2025-10-16, 08:23
Medlem
krackelerars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av divadnil
Så du tycker att oavsett vad din gärning är som politiker så förtjänar du hot och hat bara för att du är politiker? Vem fan är det som är dum på riktigt.
Om en politiker propagerade för att tigrar skulle importeras till den svenska faunan och samma politiker skulle bli attackerad av en av dessa inte fan skulle jag tycka synd om personen ifråga.

Svenskar drabbas varje dag av invandrarrelaterad brottslighet, som inte minst Centerpartiet är medskyldiga till .
Citera
2025-10-16, 08:23
Medlem
AskMeAboutJesuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karman
Så du tror det var "högerblocket" som hotade Hatt (om det nu hände)? Eller vad vill du säga?
Ja det är väl klart att jag tror det. Problemen kommer att upphöra den dagen C accepterar samverkan med SD.
Citera
2025-10-16, 08:25
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AskMeAboutJesus
Nej, alla centerpartistiska partiledare får liknande behandling tills C accepterar SD som en likvärdig part inom högern.
Menade partiledare överlag främst.

Vad gäller ditt påstående så är det försent och meningslöst nu. C har en väljarskara anpassad till nuvarande position.
Finns inget som säger att högerblocket skulle gynnas automatiskt om dom bytte sida och accepterade SD.
Citera
2025-10-16, 08:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Paris24
Det finns ingen "man" som styr C, det är Hatt som styr och Hatt som väljer att avgå och sedan får partiet lösa den luckan bäst de kan.

SD-frågan är naturligtvis den viktigaste som den nya ledaren ska ta i. Han kan då välja att göra C till ett obskyrt parti som inte behövs, eller ingå i ett värmande samarbete med flera partier som sätter Sverige och svenskar främst och med sakfrågor som diskuteras öppet och skrivs ner i ett dokument Tidö2. Hur svårt kan det vara.

Tidö har aldrig och kommer aldrig sätta svenskar först. Hur svårt kan det vara?
Citera
2025-10-16, 08:28
Medlem
immenhusens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AskMeAboutJesus
Det riktigt ruttna är masshyckleriet från högern. Man behöver inte trakassera politiska motståndare och det är totalt odemokratiskt. Självklart vill hela borgerligheten att S inte ska bilda regering och SD med sina 20% kan inte trollas bort i kalkylerna.

Näringslivet, Timbro och Tidöpartierna låter trakasserierna fortgå utan att sätta ned foten och skydda demokratin. Det ska bara vara en tidsfråga innan en centerpartist ska skakas fram som kan lirka in C i högerblocket.

Du har inte reflekterat över att det råa samhällsklimatet stammar från oppositionens politik, med utfrysning, karaktärsmord på oliktänkande m.m.? Ju mer du målar in hunden i ett hörn, desto större sannolikhet är det att den tillslut biter. Och att sedan komma skrikandes, ”Titta, hunden bet mig!,” är så urbota löjligt och närmar sig rysk (och dessförinnan, sovjetisk) doktrin. (C) är kanske ett av de främsta partierna som har banat vägen för detta beteende. Som man bäddar får man ligga, eller hur?

/AI
Citera
2025-10-16, 08:29
Moderator
Carlboms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kalle632
Att (om) det saknas polisanmälan så tycker jag det är relevant.
Resten av tråden är det vanliga fjolleriet från islamister, nazister och andra avarter

Om hon inte velat polisanmäla något eller vill ens ge nåt exempel på vad det handlar om så anser jag hon ljuger om det hela. Man kan inte hävda man är så hotad att man tittar sig över axeln när man går ut men ändå inte upprättar en endaste anmälan.

Tills att det framkommer något konkret så anser jag hon bara använder "hat och hot" som en lätt väg ut. Hon vet att det blir svårt för någon att pressa henne på info och alla runt henne sväljer det med hull och hår. Medans hon glider bort från scenen med sin pengapåse tjafsar vänstern om att det är högerns som hotat och vice versa.
Citera
2025-10-16, 08:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DmtLaser
Ja, 300ggr om dagen.

