2025-10-16, 04:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sayoka
Den yngsta sa inte att Robert var med i bilen, endast att han eldade upp bevismaterialet dagen efter. Det var David, Max och Robins äldre brors vittnesmål som placerade Bengtsson i bilen. Han återberättade det en av de andra tre berättat för honom (minns inte vem av dem).

I övrigt håller jag med, det var mycket som inte sas i dokumentären men jag tror att det var för att de valde att lägga fokus på hur rykten spelat rollen i detta, inte vem som höll kniven.

Det är andra i tråden som har skrivit att Robin också har sagt att Bengtsson var med i bilen. Men att han sedan har ändrat sin historia. Vad är det som stämmer?

Och Max är Robins äldre bror, så du nämner honom två gånger. Tänker du på att William också har placerat Bengtsson i bilen?
Citera
2025-10-16, 06:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Timetrial44
Jag kanske fattar lite trögt, men började dom spela in dokumentären innan mordet?
Eller hur går det ihop tidsmässigt?
Varför nämndes inte att dom överklagade och hovrätten höjde Roberts straff?

För att dom ville ha mongot som hjälte och offer (av någon anledning)
Citera
2025-10-16, 06:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rimner
Vad är det för ed?

en icke existerande...
Citera
2025-10-16, 07:13
Medlem
Jag vill tipsa er som är upprörda över larmoperatörens agerande att lyssna på podden svenska larmsamtal och avsnittet rånmordet i Månsarud.

Det finns gott om exempel på när människor inte blir tagna på allvar. Det händer världen över.

Åter till Bengtsson. Kul när dom vill beskylla andra för att det ser ut som kriget i det gula huset i Malå. Rekommenderar alla att kolla bilderna i fupen. Det såg likadant ut när familjen bodde där.

Dom bor förövrigt inte kvar i kommunen som det påstås. Dom bor i Långträsk, Piteå nu.
Citera
2025-10-16, 09:26
Medlem
Sayokas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mandelgubben
Det är andra i tråden som har skrivit att Robin också har sagt att Bengtsson var med i bilen. Men att han sedan har ändrat sin historia. Vad är det som stämmer?

Och Max är Robins äldre bror, så du nämner honom två gånger. Tänker du på att William också har placerat Bengtsson i bilen?

Det har jag inte lyckats hitta men då kanske jag missat något.

Jag skrev fel här dock, David är Williams äldre bror och enligt hans vittnesmål satt Bengtsson i bilen. William berättade för David om händelsen men William och Davids vittnesmål har vägt tungt för domen.
Citera
2025-10-16, 09:27
Medlem
Sayokas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av matochpotatis
Jag vill tipsa er som är upprörda över larmoperatörens agerande att lyssna på podden svenska larmsamtal och avsnittet rånmordet i Månsarud.

Det finns gott om exempel på när människor inte blir tagna på allvar. Det händer världen över.

Åter till Bengtsson. Kul när dom vill beskylla andra för att det ser ut som kriget i det gula huset i Malå. Rekommenderar alla att kolla bilderna i fupen. Det såg likadant ut när familjen bodde där.

Dom bor förövrigt inte kvar i kommunen som det påstås. Dom bor i Långträsk, Piteå nu.

Haha, jag tänkte precis samma sak! Märkte ingen skillnad alls
Citera
2025-10-16, 10:55
Medlem
Kan någon lägga upp bilder från Bengtssons hem? Eller åtminstone skriva var i FUP:en de förekommer. Jag tycker det är så svårt att hitta saker i FUP:en då den är så oerhört stor.

Edit: Hittade nu. Å fy helvete vad sunkigt det var.
Senast redigerad av Mandelgubben 2025-10-16 kl. 11:02.
Citera
2025-10-16, 11:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sayoka
Det har jag inte lyckats hitta men då kanske jag missat något.

Jag skrev fel här dock, David är Williams äldre bror och enligt hans vittnesmål satt Bengtsson i bilen. William berättade för David om händelsen men William och Davids vittnesmål har vägt tungt för domen.

Aa, exakt. Förstod att du menade William.

Hoppas det blir fler dokumentärer om detta fall känner jag som faktiskt handlar om själva mordfallet.
Citera
2025-10-16, 11:14
Medlem
TompaOs avatar
Robert ”The Lonewolf” påminner lite om Tyko Jonsson, både till utseende och röstläget
Citera
2025-10-16, 13:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av matochpotatis

Exakt, det är dom själva som har trashat huset, ingen annan.
Citera
2025-10-16, 14:09
Medlem
Vickilems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MissBobby
Ingen läkare eller tandläkare har svurit Hippokrates ed sen 1886.
Okej det var mer än vad jag visste.
Tänkte att det är obligatoriskt i typ alla länder, däribland Sverige.
Men även utan ed bör man ha lite vett och förstå om en person som ligger knivhuggen i en lägenhet, inte kan röra sig för att ta sig ut själv kommer att förblöda till döds.
Citera
2025-10-16, 14:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vickilem
Okej det var mer än vad jag visste.
Tänkte att det är obligatoriskt i typ alla länder, däribland Sverige.
Men även utan ed bör man ha lite vett och förstå om en person som ligger knivhuggen i en lägenhet, inte kan röra sig för att ta sig ut själv kommer att förblöda till döds.

Han förstod nog att han skulle dö, men han vågade inte gå in.

Det jag inte förstår är hur han ens kunde tro att de kunde vara kvar? Varför skulle de låta Emanuel ringa ambulansen? Risken att någon skulle vara kvar var otroligt låg och då måste man ju kräva att en ambulanspersonal ska kunna samla modet att gå in.
Senast redigerad av Mandelgubben 2025-10-16 kl. 14:27.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in