2025-10-15, 10:36
Medlem
GustavAdams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kurt1
Tråkigt. Jag gillar inte hennes politik. Men som person får jag nog säga att jag gillar henne. Särskilt om man jämför med Annie Löf.
Å sjutton hade hon en egen "politik"?
Jag trodde hon var den främste representanten för Centerpartiets politiska agenda.
Citera
Medlem
Paris24s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Postino
Du har inte funderat på om det kan ha att göra med att SD är rasistiskt? Det gör inte saken bättre att det är det näst största partiet.
Nej SD är inte rasistiskt. Det står i deras stadgar att de är motarbetar rasism. Att du ändå insistera på att de är rasister är typexempel på Hat. Har du tänkt på dig som hatiskt någon gång?...
Citera
Medlem
Väldigt intetsägande politiker, vad har hon sagt som kan ha framkallat detta "hat" och "hot", vad är det mer specifikt?
Citera
Medlem
pojkpingiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Paris24
Invandrare är alltid valsänken. Kvinnor är på sikt alltid valsänken. L har gått i den dubbla fällan och åker givetvis ur riksdagen. Vi får se om C gör samma felaktiga val. Ett parti som saknar en manlig svensk partiledarkandidat är ändå inte mycket att hänga i julgran.

Ja, trenden berättar väl sitt tydliga språk omkring det. Nooshi är väl möjligen den som bryter den trenden, dock har väl partiet inte kommit upp till de nivåer som Sjöstedt och Schyman lyckades med under hennes flagg.
Citera
2025-10-15, 10:37
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oriamendi
Endast fem månader som partiledare, alltså. Inte ens Juholt satt så kort tid.
Juholt satt dubbelt så lång tid iaf.
Citera
Bannlyst
Ebba Busch lär ju få mycket mer hot och hat.
Nä, det ligger en hund begraven här, det handlar inte hat och hot.
Citera
Medlem
Riksreptilens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snubchurp
Hatt och hot?

Tyckte hon verkade lite mer sansad och mer av den gamla sortens politiker som kanske behövs idag? Vi skulle behöva byta ut samtliga partiledare och kanske kasta ut ett flertal partier.
Vi svenskar få bli lite mer flexibla och tänka på att återvinna tröstade politiska, ledare rejält tills, de blir alldeles noppig och bleka som i Frankrike och USA.
Citera
2025-10-15, 10:38
Medlem
Pojkekorvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kid-Stardust
Tror att Centerpartiet kan vinna på det här. De behöver ingen Annie 2.0.

Centerns centrala problem är att de inte har en tydlig politik förutom att vara emot SD.

Förövrigt så tror även jag som många andra att hot o hat-kortet är ett svepskäl för bristande kompetens och avsaknad av en förbättrad opinion.
Citera
2025-10-15, 10:38
Medlem
Paris24s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pojkpingis
Ja, trenden berättar väl sitt tydliga språk omkring det. Nooshi är väl möjligen den som bryter den trenden, dock har väl partiet inte kommit upp till de nivåer som Sjöstedt och Schyman lyckades med under hennes flagg.
Nooshi jobbade hårt i helgen på att ställa V vid sidan. Jag har aldrig sett fler hatiska kommentarer av kända personer om Nooshis insats i valdebatten.
Citera
2025-10-15, 10:39
Medlem
Hon vill inte vara den som driver C ur Riksdagen. Där borde väl vara ytterligare några partiledare som borde vara rädda att gå till historien som den som sänkte sitt parti.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FBerntsson
Det är inte omöjligt att hon har blivit hotad och att det är ett problem.

Dock tror jag att om hon och (C) hade sett fram emot valrörelsen och haft medvind i opinionen, och dessutom haft en vettigare position i svensk politik än "breda mitten", så hade hon nog kunnat stå ut med lite mer påhopp.

Det lite konstiga är ju att (C) har varit aktivt pådrivande i polariseringen. Deras viktigaste fråga är ju avståndstagande och påhopp mot ett annat parti, alltså (SD).

Precis, framförallt Annie Lööf’s härjningar har ju bäddat för denna utvecklingen i Sverige. c har ett stort ansvar i frågan om polarisering och även inom partiet verkar det finnas stor splittring angående höger/vänster-identiteten samt frågan kring att samarbeta med SD eller V.

Det är ett kraftigt underbetyg för Hatt att inte förstått detta tidigare men det är väl lite typiskt för de inom partiet som knappast vet vilken fot dom dom ska använda sig av utanför den ’bjeda mitten’
Citera
Bannlyst
Hon känner sig inte trygg i sitt eget hem, vilket trams, hon har väl Säpo skydd om hon får allvarliga hot.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in