2025-10-15, 21:08
Medlem
sonicguides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dalulven
Men är det verkligen högern som hatar och hotar idag?

Intrycket är att det mer kommer från andra grupperingar.

Men de gamla, harmlösa skinnskallarna från 1992 får åter bli syndabock? Något annat vågar man inte ta i
Det var ju klart högern som hotade när det gällde Lööf så varför skulle dessa inte vara inblandade.

De flesta kända och dömda fallen av mordplaner mot politiker i Sverige har kommit från högerextrema individer eller miljöer. Det betyder inte att hot från andra håll saknas, men när det gäller just domar för planerade mord är det där tyngdpunkten legat.

1990-talet och framåt: flera fall där personer med koppling till vit makt‑miljön eller högerextremism planerat eller uttryckt avsikt att mörda politiker.

2010-talet: Säpo och domstolar har hanterat fall där individer med högerextrema sympatier haft listor på politiker eller uttryckt planer på attentat.

Vänsterautonoma miljöer i Sverige har historiskt stått för hot, trakasserier och sabotage, men inte i samma utsträckning för mordplaner mot politiker som lett till fällande domar.

Please make the math....
Citera
Moderator
Tinuviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnoughisEnough
”Det är det hårdare samhällsklimatet”

Jisses vilket platt fall..

Citat:
Ursprungligen postat av BombaySaphire
Hon står bara där och slätar över istället för att ta bladet från munnen.
Nej, hon säger absolut ingenting. Rabblar talepunkter.
Citera
Medlem
bl-gr-ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heliga.Stenen
Att andra blivit hotade eller drabbade av brott gör inte hot mot politiker mindre allvarliga, det gör det bara värre för alla. Det du skriver är inget argument, det är bara hatretorik och försök att rättfärdiga ett hotklimat med ett annat. Du blandar ihop samhällsproblem med enskilda människor och försöker göra hot acceptabla om de riktas mot vissa personer. Det är exakt det här tänket som radikaliserade triggas av, att någon annan ”förtjänar” det. Och ja, det är just därför Säpo håller tyst i såna här lägen, för att inte ge bränsle till fler som tänker som du.
Du kan ge dig fan på att jag önskar de som drog in oss i detta elände vi har nu.
En plågsam och utdragen död!
Citera
2025-10-15, 21:09
Medlem
Taufatts avatar
Till viss del har ju C bidragit till den ökade polariseringen genom sitt hård motstånd mot SD. Det har ju varit deras främsta fråga att driva under lång tid att hålla ett annat parti borta från inflytande så det är klart att det ökar splittringen i samhället.
Undra om det inte ligger något annat också bakom att beslutet att avgå.
Citera
2025-10-15, 21:10
Medlem
Erik Östs avatar
Hon kunde väl åtminstone nämna något exempel på de hot och hat hon påstår sig utsatts för men inte ens det lyckades hon med under alla dessa välbetalda månaderna och då menar jag fysiska hot.

Vad någon anonym knäppgök skriver om en som person på nätet är väl inget att bry sig om.
(hat, skvaller , påhopp, förolämpningar och personangrepp är väl ingenting om man gett sig in i politik)

För övrigt skulle iaf inte jag bry mig så särskilt mycket om jag drar på mig lite hot och hat för 223 000 kronor i månaden.
Senast redigerad av Erik Öst 2025-10-15 kl. 21:25.
Citera
2025-10-15, 21:11
Medlem
DonaldBidens avatar
Hade hoppats på att vi åtminstone kunde ha två Hatt, för att återuppleva Hattarnas krig mot Ryssland.

Men nej, så kul skulle vi inte ha det. Nu tar väl mössorna över?
Citera
2025-10-15, 21:12
Medlem
ScorchPipes avatar
Detta hände för att Flashback saknar utgivare, pressetik och eftertanke. DN Insändare är en guldgruva

https://www.dn.se/insandare/det-maste-bli-ett-stopp-for-oansvariga-utgivare/
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tinuviel
Nej, hon säger absolut ingenting. Rabblar talepunkter.

Hon kanske borde prata om sin psykiska ohälsa? Tror att det kanske hade kunnat ge någon slags förklaring?

Hon har ju själv varit en stor anledning till det polariserade samhälle hon inte längre klarar av tänker jag.
Citera
Moderator
Tinuviels avatar
Jag tror att ett uppdrag inom det privata näringslivet seglat upp samtidigt som hon själv upptäckt att det inte är så roligt att vara partiledare för centerpartiet.

Visst kan det förekommit hat och hot, men ytterst tror jag det är ett svepskäl. Hon är på väg någon annanstans.
Citera
2025-10-15, 21:13
Medlem
quggels avatar
Kan det vara gårdagens hetsiga debatt där Noshi Dadgostar avbröt och anklagade allt och alla? De flesta är väl överens om att hon piskade upp en ganska så hätsk och otrevlig stämning.
Citera
2025-10-15, 21:14
Medlem
solstrålars avatar
Herregud vilken mjukintervju av SVT. Dom tog inte ens upp avgångsvederlaget
Citera
2025-10-15, 21:16
Medlem
”Mitt starka ledarskap hotas av ifrågasättande!”

Karin Hatt

Snacka om att Centern har noll koll på sina företrädare, som om det inte var nog med pedofilerna som styr det hela.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in