2025-10-16, 07:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kinjinhoofer
Hon kan väl knappast tillhöra de partiledare som får flest eller värst hot till sig. Klart att klimatet kan vara hårt ändå, men hon framställs som svag av anledningen hon ger.

Några centerpartister som har kandidatförslag vi kan kika på innan någon ny tillsätts?

Kvinnor är svaga och har ingenting i maktpositioner att göra.
Citera
2025-10-16, 07:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CenturyVoltaire
Kanske läge att just nu inte spä på negativitet mot politiker och påstå "feghet" när du inte vet vad som ligger bakom dagens besked? Alltså; var bättre!

De förtjänar mycket mer hat än de får. De förtjänar en biljett till solsköna Finspång.
Citera
2025-10-16, 07:59
Medlem
krackelerars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av divadnil
Hatt säger att det är en samlad bedömning och ingen enstaka händelse som gör att hon inte längre vill vara partiledare. Jag skulle gissa på att dessa eviga palestinademonstrationer utanför deras arbetsplats har fått hatet att "krypa under skinnet" på henne. Tänk att varje dag på väg till och från jobb bli mött av skrikande människor som skanderar "blod på era händer". Det är djupt obehagligt bara av att titta på detta på film sittande tryggt i sitt hem. Jag känner med varenda politiker som måste passera dessa människor för att ta sig till sin arbetsplats. Palestinademonstranterna är hotfulla, obehagliga, skuldbeläggande och kryper verkligen under skinnet på en.
Det tror inte jag på.
Även om så skulle vara fallet som du beskriver hur i h-e kan man tycka synd om politiker som drabbas av utländska importerade konflikter?
Det är hennes och hennes politikerkollegor som har sett till att vi har dessa konflikter på svensk mark.
För övrigt drabbas många svenskar av övergrepp och brottslighet som en direkt konsekvens av en alltför generös invandringspolitik, en politik som inte minst Centerpartiet är för och medansvariga till
Är du dum på riktigt?
Citera
2025-10-16, 07:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kalle632
Att (om) det saknas polisanmälan så tycker jag det är relevant.
Resten av tråden är det vanliga fjolleriet från islamister, nazister och andra avarter
Jag håller med.
Det är något ruttet i detta. Det går inte ihop att hon är allvarligt utsatt men att hon inte gjort någon polisanmälan.
Frågan är vad som är det verkliga skälet. Vilken skandal var på väg att explodera? Sex? Ekonomisk brottslighet? Missbruk?
Citera
2025-10-16, 08:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av krackelerar
Det tror inte jag på.
Även om så skulle vara fallet som du beskriver hur i h-e kan man tycka synd om politiker som drabbas av utländska importerade konflikter?
Det är hennes och hennes politikerkollegor som har sett till att vi har dessa konflikter på svensk mark.
För övrigt drabbas många svenskar av övergrepp och brottslighet som en direkt konsekvens av en alltför generös invandringspolitik, en politik som inte minst Centerpartiet är för och medansvariga till
Är du dum på riktigt?
Så du tycker att oavsett vad din gärning är som politiker så förtjänar du hot och hat bara för att du är politiker? Vem fan är det som är dum på riktigt.
Citera
2025-10-16, 08:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av goderian2
Att har och hot skulle vara ett demokratiskt problem köper jag inte. Att "hat och hot ökat" är en indikation på att demokratin ökat om något.
För 100 år sedan visste medborgarna inte mycket om politiska makhavare, vad dom hette, hur dom såg ut. vad dom tyckte, vad dom gjorde.
Och politikerna gick runt i sina hattar och fracker och tittade ner på pöbeln, och pöbeln tittade upp på dom.

Att medborgare kommit nära politiker ser jag som en demokratisk triumf!

"People shouldn't be afraid of their government. Governments should be afraid of their people."
Citera
2025-10-16, 08:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HorsesAndPeople
https://www.sverigesradio.se/artikel/experten-om-hotet-mot-politiker-varre-an-vad-vi-kan-forestalla-oss

Jämfört med på 2010-talet har samhällsklimatet blivit hårdare och politiker utsätts för allt mer hot och hat. Det säger Sandra Håkansson, forskare i statsvetenskap på Uppsala universitet.

