2025-10-15, 17:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ankan-mannen
Vanligt folk skulle inte kunna se sig i spegeln om så många som de träffat och språkat med tar sitt liv. Men som sagt de är högst ovanliga, de är som krigsskadade soldater.

Det sjuka är ju att Sara kan avgöra om någon är självmordsbenägen genom ett telefonsamtal. Hon har fan ingen kompetens eller utbildning inom psykiatrin och kan avgöra om någon är självmordsbenägen eller inte.
Citera
2025-10-15, 20:12
Medlem
Jag kommer! Om jag inte får cancer.
”Skadestånd”
https://ibb.co/HpF3jgmp

Citat:
Ursprungligen postat av Permastampe
Är det någon här i tråden som kommer gå på förhandlingen?
Citera
2025-10-15, 20:36
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Asfaltskalops
”Skadestånd”

Självklart! Att medborgargardet dumpens ansvarige ska upp i rätten har jag väntat på i många år. Jag besöker alltid rättegångar av olika slag som jag finner intressant och det här tänker jag inte missa för allt smör i småland även om jag kommer få resa nästan ett dygn totalt. Senast jag var i GBG var jag på Svea hovrätt gällande försök till mord. Alltid fascinerande tillställningar och hur lite de tilltalade minns eller kan/vill förklara om det de åtalats för men minns en jävla massa andra detaljer som rinnande vatten. Det bjuds alltid eller oftast på en bra show. Men det här tar priset det är århundradets rättegång enligt mig.
Citera
2025-10-15, 20:43
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Gargolius
Självklart! Att medborgargardet dumpens ansvarige ska upp i rätten har jag väntat på i många år. Jag besöker alltid rättegångar av olika slag som jag finner intressant och det här tänker jag inte missa för allt smör i småland även om jag kommer få resa nästan ett dygn totalt. Senast jag var i GBG var jag på Svea hovrätt gällande försök till mord. Alltid fascinerande tillställningar och hur lite de tilltalade minns eller kan/vill förklara om det de åtalats för men minns en jävla massa andra detaljer som rinnande vatten. Det bjuds alltid eller oftast på en bra show. Men det här tar priset det är århundradets rättegång enligt mig.

Det hade ju varit guld om Robban Aschberg, Linda Molin, Christoffer Röstlund, Janne josefsson och Tomas Bodström satt i publiken.. det hade ju inte gjort horans dag bättre om man säger så.
Citera
2025-10-15, 21:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fredrik.Forsmark
‎Jag är lite sen på den här bollen, men men.
‎Jag tänkte skriva nån rad om det som blivit en nyhet de senaste dagarna, mannen som friades i tingsrätten. Är det bra eller dåligt att det blev så?
‎Det går förstås att se det från båda håll. Men om du frågar mig så är hela historien en enda jävla cirkus.

‎Kollegor på samma skola säger att mannen betett sig olämpligt tidigare. Men några anmälningar från elever eller föräldrar har aldrig kommit in då. Så antingen har lärarna på skolan skött sitt jobb bedrövligt och blundat för hur deras kollega beter sig mot ungarna, och mörkat det till föräldrarna, eller så har de där påstådda incidenterna inte varit så allvarliga som man nu vill få det till.
‎Frågan man måste ställa sig är, varför har ingen gjort något tidigare?

‎Att rätten kommer fram till att vittnesmålen inte håller måttet eftersom de dykt upp först efter uthängningen, det kan man tycka lite vad man vill om.
‎Visst, det finns säkert några som hittar på grejer i efterhand. Men det finns också dom som talar sanning.
‎Problemet är att när folk hängs ut på det här sättet som Dumpen gör, då saboterar man hela möjligheten till en rättvis rättegång. Det drabbar inte bara den som pekas ut, utan också de som kanske faktiskt blivit utsatta.
‎Så i praktiken skadar Dumpens sätt att jobba själva rättvisan, och det är rätt allvarligt.

