Citat:
Ursprungligen postat av
SecretGarden352
Egentligen är jag mest förvånad att Hatt väljer att avgå. På den här nivån drar man till sig uppmärksamheten från hela landets dårar, så är det bara.
De sinnesjuka sitter där framför tv-burkarna och blir arga och sedan kan de ägna hela sitt liv åt att skriva hotelser i sociala media eller direkt i mailboxen till sina hatobjekt.
Men är man en ledare för ett parti och uppbär en lön som de allra flesta av oss bara kan drömma om, så får man nog vara lite tåligare.
Nu hamnar väl C i en lika osäker situation som L är i eftersom de inte har någon bra ersättare. Alla namn som nämns är personer som mest egentligen är administratörer, de är inte politiska ledare.
Vilket inte Hatt egentligen var heller.
Det här är ju rena spekulationer (för jag vet inte mer än andra), men hela AKH:s ställningstagande kan bero på saker alltifrån "Trött på skrikvänstern" till konkreta, allvarliga hot, kanske mot barn eller anhöriga.
Att tåla att Nooshi får extra feeling i partiledardebatten tror jag nog att AKH gör/gjorde/gjort. Däremot kan ju en fullständigt apart åsikt gentemot partistyrelsen skapa en ovilja att vara kvar. Vill man inte bränna alla broar lär man ju hävda något lagom vagt, men sympatiskt skäl att avgå.
Så jag kastar glatt in att AKH kanske såg annorlunda på ett borgerligt block än det som tidigare kommunicerats. Att vara S-kompis blir ju litet schizofrent när det är stödpartierna som uppträder skarpast och S börjar mumla att en del högergrejor måste vi nog fundera på, i alla fall litet.
Att det sitter någon partianställd och sorterar i mailboxen får vi räkna med. Att SÄPO läser alla relevanta mail också. Sedan kan ju alla politiker lära sig att avstå valda delar av Twitter, Facebook, TikTok, till och med kloka och balanserade Flashback.