Kvinnliga politiker är mer utsatta än deras manliga kollegor, menar Sandra Håkansson. Konsekvensen är att de utsatta politikerna allt mer drar sig för att uttala sig offentligt.

”De tystnar i debatten”, säger hon.

Beror det på att kvinnliga politiker är mer hatansvärda.
Har fler kvinnliga politiker varit för mångkultur.
Är det så, så är det ju inte konstigt om fler kvinnliga politiker än manliga utsätts.

Som lök på laxen är det ju extra hatansvärt att agera för utplåning av kvinnofrid osv om man är just kvinna.
Citera
2025-10-16, 08:08
Medlem
Steff83s avatar
Jag säger inte att hon inte talar sanning kring sitt avhopp men känslan är att hon kan knappast varit mer utsatt än någon annan i hennes position. Snarare tvärtom så kort tid hon suttit och inte figurerat i media i något kontroversiellt kan hon inte rört upp några känslor alls ännu. Sen att klimatet är tufft i stort nuförtiden mot innan är ju ingen hemlighet precis och något man bör vara lite förberedd på.

Men som tidigare nämnts så verkar hon rent allmänt i sitt liv tidigare vara en person som ger upp så fort det blir lite jobbigt.
Senast redigerad av Steff83 2025-10-16 kl. 08:10.
Citera
2025-10-16, 08:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Medborgarbidrag
De har ju hotat och hatat de två förra partiledarna.

Bra att det givit något slags resultat. Folkförrädare ska må dåligt.
Citera
2025-10-16, 08:16
Medlem
AskMeAboutJesuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kontrollavgift
Jag håller med.
Det är något ruttet i detta. Det går inte ihop att hon är allvarligt utsatt men att hon inte gjort någon polisanmälan.
Frågan är vad som är det verkliga skälet. Vilken skandal var på väg att explodera? Sex? Ekonomisk brottslighet? Missbruk?
Det riktigt ruttna är masshyckleriet från högern. Man behöver inte trakassera politiska motståndare och det är totalt odemokratiskt. Självklart vill hela borgerligheten att S inte ska bilda regering och SD med sina 20% kan inte trollas bort i kalkylerna.

Näringslivet, Timbro och Tidöpartierna låter trakasserierna fortgå utan att sätta ned foten och skydda demokratin. Det ska bara vara en tidsfråga innan en centerpartist ska skakas fram som kan lirka in C i högerblocket.
Citera
2025-10-16, 08:19
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AskMeAboutJesus
Det riktigt ruttna är masshyckleriet från högern. Man behöver inte trakassera politiska motståndare och det är totalt odemokratiskt. Självklart vill hela borgerligheten att S inte ska bilda regering och SD med sina 20% kan inte trollas bort i kalkylerna.

Näringslivet, Timbro och Tidöpartierna låter trakasserierna fortgå utan att sätta ned foten och skydda demokratin. Det ska bara vara en tidsfråga innan en centerpartist ska skakas fram som kan lirka in C i högerblocket.
Så du tror det var "högerblocket" som hotade Hatt (om det nu hände)? Eller vad vill du säga?
Citera
2025-10-16, 08:21
Medlem
AskMeAboutJesuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Steff83
Jag säger inte att hon inte talar sanning kring sitt avhopp men känslan är att hon kan knappast varit mer utsatt än någon annan i hennes position. Snarare tvärtom så kort tid hon suttit och inte figurerat i media i något kontroversiellt kan hon inte rört upp några känslor alls ännu. Sen att klimatet är tufft i stort nuförtiden mot innan är ju ingen hemlighet precis och något man bör vara lite förberedd på.

Men som tidigare nämnts så verkar hon rent allmänt i sitt liv tidigare vara en person som ger upp så fort det blir lite jobbigt.
Nej, alla centerpartistiska partiledare får liknande behandling tills C accepterar SD som en likvärdig part inom högern.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in