2025-09-22, 23:36
Medlem
olasvenssons avatar
Otto har snöat in på Christer Andersson. CA var en trevlig och mycket social människa. Det finns mycket fakta om CA som få känner till. Trevlig fakta. Fakta som Otto vägrar acceptera.

CA gillade att baka sockerkaka som han bjöd på I grannskapet. Han var även djurvän och hade guldfiskar hemma.

Det var inte ovanligt att se CA i förkläde hemma. Han bakade sockerkaka och nynnade på låtar samtidigt. Han var en glad prick helt enkelt.

Han höll även i utbildningar hemma. Han utbildade i hur man gör den godaste sockerkakan. Han kunde göra sockerkakor med olika smaker. Det fanns sockerkakor med blåbär, apelsin, citron eller med jordgubb som smak.

Att en sådan underbar person som CA plötsligt skulle mörda Palme är naturligtvis helt otänkbart.

Otto kan inte få något arbete, utan han livnär sig på sin Youtube kanal istället. Folk swishar Otto pengar. Deta är hans enda levebröd. Det finns även folk som skickar mat till Otto. Både gammal och ny mat. Otto äter det mesta.

Otto bor i husbåtar och i husvagnar som folk erbjuder honom gratis.

Socialen och a-kassan vägrar hjälpa Otto, då de ser honom som en looser.
Citera
2025-10-01, 08:02
Medlem
B´stards avatar
Numera skriven i "hallarna", ett köpcentrum i Halmstad...
Citera
2025-10-01, 21:59
Medlem
Readyfreddies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av B´stard
Numera skriven i "hallarna", ett köpcentrum i Halmstad...
Ja, det är en knepig typ det där. Tror han skrev sig på Zinkensdamms bandyplan eller liknande tidigare.

Lite bakom kulisserna från Otto, 2 minuter prat och 3 minuter med swish.
https://www.youtube.com/watch?v=jgMNZX3pURg

"Så här skulle man vilja ha det", säger Otto. Ja, om man jobbar och får en riktig lön så går det i ett huj att skaffa sig en mer professionell "studio". Man kanske till och med slipper se ut att bo i ett köpcentrum.
Citera
2025-10-01, 22:05
Medlem
Trevligt.kontos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Petronius
Visat, inte bevisat, uttrycker saken väl. Initialt säger C att han är sjuk i influensa en vecka före respektive en vecka efter mordet. Han är således som sjukast när mordet inträffar. Men brodern hävdar att C veckan före mordet hjälper honom med att flytta och ungefär i anslutning till morddagen hjälper till med att montera en spegel i sovrummet. C övergår i senare förhör till att bara säga att han väl var hemma och sov på mordnatten och pratar inte om sjukdom längre.

Det går naturligtvis inte att bevisa något baserat på att två bröder många år senare kommer med olika utsagor om vad en person gjorde. Men det är ännu en omständighet som talar mot C, snarare än för.

Han skulle skriva Peter Wahlbecks memoarer men dumpades pga inkompetens. Peter Wahlbeck hävdade att Otto inte kunde skriva.

Citat:
Ursprungligen postat av Kontrollavgift
Jag kan tycka det finns mycket som talar för CA. Här har vår Otto gjort ett stort arbete och han är värd beundran för sin ihärdighet.
Men han behöver gå vidare, nu kommer för många videor med huvudbudskapet att vi ska swisha. Wahlbeck är väl ganska udda och att han blev osams med Otto behöver inte säga så mycket. Otto är ju ändå utbildad journalist (någon folkhögskola)

Wahllbeck är inte sur på Otto iaf. Whllbeck nyanserar det hela. Han tyckte Otto skrev för torrt inte nödvändigtvis kasst. Han antyder att Otto blev onödigt kränkt för ett rent yrkesmässigt beslut.
Citera
2025-10-03, 18:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trevligt.konto
Wahllbeck är inte sur på Otto iaf. Whllbeck nyanserar det hela. Han tyckte Otto skrev för torrt inte nödvändigtvis kasst. Han antyder att Otto blev onödigt kränkt för ett rent yrkesmässigt beslut.
Det var väl bra om Otto får en någorlunda bra referens från Wahlbeck. Om fem månader är det 40-årsdagen sedan Palme mördades. Hoppas vår gode Otto finner ett sätt att kapitalisera på det uppvaknande intresset.

Jag upprepar: Gör i ordning ett föredrag, tryck ett litet reklamhäfte och sälj föredraget till varenda pensionärsförening, Rotaryklubb osv.
Citera
2025-10-07, 18:44
Medlem
Dalulvens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kontrollavgift
Det var väl bra om Otto får en någorlunda bra referens från Wahlbeck. Om fem månader är det 40-årsdagen sedan Palme mördades. Hoppas vår gode Otto finner ett sätt att kapitalisera på det uppvaknande intresset.

Jag upprepar: Gör i ordning ett föredrag, tryck ett litet reklamhäfte och sälj föredraget till varenda pensionärsförening, Rotaryklubb osv.

Stay sharp, Balder Vass!

Hoppas att den gode Otto har ett MOP-ess i rockärmen lagom till jubileet.
Citera
2025-10-15, 19:49
Medlem
grafikverkets avatar
Otto drog nog till det desperataste tiggeri-inlägget någonsin på Youtube ikväll. Skämmigt är bara förnamnet..
Citera
2025-10-15, 20:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av grafikverket
Otto drog nog till det desperataste tiggeri-inlägget någonsin på Youtube ikväll. Skämmigt är bara förnamnet..

Du får ju dela då, kollar inte igenom en 45min lång video.
Citera
2025-10-16, 18:57
Medlem
grafikverkets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ratdancer
Du får ju dela då, kollar inte igenom en 45min lång video.

Inlägg på kanalen, inte i en video

” Kära medborgare,
Jag vänder mig till er med en vädjan: Snälla, skicka några små resurser till den person som under de senaste fem åren har arbetat på heltid – utan lön – för att driva den numera övergivna Palmeutredningen. Det är världens största och dyraste utredning, men trots 34 års arbete har den inte lett till något avgörande resultat. Strunta i politikerna och deras senaste debatter. Alla kan avvara en liten summa – en guld tia, en tjuga eller en femtiolapp – för att jag ska kunna fortsätta mitt arbete och göra allt jag kan för att få fram sanningen. Vi förtjänar ett svar på det gemensamma trauma vårt samhälle har lidit av sedan skotten på Sveavägen för snart 40 år sedan.

Jag är fast besluten att slutföra det arbete som världens längsta och dyraste utredning inte klarade av – för samhällets skull.”
Citera
2025-10-16, 19:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av grafikverket
Inlägg på kanalen, inte i en video

” Kära medborgare,
Jag vänder mig till er med en vädjan: Snälla, skicka några små resurser till den person som under de senaste fem åren har arbetat på heltid – utan lön – för att driva den numera övergivna Palmeutredningen. Det är världens största och dyraste utredning, men trots 34 års arbete har den inte lett till något avgörande resultat. Strunta i politikerna och deras senaste debatter. Alla kan avvara en liten summa – en guld tia, en tjuga eller en femtiolapp – för att jag ska kunna fortsätta mitt arbete och göra allt jag kan för att få fram sanningen. Vi förtjänar ett svar på det gemensamma trauma vårt samhälle har lidit av sedan skotten på Sveavägen för snart 40 år sedan.

Jag är fast besluten att slutföra det arbete som världens längsta och dyraste utredning inte klarade av – för samhällets skull.”

HAHA, tack för inlägget!
Gillar hur han försöker få det att låta som att han inte jobbar med sin grej på heltid på eget bevåg!

"En guldtia eller en femtiolapp"
Citera
2025-10-16, 22:10
Medlem
Dalulvens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ratdancer
HAHA, tack för inlägget!
Gillar hur han försöker få det att låta som att han inte jobbar med sin grej på heltid på eget bevåg!

"En guldtia eller en femtiolapp"

Jag gillar Otto men är arbetet med MOP verkligen så krävande och samhällsviktigt att han inte kan ha ett jobb i första hand, och sedan driva CA-spåret på fritiden? Det är ju inte direkt några hisnande textanalyser som han står för, men utflykterna och bökandet runt on location är tidsödande, förstås.

Ska Otto leva på sin swish-journalistik hela livet?

Kan han hitta en bättre giv i tillvaron?

Balder Vass Rises?
Citera
2025-11-04, 20:00
Medlem
Dalulvens avatar
Balder Vass går på en kryptonit.

Nu har Otto förlorat delar av sin inspelningsutrustning och behöver swishhjälp!

Har han kört fast med CA?

Dags att nosa i ett annat spår?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in