2025-10-15, 11:21
Medlem
slutaletas avatar
Är väl bara kolla på debatten senast. Jävla aphus med V tjejen som är extremt gapig och otrevlig. Vem vill jobba i en sån miljö?
Citera
2025-10-15, 11:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mikaels
Fortfarande bara dina spekulationer, det finns ingen uppgift om vad SÄPO eventuellt rekommenderat, det finns inga polisanmälningar, det finns inga som helst exempel på vad hon kallar 'hot och hat', det finns bara hennes snöflingereaktion.
Och ett rykte om att hon ogillar att bli ifrågasatt.

Alltså tror jag det är trams, hon fick inte driva partiet exakt som hon ville, utan var tvungen att ta hänsyn till partiets interna demokrati och dess olika åsikter, och det var för mycket för henne.

Jag skrev uttryckligen att det var en förmodan så du argumenterar alltså mot något jag aldrig påstått. Att kräva Säpo-handlingar som ”bevis” är mest naivt, sånt offentliggörs inte just för att undvika att fler triggas. Säpo och andra säkerhetsorgan vet mycket väl att varje offentliggjort dåd riskerar att inspirera nästa, eftersom radikaliserade ofta söker bekräftelse och drivs av att efterlikna tidigare gärningsmän. Och att kalla det en ”snöflingereaktion” säger mest om din nivå på analys, ingen avgår från en partiledarpost för att de blivit lite ifrågasatta internt. Du spekulerar minst lika mycket som jag, du bara låtsas att din version är fakta.
Citera
Medlem
Kan vara taktik från Centerns sida med att hon har kastat in Hatten.

Var nog upp redan i April med förslag på att slå ihop Centern med det sjunkande skeppet Liberalerna till CenterLiberalerna.

Två sjunkande skepp ger en flytande pråm i Riksdagen.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LabanssonsKorvAB
För ungefär en kvart sedan (kl. 11:04) så skrev Nooshi Dadgostar på sitt X-konto, citat:

"Det är djupt oroande att hoten mot Anna-Karin Hatt har nått en nivå där hon inte längre känner sig trygg i sitt eget hem. Det är fullständigt oacceptabelt. Som partiledarkollega beklagar jag djupt att Anna-Karin har tvingats avgå på grund av detta."

https://x.com/dadgostarnooshi/status/1978386541530497272?ref_src=twsrc%5Egoogle%7Ctwcam p%5Eserp%7Ctwgr%5Etweet

Alla politiker har väl vid detta laget skrivit något liknande, det är precis som att alla får ett manus och ändrar lite i det.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FBerntsson
Rent taktiskt så är (C) och (L) väldigt lika politiskt. Det gemensamma för dem är:
- Tydligt höger i ekonomisk politik. Marknadsvänliga.
- Tydliga i sitt ogillande av Sverige demokraterna.
Skillnaden är bara vad som överväger:
- För (C) är avståndstagandet mot (SD) viktigast och därför stödjer de en (S) regering trots att de har mer gemensamt med högerregeringen om man ser till sakpolitik.
- För (L) är politiken viktigare och då blir det samarbete med (SD) trots ogillandet.

Svårtt läge för bägge partierna. Tror inte att (C) kan byta till Tidö sidan och inta samma position som (L). Deras nuvarande väljare prioriterar avståndet till (SD) högre och skulle stanna kvar i vänsterblocket. Kvar blir för (C) och (L) att konkurrera om nuvarande (L) väljarna.

På samma sätt kan inte (L) avbryta samarbetet med (SD) och byta till vänstersidan. Deras väljare skulle stanna kvar i högerblocket och de skulle behöva slåss med (C) om deras väljare.

Tror bägge partierna kan åka ut om de hamnar för nära varandra i regeringsfrågan.

Jag hoppas innerligt att båda dessa nyliberala partier åker ut.
Citera
Medlem
detektiven789s avatar
Här sätts slutbetyget - Annie Lööf överlämnade Sveriges kanske mest väletablerade parti utan roder mitt på det stormande världshavet. Nu har vi kvittot på Annie Lööfs ledarskap.
Citera
2025-10-15, 11:23
Medlem
pojkpingiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lyktstolpe
Hot och hat är fel. Samtidigt kan jag tänka mig det inte är hela sanningen, precis som L har de nog stridigheter internt med.

Det tror jag också. Jag kan tänka mig att Hatt kände sig aningen bakbunden. Partiet har ingen tydlig åsikt kring vilket block man vill/kan tänka sig att tillhöra, eller om man är nöjd med att vara i opposition, eller hur man förhåller sig till SD. Det spretar nog internt. Inte lätt att leda ett parti som C 2025. De verkar ju inte vilja någonting, annat än att sitta kring riksdagens trygga köttgryta. Precis som L, har C egentligen inget existensberättigande i svensk politik 2025. Så, visst kan man eventuellt förstå hennes frustration, hon verkar vara en smart människa, vältalig. Fan vet varför en sån som hon ens tackade ja till uppdraget.
Citera
2025-10-15, 11:24
Bannlyst
Martin Ådahl som partiledare är toppen, Centerpartiet åker ur riksdagen 👍
Citera
2025-10-15, 11:24
Medlem
AskMeAboutJesuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Paris24
Alla vi som följer politik i media eller t.ex på FB vet. Titta vilka trådar som har mest läsare t.ex.
Menar du att man försöker skapa en situation inom C där ingen ska våga gå emot samarbete med SD? JÅ berömde ju henne men hennes hotsituation kanske upplevdes redan innan?
Citera
2025-10-15, 11:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dansquelcas
Hon tystades av Mehrnoosh Dagostar som gjorde partiledardebatten i söndags till ett dagis, där pumpen gick för Hatt som bestämde sig för att avgå.

Var väl snarare Hatt som tystade Nooshi? Nooshi skrek mest på Ebba och Uffe.

Om Hatt inte klarar av en hetsig debatt ja då hör hon inte hemma i politiken.
Citera
2025-10-15, 11:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LabanssonsKorvAB
För ungefär en kvart sedan (kl. 11:04) så skrev Nooshi Dadgostar på sitt X-konto, citat:

"Det är djupt oroande att hoten mot Anna-Karin Hatt har nått en nivå där hon inte längre känner sig trygg i sitt eget hem. Det är fullständigt oacceptabelt. Som partiledarkollega beklagar jag djupt att Anna-Karin har tvingats avgå på grund av detta."

https://x.com/dadgostarnooshi/status/1978386541530497272?ref_src=twsrc%5Egoogle%7Ctwcam p%5Eserp%7Ctwgr%5Etweet

Har hon kollat med sin egen svans av aktivister om dom varit framme och viftat med flaggor, och gapat, hemma hos Hatt? Skulle inte förvåna mig om så är fallet.
Citera
2025-10-15, 11:26
Medlem
BalleAnkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slutaleta
Är väl bara kolla på debatten senast. Jävla aphus med V tjejen som är extremt gapig och otrevlig. Vem vill jobba i en sån miljö?

Hatts utskällning av Dadgostar vid partiledardebatten gav ett starkt intryck och ger väl en fingervisning om från vilken sida i politiken Hatt har upplevt att hon fått hot och hat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in