2025-10-15, 13:32
Medlem
pojkpingiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wolfpuff
Att man som folkvalda politiker gör som dom har gjort mot Sverige som land och dess befolkning går över mitt förstånd, i princip alla frågor som dom varit inblandade i så har det blivit skit, hur man med beråt mod kan fördärva ett helt lands framtid!

Narcisser och psykopater hela högen.

Håller med. I mörka stunder, får man nästan för sig att det finns någon otäck agenda bakom. Dock tror jag mest att de handlar om att man försökt godhetsknarka, plockat godhetspoäng och velat framstå som "bror duktig", plus att "vi" ännu dras med skuldkänslor från andra världskriget samt fortfarande lever i ett bitvis världsfrånvänt och överdrivet solidaritetstänk, som vi ärvt efter Palme.

Politiska partier är väl även i mångt och mycket som vilka vinstdrivande företag som helst idag, många har glassjobb med alldeles för mycket betalt, lever i både skyddad verkstad och har sina framtider tryggade, inget man avsäger sig frivilligt i det nuvarande och otrygga Sverige. Självcentreringen är total.
Citera
2025-10-15, 13:32
Medlem
Paris24s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AskMeAboutJesus
Centern är ett alltigenom borgerligt parti som inte vill samverka med SD.
Och din ramsa, som jag känner igen, vad betyder den när det gäller kärnkraft, bensinskatter, akassa?

Eller spelar det ingen roll, bara man är emot SD dvs 20% av svenska folket?...
Citera
2025-10-15, 13:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LittleBabyNothing
Så Hatt var mer hotad och hatad än de andra kvinnliga partiledarna Maggan, Nooshi, Ebba och Mohamsson? Om vi nu ska dra kvinnokortet.

Jag är själv kvinna med många feministiska synpunkter men jag har svårt att köpa detta.

Ja jag misstänker C har haft större problem med detta.. det var ett traditionellt “manligt” parti med rötter i landsbygd, företagande och jordbruk….
De (kvinnorna) kliver alltså in i ett historiskt maskulint rum och förändrar spelreglerna… Många äldre eller konservativa manliga väljare har svårt att identifiera sig med dem, eftersom: de inte talar “lantligt” längre,de pratar om jämställdhet, klimat, migration och moral.. så jag tror detta är anledningen till att dessa partiledare fått mycket hat!
Citera
2025-10-15, 13:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frange
Hon kanske inte är pedofil och därför gjorde sig oönskad i det partiet?
.....kanske hon är nåt annat......hur många gånger har hon varit gift?
Citera
2025-10-15, 13:34
Medlem
pojkpingiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av popll
Byråkratin har fördubblats i Sverige

Ja. Tyvärr. Pappersvändare. Hittepåjobb.
Citera
2025-10-15, 13:35
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pojkpingis
Det är nog en korrekt analys. Blir intressant och trevligt, att se L dratta på arslet och hamna utanför riksdagen 2026, en inrikespolitisk händelse av stora mått. Kommer att rita om kartan och möblera om, högerblocket lär gå mot ett katastrofalt val. Man undrar ju vart de forna L-väljarna tagit vägen, kikar man på undersökningarna verkar de ha vandra vänster, alla andra tidöpartier har ju backat ytterliga procent.

Inga väljare har vandrat någonstans eftersom det bara är vid riksdagsval som det finns väljare. Opinionsundersökningar in absurdum är bara ogenomtänkta svar på känslan just nu. Många som stödröstat på L 2022 svarar nog att de inte sympatiserar med något parti just nu.

Tänk att uttrycket »hatta hit och dit« skulle bli så träffande när det gäller C och deras partiledare. De kommer nog att slänga in Emma Wiesner som en tillfällig partiledare i tron att hennes furiösa »klimatböjelser« ska locka väljare till sig.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mikaels
Vi vet inte om det är män som hotat henne. Vi vet inte ens om det överhuvudtaget förekommit hot.

