2025-10-15, 07:01
Medlem
Västkustskts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adaptern
Nu verkar Candace bli stämd även angående detta...

"Josh Hammer, the conservative commentator and friend of the late Charlie Kirk, says he is mulling a defamation lawsuit against Candace Owens, who suggested he might have had foreknowledge of Kirk’s assassination."

Källa:
https://www.mediaite.com/media/news/...ng-to-lawyers/
Hon verkar ha noll konsekvens-tänk.
Citera
2025-10-15, 07:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Västkustskt
Hon verkar ha noll konsekvens-tänk.
Det beror på hur man ser det.
Personligen hade jag inte vågat det som Candace vågar, men hennes starka tro gör henne extremt modig.
Hon anser att man får stå till svars för sina handlingar i livet efter detta, så ur det perspektivet har hon ett större konsekvenstänk än dom flesta.
Citera
2025-10-15, 07:51
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Det beror på hur man ser det.
Personligen hade jag inte vågat det som Candace vågar, men hennes starka tro gör henne extremt modig.
Hon anser att man får stå till svars för sina handlingar i livet efter detta, så ur det perspektivet har hon ett större konsekvenstänk än dom flesta.

Är det något hon börjat tro sedan hon blev katolik för ett halvår sedan eller trodde hon det tidigare också?

Oavsett så kommer hon väl bli överraskad om hon trodde att konsekvenserna gick att skjuta upp men straffen börjar delas ut redan i detta livet.
Citera
2025-10-15, 08:38
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Jag tror att hon helt enkelt försöker göra vad som är rätt.
Och hennes tro gör henne extremt modig.

Så konsekvenstänk har hon gott om.
Själv tror jag hennes konsekvensanalyser mest handlar om vilka sensationer som kan tänkas ge bäst utfall på hennes bankkonto. Ett cyniskt svin med andra ord.
Citera
2025-10-15, 08:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Själv tror jag hennes konsekvensanalyser mest handlar om vilka sensationer som kan tänkas ge bäst utfall på hennes bankkonto. Ett cyniskt svin med andra ord.
Ja det säger väl mer om dig än om Candace.
Hon vill veta vem som mördade hennes vän, och hon utsätter sig för livsfara när hon rotar i det.
Citera
2025-10-15, 08:43
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ja det säger väl mer om dig än om Candace.
Hon vill veta vem som mördade hennes vän, och hon utsätter sig för livsfara när hon rotar i det.

Hennes vän? Han verkar ha varit måttligt förtjust i henne. Varför tror du hennes fantasier skulle utsätta henne för livsfara?
Citera
2025-10-15, 08:46
Medlem
Citat:
Hennes vän? Han verkar ha varit måttligt förtjust i henne. Varför tror du hennes fantasier skulle utsätta henne för livsfara?
Du får ha vilken agenda du vill, men ingen går på ditt spinnande längre.
Dom var nära vänner, och att sätta sig emot miljardintressen medför fara för eget liv.

“I knew nothing about Josh Hammer’s random tweet about public executions the night before Charlie was publicly executed. In what context does that tweet make sense? Literally WTF,” wrote Owens on X."
Senast redigerad av adaptern 2025-10-15 kl. 08:53.
Citera
2025-10-15, 10:32
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Du får ha vilken agenda du vill, men ingen går på ditt spinnande längre.
Dom var nära vänner, och att sätta sig emot miljardintressen medför fara för eget liv.

“I knew nothing about Josh Hammer’s random tweet about public executions the night before Charlie was publicly executed. In what context does that tweet make sense? Literally WTF,” wrote Owens on X."

Vad jag läst på nätet så kraschade deras vänskap ganska rejält efter att Owens börjat kritisera Israel.
Eric Bolling, the former Fox News and Newsmax host, told Patrick Bet-David’s “PBD Podcast” this week that while Kirk and Owens were “tight” more than a decade ago through their work at Turning Point USA, they “had a break-up” because her “theories got just a little bit too down the rabbit holes.”

“It was too extreme for [TPUSA’s] taste,” Bolling said, adding: “Charlie, to his credit, kept a cordial friendship with her for years, but it hasn’t been a communication pipeline between the two for many years.”
https://nypost.com/2025/09/18/media/...-rabbit-holes/
Citera
2025-10-15, 11:03
Medlem
Citat:
Vad jag läst på nätet så kraschade deras vänskap ganska rejält efter att Owens börjat kritisera Israel.
Eric Bolling, the former Fox News and Newsmax host, told Patrick Bet-David’s “PBD Podcast” this week that while Kirk and Owens were “tight” more than a decade ago through their work at Turning Point USA, they “had a break-up” because her “theories got just a little bit too down the rabbit holes.”

“It was too extreme for [TPUSA’s] taste,” Bolling said, adding: “Charlie, to his credit, kept a cordial friendship with her for years, but it hasn’t been a communication pipeline between the two for many years.”
https://nypost.com/2025/09/18/media/...-rabbit-holes/
Vilket givetvis är ren lögn.
Här pratar Candace om det och PBD har backat upp henne efter detta.

https://www.youtube.com/watch?v=Yi7ztfLZseU&t=4s

Jag följer (till skillnad från dig) PBD.
Citera
2025-10-15, 11:51
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Vilket givetvis är ren lögn.
Här pratar Candace om det och PBD har backat upp henne efter detta.

https://www.youtube.com/watch?v=Yi7ztfLZseU&t=4s

Jag följer (till skillnad från dig) PBD.

Hur gör det att Kirk fortfarande skulle ansett sig vara vän/umgåtts med Candace??
Var de ens talare på samma evenemang under turnén 2024 som hon talar om? (Inte vad jag kan hitta i alla fall).
Citera
2025-10-15, 12:30
Medlem
Citat:
Hur gör det att Kirk fortfarande skulle ansett sig vara vän/umgåtts med Candace??
Var de ens talare på samma evenemang under turnén 2024 som hon talar om? (Inte vad jag kan hitta i alla fall).
Eftersom Eric Bolling ljuger rakt ut så stärker det ju Candace case.
Även faktumet att Kirk skrev i chatten att han hade bestämt sig för att lämna den proisraeliska rörelsen och tänkte bjuda in Candace igen stärker ju Candace case.

När sedan Hammer direkt efter att ha pratat med Kirk kvällen innan mordet twittrar "public execution" blir man ju lite fundersam...
Senast redigerad av adaptern 2025-10-15 kl. 12:32.
Citera
2025-10-15, 12:39
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Eftersom Eric Bolling ljuger rakt ut så stärker det ju Candace case.
Hur vet du att han ljuger?
Man kan ju dessutom även ha fel utan att ljuga...

Citat:
Även faktumet att Kirk skrev i chatten att han hade bestämt sig för att lämna den proisraeliska rörelsen och tänkte bjuda in Candace igen stärker ju Candace case.
Ja kanske - men det kan ju lika väl betyda att han var beredd att ta upp kontakten med henne igen efter att ha undvikit henne i många år.

Förresten - du svarade inte på min fråga.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in