2025-10-16, 19:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T02
Det är INTE hon som gjort något brottsligt. Kan du ha två tankar i huvudet samtidigt?

Har kvinnan inte skattat för pengarna/inkomsterna har hon begått brott, jo.
Citera
2025-10-16, 19:08
Medlem
Någon som sitter på fupp ? Är Häggström förhörsledaren?
Citera
2025-10-16, 19:09
Medlem
Månsans avatar
Citat:
Det är INTE hon som gjort något brottsligt. Kan du ha två tankar i huvudet samtidigt?
Skatteverket vill ha in skatt, det är deras uppgift. Får dom korn på någon med miljoninkomster vill dom högst troligt ha del av kakan.
Citera
2025-10-16, 19:09
Medlem
dead-arsons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mullret
Att tv4 skickar Jens till en träff för skriva ett reportage tror jag mindre på. En grävande journalist, visst. Men, inte en inom ekonomi. Om han inte skall fråga kvinnan om ekonomiska råd… investeringar osv.

Men hon köper nog mest latex och glidmedel för slantarna. Hans fru blir nog inte imponerad iaf.

Tycker täckmanteln var rätt ok ändå. En ekonomireporter kan absolut undersöka en hög bolagschef som spöar en prostituerad. Sen lite källskydd på det så hade det kunnat gå.

Dock lite för mycket indicier på att han är skyldig. Huruvida det håller juridiskt vet jag inte men det kan bli en kul rättegång med en massa TV4-chefer som ska svettas i vittnesbåset. I folkdomstolen är han redan dömd 😀
Citera
2025-10-16, 19:11
Medlem
A1HORNYLADs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yxzer
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/Ppk1R7/tv4-profilens-namn-i-kvinnans-telefonbok-kn-llade-lange?utm_source=iosapp&utm_medium=share

Jens gick visst under namnet ”Knullar länge”.
Frågan är om han inte nu bara ska ta på sig det med en så imponerande omnämning?
Jag tycker allt detta låter jäkligt skumt alltså.
Nu är jag iofs lite konspiratoriskt lagd men har en känsla av att han blir trollad här.
Är kvinnan ihop med Simon H?
Får vi snart läsa: "Han räddade henne ur prostitutionen" och annat gullegull?

Det lär vi aldrig få läsa om den tilltalade, oavsett konspirationer eller ej.
Men jag undrar vad hon har för motiv att gå ut offentligt med namn och med viljan att sätta dit honom.
Citera
2025-10-16, 19:12
Medlem
ElonRuskpricks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sexyclasse
Kommer kvinnan skattetaxeras nu när näringsverksamheten uppdagats? 250 förundersökningar har påbörjats, och kvinnan har uppgett sin prislista. Hur ser socialtjänsten på detta för övrigt eftersom hon har ett litet barn, eftersom alla kvinnans kunder hon beblandar sig med är kriminella och att hon därmed per automatik omger sig med kriminella element? Orosanmälningarna borde strömma in.

Vet vi vem som är pappa till hennes barn ?

Kanske någon av de 250 i förundersökningen?
Citera
2025-10-16, 19:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FeelingBlue
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/dR93Mw/uppgifter-tv4-profil-utreds-for-sexkop?utm_source=iosapp&utm_medium=share

Vem är i farten nu? Verkar vara svårt för mediamän att föra sig som människor istället för som odjur…

Såg att Aftonbladet skrev om detta, riktigt lågt av dom! Förstår inte Aftonbladet hur dåligt TV4 och deras nyheter ser ut?! Varför inte rapportera om en sverigedemokrat istället som vill ha en illegal invandrare utslängd?
Citera
2025-10-16, 19:15
Medlem
Rompers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Droid59
Har hon inte deklarerat inkomst från tjänst så har hon begått skattebrott. Hur allvarligt de ser på det beror väl på beloppet.
Är ludret den Som ÄR åtalad??
Citera
Medlem
Intressant att se hur Jens chef, SD-hataren Fredrik Malmberg, ljuger som en häst travar. Allt för att skydda den anställde.

Fredrik Malmberg har noll trovärdighet. I synnerhet inte efter Kalla Fakta:s fake-reportage om de sk "troll-fabrikerna".
Citera
Medlem
Citat:
Enligt lagen ska ALL näringsverksamhet beskattas. Sexköp är olagligt. Således omger hon sig med människor som begår brott när hon säljer sin kropp till dem. Barn vars föräldrar som umgås i kriminella kretsar löper större risk för att dras in i brottslighet. Inget som har slagit dig? Önskar fortfarande resonerande kring mina frågor.
Citera
2025-10-16, 19:16
Medlem
gärningsmannens avatar
Har läst FUP noggrant nu.

Jag tror knappast JBN kommer bli fälld för det här.
Det enda åklagaren har är namnet i kontaktlistan ”Trevlig Lite Knubbig svensk Man 45 Knullade Länge", kontantuttaget och vad åklagaren menar är suspekt sms konversation. Att något samlag ägt rum finns det inget som stryrker.

Kontantuttaget och uppmaniningen att klä sig i tighta träningskläder finns det en del logik bakom även om JBNs förklaringar i förhör stundtals är märkliga.

TV4 värnar tydligt i förhören källskyddet. Allt annat hade varit tjänstefel. Det är tydligt att uppdraget diskuterades innan träffen skedde. Nyhetsredaktionen sätter sin trovärdighet på spel här. Det finns detaljer som är underliga helt klart. Skulle han fällas så är karriären slut helt klart. Men som sagt, det är osannolikt. Därmed säger jag inte att han automatiskt är oskyldig. Omöjligt att veta.

Det är är ett mycket intressant fall och jag ser fram emot tingrättens dom.
Citera
2025-10-16, 19:16
Medlem
patsus avatar
Kan det vara GW som går i Geijers fotspår?
Tänker på boken "Bordellhärvan"
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in