2025-10-15, 11:04
Avstängd
Pitschkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeppeNil
Problemet är väl att hon insåg att hon aldrig skulle kunna samarbeta med Nooshi Dadgostar. Jimmie Åkesson framstod som lugn och stabil i debatten och att då samarbeta med V före SD makes no sense.

Ja. Trolig teori.

Måste blivit kortslutning i huvudet på Hatt.
När hon för första gången i sitt liv konfronterades av en aggressiv svartskalle.
Citera
2025-10-15, 11:05
Avstängd
buhbyes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HBTKuk
Pratar vi om samma Hatt?

Om vi pratar om den Hatt i krulligt hår som stod i partiledardebatten häromdagen och gav några pikar emot Nooshi så. Ja, det gör vi.
Citera
Medlem
Slackoffs avatar
Nooshi Dadgostar effekten.
Citera
Medlem
J0RDGUBBEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lillarapunzel
En fruktansvärd dag för svensk demokrati, att en partiledare känner sig nödgad att avgå pga hot och hat. Hatt var en otroligt rak och saklig debattör, som stod för en konstruktiv dialog och ett sunt debattklimat. En oerhörd förlust att hon nu försvinner från den politiska scenen igen, hon hade behövts mer än någonsin i valrörelsen 2026.

Hon HÄVDAR att hon känner sig nödgad att avgå på grund av hot och hat.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Timetrial44
Fegt att avgå utan att specificera varifrån hotet kommer.
Finns ingen polisanmälan ens, vilket trams.

Kanske läge att just nu inte spä på negativitet mot politiker och påstå "feghet" när du inte vet vad som ligger bakom dagens besked? Alltså; var bättre!
Citera
2025-10-15, 11:06
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av HelgeBuk
Jag var helt övertygad om att det var Demirok(?) som var partiledare för C. Hon har uppenbarligen inte gjort nåt större intryck på mig åtminstone. Men partiledare för C är väl inte det hetaste jobbet man kan ha. Hon kanske inte vill bli ihågkommen som den som ledde C ut ur riksdagen.

Hon har varit ett stort namn som partiledare för C långt innan Lööf var aktuell.

Citat:
Ursprungligen postat av Pitschka
Ja. Trolig teori.

Måste blivit kortslutning i huvudet på Hatt.
När hon för första gången i sitt liv konfronterades av en aggressiv svartskalle.

Handlar nog inte om det. Handlar om att en partiledare inte kan tala när den är tillsagd att tala utan talar högt när någon annan har ordet.

Brukar tänka tillbaka på när Palme och Fälldin hade debatt. Det var ett annat klimat i Sverige då.
Senast redigerad av Gosif 2025-10-15 kl. 11:09.
Citera
2025-10-15, 11:07
Medlem
swebarbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trevligt.konto
Sjukt att folk rycker detta är skoj. Vidrigt och hemskt.

Är det palestinanzisterna?

Är väl ingen frisk som tycker mordhot mot politiker är ok ? Men som sagt hon är inte den enda som får detta dagligen.
Citera
Medlem
Q6s avatar
Förekommer mycket hat och hot ifrån palestinierna just nu.
Att hon gick till verbalt angrepp mot den Hamasdyrkande Dadgostar i partiledaredebbaten kan ha utlöst någon form utav hot.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mikaels
Det där är bara din trådsanning, Hatt själv har inte givit ett enda exempel på 'hot och hat', så gissningsvis har hon bara fått sina åsikter ifrågasatta, och klarade inte det. En klassisk snöflinga, mao.

Och C har ett stort ansvar för hur samhällsutvecklingen gått, men jag gissar att 'de såg det inte komma'.

Gällande varför hon väljer att inte gå in på detaljer så citerar jag vad jag skrev tidigare i tråden:

'Hon nämner ju att det skett händelser som var mycket närmre än "ett troll bakom en skärm". Så förmodligen har Säpo rekommenderat att inte gå djupare in på det. Detta förmodligen då när man riskerar att ge uppmuntran till andra radikaliserade/sjuka individer som känner sig motiverade och inspirerarande, speciellt i detta fall då vi ser en partipolitisk ledare att avgå på grund av det.'

Var nog inget enkelt beslut med tanke på att hon är medveten om att hon ger efter för hoten och faktiskt lyckas uppnå de som orsakat hennes ångest vill.
Citera
2025-10-15, 11:08
Medlem
Tavastehuss avatar
Hade jag fått gissa innan detta hände vem som får minst hat av riksdagspartiernas partiledare, hade jag tveklöst sagt Hatt. Hon är helt klart en doldis, nästintill okänd av väljare i gemen. C är inte speciellt högljudda i Israel/Palestinakonflikten och pederasterna lyser med sin frånvaro (för tillfället), så var allt detta hat kommer ifrån övergår mitt förstånd. Internt?

Politiker får både professionellt beskydd och god lön, varför man antar att de bör tåla lite mer än vanligt fôlk. Men det kan såklart röra sig om särskilda vidrigheter hon har fått utstå. Trist i så fall, ty hon verkade både skärpt och vettig.

Att vara ledare för C nu när L får all dålig publicitet borde ha varit en drömsits på sätt och vis, eller? Jag får det inte riktigt att gå ihop det här, Hatts avgång…
Citera
Medlem
pojkpingiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jdags
Jag tror inte det är medvetet.
Jag tror dom är helt avskärmade av verkligheten.
I princip ingen politiker träffar vanliga människor på stan…

Jag tror som du. Allt annat känns för mycket foliehatt. Det kanske skulle kunna införas regler/krav på våra folkvalda? Dels att de inte får sitta på sina arslen inom politiken för länge (för att motverka deras verklighetsfrånvända syn på samhälle/befolkning), samt måste ha haft "riktiga" arbeten och varit förankrade i folkets verklighet en viss tid? Kanske naivt tänkt, men ändå.
Citera
Medlem
Centerpartiet är medskyldiga till det hat och hot som skapats. Dom har inte tagit avstånd från dom vänsterkrafter som normaliserat hatet. Yrkeshatare och olika aktivister.

Jag har blivit så glömsk men det finns två män, där jag inte har namnen i skallen, som kan dra upp partiet.

Dom vill jag absolut inte att dom blir patteledare utan jag vill man hittar någon förvirrad kärring så att raset kan fortsätta.
Centerpartiet är ett av dom skyldiga partierna när det gäller motarbetandet av kärnkraft. Istället för forskning om kärnenergi så skulle kärnkraften läggas ned.
Vi glömmer inte, vi förlåter inte.

Som sagt in med en kärring igen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in