Samma för alla, att hon inte pallar trycket och tror allt är på "riktigt" så har hon inget i politiken att göra.

Världen är brutal och det är inte dag för sent att dessa kvinnor vaknar upp till verkligheten.
Men det får inte varenda svensk. Hur skulle de ha tid?
Citera
2025-10-16, 08:33
Medlem
AskMeAboutJesuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av immenhusen
Du har inte reflekterat över att det råa samhällsklimatet stammar från oppositionens politik, med utfrysning, karaktärsmord på oliktänkande m.m.? Ju mer du målar in hunden i ett hörn, desto större sannolikhet är det att den tillslut biter. Och att sedan komma skrikandes, ”Titta, hunden bet mig!,” är så urbota löjligt och närmar sig rysk (och dessförinnan, sovjetisk) doktrin. (C) är kanske ett av de främsta partierna som har banat vägen för detta beteende. Som man bäddar får man ligga, eller hur?

/AI
Nej! Det har jag inte. Det finns ingen anledning att hyckla.
Citera
2025-10-16, 08:36
Medlem
Karriärskvinna från landet.
Kvinnor har tyvärr svårt för konsekvenstänk.
Efter ca 5 månader vaknade konsekvenstänket, och hon förstod att med den politik partiet för, insåg hon det fullständigt omöjliga att ro det iland.

"Bättre fly än illa fäktad" som ordspråket lyder..
Citera
2025-10-16, 08:38
Medlem
Tavastehuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carlbom
Om hon inte velat polisanmäla något eller vill ens ge nåt exempel på vad det handlar om så anser jag hon ljuger om det hela. Man kan inte hävda man är så hotad att man tittar sig över axeln när man går ut men ändå inte upprättar en endaste anmälan.

Tills att det framkommer något konkret så anser jag hon bara använder "hat och hot" som en lätt väg ut. Hon vet att det blir svårt för någon att pressa henne på info och alla runt henne sväljer det med hull och hår. Medans hon glider bort från scenen med sin pengapåse tjafsar vänstern om att det är högerns som hotat och vice versa.

Precis.

Den förste etablerade icke-SD-politiker eller mainstreamjournalist som hävdar detsamma kommer spräcka bubblan Hatt och C byggt upp.

Då kan det bli åka av, menar jag. Framförallt pengarna är ett rött skynke för vanliga människor.

C har allt att förlora.
Citera
2025-10-16, 08:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av krosh
Den här tråden bevisar sig sannerligen. Föraktet mot politiker är vidrigt inte minst här på Flashback. Vi får de politiker vi förtjänar och hur attraktivt är det att bli politiker idag? Politikerföraktet är enormt i det här landet. Det är inte bara pöbelns fel här på Flashback och andra ställen, men även hur media väljer att porträttera politiken och dess ledare snarare än sakfrågorna. Partiledarna ska bara vara språkrör för sina partiers röster. Inget annat. Något har gått väldigt fel där.

Citat:
Ursprungligen postat av Calvinol
Hur tycker du man skulle vinkla medierapporteringen om Gustav Hemming?

Centerfantom som Hatt med stor probabilitet kände till.

Hur tänker du nu? Det är väl knappast det mitt inlägg handlar om? Om kända personer begår allvarliga brott kommer de att hängas ut. Oavsett om de är politiker eller inte. En självklarhet.

Porträtteringen handlar om att enskilda partiföreträdare granskas och kommenteras snarare än deras partiers politik.
Citera
2025-10-16, 08:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av krosh
Den här tråden bevisar sig sannerligen. Föraktet mot politiker är vidrigt inte minst här på Flashback. Vi får de politiker vi förtjänar och hur attraktivt är det att bli politiker idag? Politikerföraktet är enormt i det här landet. Det är inte bara pöbelns fel här på Flashback och andra ställen, men även hur media väljer att porträttera politiken och dess ledare snarare än sakfrågorna. Partiledarna ska bara vara språkrör för sina partiers röster. Inget annat. Något har gått väldigt fel där.

Det som gick fel var att låta judarna pressa fram kvinnlig rösträtt.
Låt det puttra i hundra år och vi står där vi står. Hatet är 1000% befogat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in