2025-10-15, 11:09
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heliga.Stenen
Du svarar inte på det jag skrev, du byter ämne. Jag pratade inte om vem som fått mest hot eller vem man ska tycka synd om. Jag beskrev en ganska rimlig förklaring till varför Hatt troligen lagt locket på i just det här fallet om att beskriva händelser som lett till sådan ångest att hon avgår.

Att börja prata om Åkesson är ett klassiskt vadaboutism-knep. Två saker kan vara sanna samtidigt: han har fått utstå mycket, och Hatt kan ha utsatts för något allvarligt. Det ena utesluter inte det andra.

Dessutom, när politiker avgår efter säkerhetsincidenter är det inte för att de blivit “kränkta på internet”, det är för att hotbilden bedöms vara reell. Det är rätt stor skillnad på en arg kommentar och en faktisk riskbedömning.

Och angående “hat”: det är uppenbart att vi inte pratar om känslor här, utan om kampanjer, riktat hat och hot mot personer i offentligheten. Att låtsas som att det bara handlar om att “få känna ilska” är att förminska hela frågan.
Jag argumenterar väl och svarar som jag vill? Du kan svänga dig med dina retoriktermer, men det förtar inte den sanning jag påpekade; att när det gäller Jimmie och SD:are betraktas hot inte som lika farligt eller viktigt av etablissemang, övriga partier och media, nästan som vore det i sin ordning. Varför ska jag då gråta över att C kanske fått smaka på samma medicin, fast i mindre omfattning? Inte för att jag försvarar hot, inte alls, men det förstörde inte min dag direkt...

Och nej, hat är inget som bör blandas in i detta över huvud taget. En meningslös vänsterliberal tycka-synd-om sig själv klyscha som vi hört allt för många gånger.
Citera
2025-10-15, 11:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MuckaKaos
Håller helt med. Det är högerpacket som ska stå till ansvar för detta.
Fast är det inte lite ironiskt att prata om öppenhet sen generalisera 21% av Sveriges befolkning?
Vänstern helt jävla slut också, vet en där dem försökte hämta en hög chefs barn ifrån dagis, det är så ådrorna isas, vad hade den gjort om dem lyckades?
Citera
2025-10-15, 11:10
Medlem
Jag förstår inte skulle just hon få mest hot och hat? De andra partiledarna får väl också utstå hot och hat? Många vet knappt vem hon är.

Tror bara att hon egentligen aldrig ville bli partiledare.
Citera
Medlem
detektiven789s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tavastehus
Hade jag fått gissa innan detta hände vem som får minst hat av riksdagspartiernas partiledare, hade jag tveklöst sagt Hatt. Hon är helt klart en doldis, nästintill okänd av väljare i gemen. C är inte speciellt högljudda i Israel/Palestinakonflikten och pederasterna lyser med sin frånvaro (för tillfället), så var allt detta hat kommer ifrån övergår mitt förstånd. Internt?

Politiker får både professionellt beskydd och god lön, varför man antar att de bör tåla lite mer än vanligt fôlk. Men det kan såklart röra sig om särskilda vidrigheter hon har fått utstå. Trist i så fall, ty hon verkade både skärpt och vettig.

Att vara ledare för C nu när L får all dålig publicitet borde ha varit en drömsits på sätt och vis, eller? Jag får det inte riktigt att gå ihop det här, Hatts avgång…

Jag följer svensk politik och fajten med Dadgostar är det enda uppseendeväckande som hänt kring Hatt. Givetvis är det detta som ligger bakom. Palestinaaktivister gick igång direkt efter debatten. Gretas polare slog alltså till.
Citera
Medlem
BalleAnkas avatar
Jag uppskattade Anna-Karin Hatts insats i partiledardebatten i söndags. Hon framstod som en tänkande och resonerande person och hade dessutom rätt i sin utskällning av Nooshi Dadgostar. Centern har tyvärr valt fel sida i politiken, men Hatts personliga egenskaper lämnar inget övrigt att önska.

När Carl-Oskar Bohlin blivit förföljd av pöbeln i Gamla Stan sade hon att sådana odemokratiska metoder inte hade någon plats i Sverige. Kan det ha varit samma gäng som hotat Hatt?
Citera
Medlem
Kanske dumpen har tagit mannen hennes eller nått sånt?? Centern är ju pedofilpartiet.
Citera
2025-10-15, 11:11
Medlem
Noterar ett antal inlägg som uttrycker nöjdhet med den nu uppkomna situationen med att Hatt avgår. Någon som öppet tar upp detta med att Hatt tog avstånd från V-ledaren i TV-debatten. Ska man gissa att det är ni i hot- & våldsvänstern/ pallevänstern som faktiskt fått Hatt att fatta sitt beslut? Mycket allvarligt i så fall. Hoppas SÄPO har koll på er.
Citera
2025-10-15, 11:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DmtLaser
Stackarn, hon upplever vad varenda svensk upplevt de senaste 10 åren. Tqck vare hennes kollegors politik..

Mycket snyggt att avgå genom att lägga skulden på oss vanliga människor..

Man upphör aldrig att förvånas över dessa kärringars totala ovilja att leva i verkligheten..

Exakt, och bostadspriser, kötid för att få hyresbostad, allmänt jävla skrik och gap på allmän plats, gängkrig etc. Tycker inte ett dugg synd om henne
Citera
2025-10-15, 11:12
Avslutad
Som jag befarade efter att "Centerpartisten A-K Hatt verka tystnat helt"
Lika bra det, hon leverade inget ändå, blir att vända blad igen för (C)
Citera
2025-10-15, 11:12
Medlem
Att har och hot skulle vara ett demokratiskt problem köper jag inte. Att "hat och hot ökat" är en indikation på att demokratin ökat om något.
För 100 år sedan visste medborgarna inte mycket om politiska makhavare, vad dom hette, hur dom såg ut. vad dom tyckte, vad dom gjorde.
Och politikerna gick runt i sina hattar och fracker och tittade ner på pöbeln, och pöbeln tittade upp på dom.

Att medborgare kommit nära politiker ser jag som en demokratisk triumf!
Citera
2025-10-15, 11:13
Medlem
Paris24s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av detektiven789
Jag följer svensk politik och fajten med Dadgostar är det enda uppseendeväckande som hänt kring Hatt. Givetvis är det detta som ligger bakom. Palestinaaktivister gick igång direkt efter debatten. Gretas polare slog alltså till.
OM det är så blir det en valBOMB när det kommer ut i media. Hon kan spara den bakelsen till tre månader före valet för bästa effekt.
Senast redigerad av Paris24 2025-10-15 kl. 11:17.
Citera
2025-10-15, 11:14
Medlem
AskMeAboutJesuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bigbozzebozzman
Om man aktivt för en politik som leder till att svenskar blir utbytta av främmande folkslag, rånade, våldtagna, mördare så får man förvänta sig att inte alla kommer låta det passera.

Vem vet, hon kanske faktiskt har ett samvete och kunde inte stå bakom Centerpartiets politik?
Så du menar att det nog är invandrarfientliga som hotat och hatat henne?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in