg.

Eller man biter med läpparna? Ser ut som en knapp på vardera sidan om vapen.
Senast redigerad av Frans-Jaeger 2025-10-16 kl. 17:10.
Citera
2025-10-16, 17:25
Medlem
Citat:
Ok, tack. Och sen hålla inne knappen under tiden man drar ett bloss? Hur många bloss håller en laddning ungefär? Och hur många bloss ungefär för lagom sövande effekt om man inte har någon tolerans? Är indica engångsvape THCA 0,5 mg.

Eller man biter med läpparna? Ser ut som en knapp på vardera sidan om vapen.
jag sög i runt 4 sekunder om den var kall. oljan var tjock så man behövde suga ett tag innan det började hända något. 1 eller 2 bloss bör räcka utan tolerans iaf
Citera
2025-10-16, 17:39
Medlem
Frans-Jaegers avatar
Citat:
jag sög i runt 4 sekunder om den var kall. oljan var tjock så man behövde suga ett tag innan det började hända något. 1 eller 2 bloss bör räcka utan tolerans iaf
Ok, man bugar

Antar att där inte är någon knapp utan att den startar när man suger på den, som flickan sade.
Senast redigerad av Frans-Jaeger 2025-10-16 kl. 17:42.
Citera
2025-10-16, 17:44
Medlem
Citat:
Ok, man bugar

Antar att där inte är någon knapp utan att den startar när man suger på den, som flickan sade.
Precis, de är bara suga dig less, akta så det inte rinner ut skit bara(om du vinklar den konstigt! inge kul bli sprutad i fejjan)
Citera
2025-10-16, 17:53
Medlem
Frans-Jaegers avatar
Citat:
Precis, de är bara suga dig less, akta så det inte rinner ut skit bara(om du vinklar den konstigt! inge kul bli sprutad i fejjan)

Du äro mycket hjälpsam gode man. Sist jag var i cannabissvängen så hämtade jag mitt röka på Christiania typ 1995-2002. Nån gång slank ett hekto med också. Alltid hasch, aldrig maja.

En färdigrullad joint med skunk, lite gott från Cafe Nemo och sedan satte man sig i gräset nedanför med sina vänner och rökte sig utvecklingstörd. Det var tider det!

Hur många bloss ungefär kan man höfta att en sån här vape räcker till? Talar vi 5-10 st rus dvs 10-20 bloss eller snackar vi mycket mer?
Citera
2025-10-16, 18:07
Medlem
Citat:
Du äro mycket hjälpsam gode man. Sist jag var i cannabissvängen så hämtade jag mitt röka på Christiania typ 1995-2002. Nån gång slank ett hekto med också. Alltid hasch, aldrig maja.

En färdigrullad joint med skunk, lite gott från Cafe Nemo och sedan satte man sig i gräset nedanför med sina vänner och rökte sig utvecklingstörd. Det var tider det!

Hur många bloss ungefär kan man höfta att en sån här vape räcker till? Talar vi 5-10 st rus dvs 10-20 bloss eller snackar vi mycket mer?
sattt och sög på de mer eller mindre all vaken tid i 3-4 dagar eller nått sånt. varit nån annan som sa den räckte 2 veckor tep.
det är en genomskinlig kammare för oljan, så håll koll på den så märker du själv hur långt den räcker
Citera
2025-10-16, 19:23
Medlem
Frans-Jaegers avatar
Jaha då tog man sitt första 3 sekundersbloss. Smakar häxfitta och river lite. Jag är inte rökare annars. Höll inne röken lite å sedan ut. Ca 4 min har passerat. Antar att jag bör vänta lite till innan jag tar bloss två. Ingen effekt ännu.
Citera
2025-10-16, 19:25
Medlem
Citat:
Jaha då tog man sitt första 3 sekundersbloss. Smakar häxfitta och river lite. Jag är inte rökare annars. Höll inne röken lite å sedan ut. Ca 4 min har passerat. Antar att jag bör vänta lite till innan jag tar bloss två. Ingen effekt ännu.
den jag hade smakade då riktigt gräs, tog dock en stund innan den börja verka
hade faraoh pineapple express. trodde först inte det hände något, minns dock inte hur länge det gick innan de kom igång

men som sagt du måste dra typ 4 sekunders bloss för att det ska förbrännas mycket, men du ser ju hur mycket rök du blåser ut
Senast redigerad av hasht0mten 2025-10-16 kl. 19:29.
Citera
2025-10-16, 19:29
Medlem
OdCaBos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KentDement
Hm, förmodligen, du tänker årsskiftet? Jaja det blir säkert inte enkelt men det kommer inte föda något gott. Extremt trist är det

Alltså tidigare när nåt har hamnat under utredning så brukar det vara under utredning i minst ett halvår. Sen tar dom beslut. Nån månad efter beslutet träder beslutet i kraft.

Men man vet ju aldrig.
Citera
2025-10-16, 19:31
Avstängd
Lifestealers avatar
Citat:

Vilken vape från himood har du köpt? Vissa noider kan ta ett tag innan effekt kommer. Minns thc-p som tog typ en kvart 20 minuter innan effekterna ens började (och sen satt i över ett dygn lol), medan gravity pen från uforia slår med full kraft på någon minut bara. Vänta en halvtimma för säkerhets skull.

Ett tips för att det inte ska riva i halsen/lungorna så mycket är att ha lite luft i lungorna innan man drar blosset och dra in det långsamt. Lättare att dra stora och djupa halsbloss då. Det är lite teknik

Citat:
den jag hade smakade då riktigt gräs, tog dock en stund innan den börja verka
hade faraoh pineapple express. trodde först inte det hände något, minns dock inte hur länge det gick innan de kom igång

men som sagt du måste dra typ 4 sekunders bloss för att det ska förbrännas mycket, men du ser ju hur mycket rök du blåser ut

Ånga. Inte rök.
Senast redigerad av Lifestealer 2025-10-16 kl. 19:43.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in