2025-10-15, 20:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VolleybollMolly66
Han bodde i en liten 1a på markplan och förklarade flera ggr att det inte var någon där. Man kunde ju smugit fram och tittat iaf

Ja han ropade på hjälp och att han inte ville dö.
Och sa att det var tyst i lägenheten.
Så hemskt att han inte fick någon hjälp!
Citera
2025-10-15, 20:56
Medlem
Någon som på allvar tror att de fått sparken om de gått in?

För övrigt var det en pensionärslägenhet som det kallas häruppe, som en sommarstuga för året om boende, en etta. De kunde ha kikat in genom fönstret så hade de sett.
Citera
2025-10-15, 21:48
Medlem
Personerna från ambulansen kunde bara ha öppnat ytterdörren med hjälp av en sopborste o backat lite för att kunna bilda sig en uppfattning om läget. Jag menar om man står utanför o "kuckilurar" så pass länge så borde dom förstått att här händer inte inte ett skit dvs gjort något än ingenting alls. Lätt att skriva men jag hade i vart fall slängt en snöboll hårt i rutan för att se om det blev aktivitet på insidan åtminstone. Blekt att det tog så länge så att en ung kille hinner dö på kuppen.
Citera
2025-10-15, 22:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Schlesien
Robert uppmanade inte till knivvåld. Det han uppmanade till var att Kustbevakningen skulle öva torped (sic) -skytte.

Eljest Bengtsson är urtypen för detta:
Jag skiter i om det är sant, det är förjävligt iallafall!
Han behöver peka på nån som är sämre än honom själv för att fungera.

Nej tvärtom. Emanuel behöver vara på en ort där han är så känd och förstådd som möjligt.

Det är viktigt. Marlene, hennes son W och hans kusin R är dömda för mordet. R's storebror M syns utanför mordplatsen närmsta halvtimmen efter mordet (kan inte bevisas att det verkligen är M men saker talar för det?). Det blir fyra personer. Med Robert skulle det bli fem.
- Satt Robert i bilen?
- Hur många åkte dit och hem i samma bil egentligen, 5 pers?
- Var det Marlenes lillvolvo eller en bil från Rökå?

En intressant detalj i SVT-dokuns tredje del är att Marlene inne på kåken nu erkänner undanröjande bevis för mordet. Är det inklusive Laggträsk så drar hon undan benen på dömde mytomanen Roberts nekande.

Om det är så har han nog straffat ut sig från den. Gjort bort sig. Otroligt stolligt sagt av dig.

okej har du missat att han dog i sådan ort?
Citera
2025-10-15, 22:37
Moderator
Schlesiens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Itchii
okej har du missat att han dog i sådan ort?
Skulle han försöka hänga med högstadietjejer i Umeå, där ingen känner honom och Emanuel känner ingen så är risken för drama, missförstånd och obehag högre.

Familjerna A, N och B i Malå kommun kommer till minst hälften utifrån, från södra Sverige. Hänger du med? Familjer som är retards och inte har rötterna i Malå. De med lägst tolerans för avvikande beteende var ganska avvikande.
Citera
2025-10-16, 00:20
Bannlyst
Jag kanske fattar lite trögt, men började dom spela in dokumentären innan mordet?
Eller hur går det ihop tidsmässigt?
Varför nämndes inte att dom överklagade och hovrätten höjde Roberts straff?
Citera
2025-10-16, 00:29
Medlem
Varför åtalades ens Robert för mord? Det fanns inga bevis överhuvudtaget att han hade med det att göra.

Är det bara för att män anses som onda, och att inte den vuxna kvinnan kunde ha legat bakom det för att kvinnor alltid är oskyldiga offer som inte har någon egen vilja överhuvudtaget?
Citera
2025-10-16, 00:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anonym555
Varför åtalades ens Robert för mord?
Är det verkligen så svårt att förstå?
Citat:
Ursprungligen postat av Anonym555
Det fanns inga bevis överhuvudtaget att han hade med det att göra.
Det fanns det visst det. Ganska mycket till och med. Hela samhället visste om det.
Citera
2025-10-16, 00:54
Medlem
Vickilems avatar
Ambulanspersonalen är alltså en av anledningarna till han dog.
Herregud vilka jävla fega kräk, de som lovat och lagt ed för att rädda liv.

Inget fan sitter en gärningsman kvar i en lägenhet efter att de knivhuggit en person med flera hugg.
Speciellt inte efter att målsäganden skriker efter GM och får inget svar, då är det uppenbart att lägenheten är tom.

Själv idioter.

EDIT: Efter första avsnittet skrev jag i tråden och frågade om alla i Malå var inlevande. Nu efter andra och tredje avsnittet är jag säker på att alla i Malå faktiskt är inavlade.
Citera
2025-10-16, 01:01
Medlem
Rimners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vickilem

Inget fan sitter en gärningsman kvar i en lägenhet efter att de knivhuggit en person med flera hugg.
Speciellt inte efter att målsäganden skriker efter GM och får inget svar, då är det uppenbart att lägenheten är tom.

Själv idioter.

EDIT: Efter första avsnittet skrev jag i tråden och frågade om alla i Malå var inlevande. Nu efter andra och tredje avsnittet är jag säker på att alla i Malå faktiskt är inavlade.

Vad är det för ed?
Citera
2025-10-16, 01:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SixtenSune
Är det verkligen så svårt att förstå?
Det fanns det visst det. Ganska mycket till och med. Hela samhället visste om det.

Du vet inte vad bevis är va?

Ja, det är svårt att förstå när rätten uppenbarligen tyckte att de inte kunde fälla honom för mord eftersom det inte fanns något alls som pekade på att han hade gjort det.
Citera
2025-10-16, 01:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vickilem

Själv idioter.

Ingen läkare eller tandläkare har svurit Hippokrates ed sen 1886.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in