Citat:
Ursprungligen postat av
Area55
Ryssland har invaderat Ukraina.
Nato har ju inte börjat krig än. Så varför tar du in Nato i detta?
I denna tråden. Vad har USAs befolkning med detta att göra?
Vilka poäng tror du att du vinner med dessa argument?
Fett 1: Alla viktiga beslut vad gäller Ukraina fattas i Nato-länder och huvudskliga ekonomiska finansieringen sker även det från Nato. Även om det nästan utesluitande är ukrainare som dör på Nato-sidan så är det oriktigt att kalla detta för ukrainas krig. Det är ett krig för utvidgning av Nato och isolering av Ryssland och jag tycker man kan välja själv på Flashback vad man kallar det.
Dessutom är det i liten grad ukrainare känner mer samhörighet med EU/väst krulturellt utan jag tror det är mer att ukrainare vill ha EU´s ekonomiska välstånd och är trotta på korruption och korrupta politiker. I mina ögon utvecklas EU-länderna (i alla fall i Sverige som jag känner till) och i ännu mer grad EU-ledningen åt det mer korrumperade hållet.
Jag tycker det är befogat att säga att det är Nato-länderna som styr kriget och inte ukrainas regering. Zelenski är en ren marionett.
Fett 2: Ja, när folk här talar om "flodvåg" när 50 yngre medelklass i Petersburg står och hoppar till en skränig rapplåt så är det på sin plats att påminna om slittringen mellan folk i västerlandet. Jag tycker bland det mest sorgliga är splittringen mellan män och kvinnor. Vad tycker du?
Fett 3: Det är nästan omöjligt i Sverige att diskutera Nato-krig. Ännu mer omöjligt än att diskutera asylinvandring var förut. Jag ver faktiskt ganska många människor som är direkt rädda för att uttrycka sina åsikter om Nato-kriget öppet till vänner, arbetskamrater och inte minst offentligt. Allra värst är det bland de som har något med "rikets säkerhet" att göra och det finns faktiskt fog för sådan rädsla.