Tror knappast hon bara hittar på .. kolla hur de gick med Annie Lööf samma sak där.
Citera
Medlem
Det var en rejäl politisk överraskning. Enligt Aftonbladet säger Hatt:

"Hon säger att hon möter hot och hat ”varje dag, dygnets alla timmar”, utan att vilja gå in exakt på vad för typ av hot det rör sig om.

– Men det handlar inte bara om troll bakom en skärm, utan det har kommit mycket närmare än så, säger hon.

Hatt uppger att hon inte har gjort någon polisanmälan."

Om man skall ta detta bokstavligt, så menar hon alltså att någon har tagit sig in i hennes hem eller åtminstone ringt på dörren och skrikit ut hotelser rakt i ansiktet på henne. Då blir det uppenbart att "vi vet var du bor". Men i så fall borde hon väl ha gjort en polisanmälan?!

Sedan kan det förstås vara en rökridå för annat...
Citera
Medlem
Sextiopluss avatar
Annie Lööf klarade sig i många år genom att ta avstånd från SD och att leverera floskler som alla kunde förhålla sig till.
Anna-Karin Hatt har försökt styra upp och välja väg, kanske inte bara som ett stödparti för sossarna, kanske tillbaka till en borgerlig allians. Hon nämner på presskonferensen mottagandet i centerpartiet och debattklimatet. Kanske har det varit hårda tag angående politiken. Hon är besviken på samhällsklimatet. Hon tror inte hon kan vara politisk ledare i detta.
Citera
Medlem
bergsturks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HusvagnSvensson
De mycket lösa påståendena om ”hat och hot” får känna som en rökridå som skall fungera som avledningsmanöver och rikta uppmärksamheten åt ett annat håll.

I ärlighetens namn hade jag helt glömt bort att kvinnan fanns. C och L är väl irrelevanta inför nästa val ändå, Gud ske lov och pris.

Jag hoppas på ett storartat återtåg för Federley/Ursula.
Citera
Medlem
Paris24s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pojkpingis
Håller med. I mörka stunder, får man nästan för sig att det finns någon otäck agenda bakom. Dock tror jag mest att de handlar om att man försökt godhetsknarka, plockat godhetspoäng och velat framstå som "bror duktig", plus att "vi" ännu dras med skuldkänslor från andra världskriget samt fortfarande lever i ett bitvis världsfrånvänt och överdrivet solidaritetstänk, som vi ärvt efter Palme.

Politiska partier är väl även i mångt och mycket som vilka vinstdrivande företag som helst idag, många har glassjobb med alldeles för mycket betalt, lever i både skyddad verkstad och har sina framtider tryggade, inget man avsäger sig frivilligt i det nuvarande och otrygga Sverige. Självcentreringen är total.
Jag tror det är grupptänkande. Någon i gruppen får för sig den i grunden meningslösa tanken "jag samarbetar inte med SD" och därefter sprids den, detta är länge sedan kring 2008 eller så, och när hela gruppen har känslan fast den är ologiskt och inte leder till något så kan man inte ändra sig. Förrän man ändrar sig, som kd och m, och det visade sig vara hur enkelt som helst.

Det är grupptänk som orsakat Gaza, så detta hjärnfel kan bli ännu mycket värre i Sverige.
Senast redigerad av Paris24 2025-10-15 kl. 13:49.
Citera
2025-10-15, 13:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Menea
Ja jag misstänker C har haft större problem med detta.. det var ett traditionellt “manligt” parti med rötter i landsbygd, företagande och jordbruk….
De (kvinnorna) kliver alltså in i ett historiskt maskulint rum och förändrar spelreglerna… Många äldre eller konservativa manliga väljare har svårt att identifiera sig med dem, eftersom: de inte talar “lantligt” längre,de pratar om jämställdhet, klimat, migration och moral.. så jag tror detta är anledningen till att dessa partiledare fått mycket hat!

Men menar du att hatet mot Hatt skulle komma från C-väljare? Jag hänger inte med.

Lööf hade definitivt en hatsvans efter sig men hon pallade ändå trycket och var partiledare i flera år. Som sagt varför skulle just Hatt vara extra hatad? Hon har knappt gett något intryck förutom att hon älskar vinster i välfärden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in