‎Dumpen säger ju att de jobbar som de gör för att ge offer modet att träda fram. Det låter ju fint på pappret. Men nu ser ni svart på vitt vad som faktiskt händer, att deras uthängningar i praktiken gör det omöjligt att få en rättvis bedömning. Man kan inte längre avgöra vad som är sant, överdrivet eller rent påhitt. Och det gäller även om någon faktiskt blivit utsatt för något fruktansvärt. Då går det inte att fullt ut lita på utsagan, vilket är hemskt, men tyvärr också helt nödvändigt. För ingen oskyldig ska behöva dömas för något den inte gjort.

‎Jag lider verkligen med de som drabbats, som kanske faktiskt blivit utsatta, men som på grund av Dumpens sätt att arbeta nu aldrig kommer få rättslig upprättelse. Ironiskt nog har deras så kallade "arbete" i det här fallet snarare skyddat den uthängde från rättsliga följder, och därmed berövat ett offer sin chans till rättvisa.

‎Och i teorin kan det här också fungera som ett slags skydd för alla som hängts ut eller kommer hängas ut, om de i framtiden skulle bli anmälda för något liknande. För då uppstår genast frågan, är personen faktiskt skyldig, eller är det bara något som hittats på efter Dumpens uthängning?
‎Ett vittnesmål utan fysiska bevis tappar då sitt värde i rätten, och är inte det ett väldigt stort problem?
‎Fy fan alltså.

Nu var det ju Dumpens exponering som ledde till att han överhuvudtaget blev uppmärksammad, anmäld och åtalad och sen blev bortplockad från skolmiljön. Ingen annan hade ju gjort något åt saken. De enda som uppnådde något slags resultat var alltså Dumpen. Och det sitter du och ondgör dig över...
Citera
2025-10-15, 22:18
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Regislator
Nu var det ju Dumpens exponering som ledde till att han överhuvudtaget blev uppmärksammad, anmäld och åtalad och sen blev bortplockad från skolmiljön. Ingen annan hade ju gjort något åt saken. De enda som uppnådde något slags resultat var alltså Dumpen. Och det sitter du och ondgör dig över...

Klart han gör och med rätta. Kriminella pundare som utger sig för att vara kåta barn på nätet är ju inte mycket att hänga i granen eller vad tycker du själv? sorgligt liv eller?
Citera
2025-10-15, 22:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rudolf.Hitler
Ingen aning vad poängen där var men här är rätt rättegång, tid, datum och sal:

https://imgur.com/a/aGnrqPy

Är det tryckfrihetsbrott och grovt förtal hon är åtalad för?
Citera
2025-10-15, 22:45
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av jamenvisst123
Är det tryckfrihetsbrott och grovt förtal hon är åtalad för?
Ja
Citera
2025-10-15, 22:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rudolf.Hitler
Ja

Okej jag hoppas innerligt att hon åker dit! Såna som hon ska inte gå lös på våra gator! Även Patrik kan de sätta dit också. Men jag tror Dumpen kommer gå under snart faktiskt, varför vet jag inte men en känsla jag har. Fast det är ju klart Dumpens sektmedlemmar kommer väl swisha henne för alla rättegångskostnader.
Citera
2025-10-15, 23:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Regislator

‎Men hade de kunnat jobba på ett bättre sätt, så att det faktiskt gick att använda i en rättegång?
‎Det är ju den stora frågan.

‎Att arbeta för att skydda barn har jag absolut inget emot, tvärtom. Men problemet är att Dumpen gör det på ett sätt som inte bara skadar anhöriga, utan också sabbar själva rättsprocessen. Och då har man, oavsett goda avsikter, misslyckats rätt rejält.
Citera
2025-10-16, 00:19
Medlem
Ankan-mannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jamenvisst123
Okej jag hoppas innerligt att hon åker dit! Såna som hon ska inte gå lös på våra gator! Även Patrik kan de sätta dit också. Men jag tror Dumpen kommer gå under snart faktiskt, varför vet jag inte men en känsla jag har. Fast det är ju klart Dumpens sektmedlemmar kommer väl swisha henne för alla rättegångskostnader.
Patrik klarar sig inte utan mamma Sara. Så kanske en i veckan i stället för varannan dag.
Citera
2025-10-16, 00:21
Medlem
https://imgur.com/a/aGnrqPy
Rätt mål: tryckfrihetsbrott. Grovt förtal.
21:a kl 9, sal 29.

Citat:
Ursprungligen postat av Asfaltskalops
”Skadestånd”
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem