2025-10-15, 14:55
Medlem
Sinnesförvirrads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheyCallMeTK
Var typ i vintras, februari, mars, när han lade ut en bild på lilla C med nån text om att "pappa kan köpa vad du vill" och så stod hon med händerna fulla av sedlar och jag kan ha råkat nämna att med en sån uppfostran att se ner på folk som inte har pengar och att man inte är värd nåt om man inte är rik kommer göra henne till en hemsk människa. 🤭

Men jag står för vad jag tycker. I mina ögon är alla människor lika mycket värda oavsett om de är rika eller fattiga. Ser du ner på folk som inte har det lika gott ställt som nån annan kan man dra åt helvete.

"Pappa kan köpa vad du vill.... för lånade pengar". Det sista glömde han.

Jag är fortfarande fascinerad över hur besatt man kan vara av pengar, och på riktigt tro att det är viktigare än mänskliga värden.
Citera
2025-10-15, 15:05
Medlem
Pontus Rasmusson blev dömd för sitt (jämfört med detta) lilla snedsteg så den som tror att 🦞 kommer att slippa undan straff måste tro på tomten och enhörningar.

Till er som spekulerar i att det kan bli böter, risken för det är mindre än minimal med tanke på hur många brott som fallit bort pga åtalsunderlåtelse.
Citera
2025-10-15, 15:13
Medlem
Ephedrines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Men har han sagt det när det gäller eko-brotten? För han har sagt det om stämpling och hot bl a .. och där gick han ju fri. Det lades ner.
Sen måste du ju också hört när han sagt att han inte tar ut förluster i förskott.
Han har sagt det till ALLT! Redan första gången han var häktad och stämplingen inte ens kommit fram.
Dina bevis kör upp dom i röven. Och sök upp dom själv. Jag skiter i om du tror mig eller inte.
Citera
2025-10-15, 15:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av offerkoftan08
Grejen är att vi INTE vet vad Chrippa och Jacke säger till varandra.

De är bröder och har en väldigt nära och fin relation.

Om Chrippa och Jocke hade haft en fin relation slår jag vad om att du och andra hade haft en helt annan åsikt angående Chrippa.

Utifrån det som vi får se kommer jag alltid att anse att Chrippa är en ynkrygg eller syltrygg som han kallar andra.
Chrippa skulle ju gjort allt har gjort och gör oavsett Jocke eller inte. Så svar nej.

Vad dessa två bröder talar om vet jag inte, men det som visas utåt är det lätt att tänka att samtalen handlar om hämnd, droger och muskler.
Citera
2025-10-15, 15:41
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Giftgroda
Pontus Rasmusson blev dömd för sitt (jämfört med detta) lilla snedsteg så den som tror att 🦞 kommer att slippa undan straff måste tro på tomten och enhörningar.

Till er som spekulerar i att det kan bli böter, risken för det är mindre än minimal med tanke på hur många brott som fallit bort pga åtalsunderlåtelse.

Skippa snacket om åtalsunderlåtelse eftersom det inte stämmer.
Citera
2025-10-15, 15:41
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ephedrine
Han har sagt det till ALLT! Redan första gången han var häktad och stämplingen inte ens kommit fram.
Dina bevis kör upp dom i röven. Och sök upp dom själv. Jag skiter i om du tror mig eller inte.
Det han häktades för första gången är väl också nedlagt och kommer inte att gå till åtal.
Citera
2025-10-15, 15:45
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Ephedrine

Grejen är ju att ingen har skyldighet att informera hela internet om brott man utreds för.

Man är dum om pratar om utredningen på sociala medier. Det har liksom ingen bäring.

Och med tanke på hur följare beter sig så förstår jag att han säger lite vad som.

Det är i rätten det gäller för åklagaren att lägga fram tillräckligt med bevis.
Så är det för alla.
Citera
2025-10-15, 15:51
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Morrtroll13
Källa på att de har separerat?

Vill också ha ett bevis.

Finns ingen offentlig information om att de separerat. Därför är det svårt att tro på.
Citera
2025-10-15, 15:59
Medlem
Citat:
Dina tankar är inte en sanning. Det är ett typiskt tankefel att tolka känslor och tankar som sanning.

Tror du det behöver du nog lite /mycket terapi.

En del är sanning och endel är tolkning.
Det är inte svart/vitt som du tycks tro.
Som du märker handlar nästan alla mina inlägg inte om att tokförsvara en person som ni gör.

Du känner inte mig men tror att jag behöver terapi för att jag inte har samma uppfattning som du. Det är lite konstigt.
Citera
2025-10-15, 16:01
Medlem
Citat:
Vill också ha ett bevis.

Finns ingen offentlig information om att de separerat. Därför är det svårt att tro på.

Sofia har ju tidigare berättat vad hon tycker om att han använder narkotika samt vad hon anser om Chrippa. Det är väl inte så svårt att sätta sig in i hennes sits och jag tror på att hon lämnade skeppet innan det sjunker.
Citera
2025-10-15, 16:06
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av 111-111
En del är sanning och endel är tolkning.
Det är inte svart/vitt som du tycks tro.
Som du märker handlar nästan alla mina inlägg inte om att tokförsvara en person som ni gör.

Du känner inte mig men tror att jag behöver terapi för att jag inte har samma uppfattning som du. Det är lite konstigt.

Ja, det är min personliga uppfattning utifrån det du skriver.

Jag förstår inte riktigt det här föraktet mot Jacke eftersom du inte har en aning om hur han tänker gör.

Jag ser en bror som inte är svag. En bror som värdesätter relationen med sitt syskon. En bror som inte faller för trycket. En bror helt enkelt.

Det är djupare än vad som ses på sociala medier och vi har egentligen inget med det att göra.
Citera
2025-10-15, 16:07
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av 111-111
Sofia har ju tidigare berättat vad hon tycker om att han använder narkotika samt vad hon anser om Chrippa. Det är väl inte så svårt att sätta sig in i hennes sits och jag tror på att hon lämnade skeppet innan det sjunker.

Hur vet du att han använder narkotika?

Ett rykte bara som kommer ur någons tankar och inte en absolut sanning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in