Citat:
Jag argumenterar väl och svarar som jag vill? Du kan svänga dig med dina retoriktermer, men det förtar inte den sanning jag påpekade; att när det gäller Jimmie och SD:are betraktas hot inte som lika farligt eller viktigt av etablissemang, övriga partier och media, nästan som vore det i sin ordning. Varför ska jag då gråta över att C kanske fått smaka på samma medicin, fast i mindre omfattning? Inte för att jag försvarar hot, inte alls, men det förstörde inte min dag direkt...
Du svarar inte på det jag skrev, du byter ämne. Jag pratade inte om vem som fått mest hot eller vem man ska tycka synd om. Jag beskrev en ganska rimlig förklaring till varför Hatt troligen lagt locket på i just det här fallet om att beskriva händelser som lett till sådan ångest att hon avgår.
Att börja prata om Åkesson är ett klassiskt vadaboutism-knep. Två saker kan vara sanna samtidigt: han har fått utstå mycket, och Hatt kan ha utsatts för något allvarligt. Det ena utesluter inte det andra.
Dessutom, när politiker avgår efter säkerhetsincidenter är det inte för att de blivit “kränkta på internet”, det är för att hotbilden bedöms vara reell. Det är rätt stor skillnad på en arg kommentar och en faktisk riskbedömning.
Och angående “hat”: det är uppenbart att vi inte pratar om känslor här, utan om kampanjer, riktat hat och hot mot personer i offentligheten. Att låtsas som att det bara handlar om att “få känna ilska” är att förminska hela frågan.
Att börja prata om Åkesson är ett klassiskt vadaboutism-knep. Två saker kan vara sanna samtidigt: han har fått utstå mycket, och Hatt kan ha utsatts för något allvarligt. Det ena utesluter inte det andra.
Dessutom, när politiker avgår efter säkerhetsincidenter är det inte för att de blivit “kränkta på internet”, det är för att hotbilden bedöms vara reell. Det är rätt stor skillnad på en arg kommentar och en faktisk riskbedömning.
Och angående “hat”: det är uppenbart att vi inte pratar om känslor här, utan om kampanjer, riktat hat och hot mot personer i offentligheten. Att låtsas som att det bara handlar om att “få känna ilska” är att förminska hela frågan.
Och nej, hat är inget som bör blandas in i detta över huvud taget. En meningslös vänsterliberal tycka-synd-om sig själv klyscha som vi hört allt för många gånger.