2025-10-15, 11:01
Medlem
mikaelss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heliga.Stenen
Får du också hotbrev i din brevlåda som nämner barn och adresser för skolor och dylikt?

Citat:
Ursprungligen postat av Heliga.Stenen
Politiska ledar måste kunna få debattera utan hot och hat mot folks privatliv och privata jag. Det är helt sinnesjukt att folk som du inte kan se att det är ett större hot mot demokratin än utpekade minoriteter.
Det där är bara din trådsanning, Hatt själv har inte givit ett enda exempel på 'hot och hat', så gissningsvis har hon bara fått sina åsikter ifrågasatta, och klarade inte det. En klassisk snöflinga, mao.

Och C har ett stort ansvar för hur samhällsutvecklingen gått, men jag gissar att 'de såg det inte komma'.
Citera
Medlem
Hon tillhörde en förfluten tid. Det Sverige som hon trodde fanns, finns inte mera. Tragiskt för henne, värre för Sverige.
Citera
Medlem
Paris24s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pojkekorv
Jag stör mig rätt mycket på att hat och förakt används alltid tillsammans med hot.
Jag tycker mig att i den demokrati så har varje medborgare en fullständig rätt att avsky och hata vilken makthavare på vilka premisser de än har. Skulle inte det tolereras så skulle i princip de som utför den demokratiska makten stå utan för kritik.
Hot är däremot en helt annan sak.

Hat är en sak.
Hot är en annan sak.
Politikerhot har av den anledningen fått längre straff ganska nyligen.

Jag påminner om att Palme och Anna Lind mördades i Sverige på 1980/90-talet. Riktigt farliga hot har alltid funnits.
Citera
Medlem
detektiven789s avatar
Självklart var det Nooshi Dadgostars sjuka beteende i debatten som fick Hatts bägare att rinna över. Hon insåg att det största hatet kommer från överlägsna västerländska feminister som fått alldeles för stor makt. Hatt insåg också att hon aldrig skulle kunna samregera med de andra partierna till vänster...
Citera
2025-10-15, 11:02
Medlem
outback4s avatar
Centerpartiet vill nog ha en svenskfientlig muslim som haft misshandeldomar över sig, det har ju gått såå bra tidigare. Kör så det ryker..
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pojkpingis
Mycket tråkig utveckling i samhället. Om än jag inte är centerpartist, så måste jag säga att hon i debatter, etc har verkat som en grym och vältalig politiker, som en av få vuxna i det politiska rummet. Centern lär få det svårt att hitta en likvärdig efterträdare. Dags att svenska folket rycker upp sig, beter sig, mot våra folkvalda.

Håller helt med. Det är högerpacket som ska stå till ansvar för detta.
Citera
Medlem
mikaelss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fiftyforfifty
Hon kan självklart inte utveckla pga pågående polisutredning.
Det finns ingen 'pågående polisutredning', det finns inte ens en enda polisanmälan.
Citera
2025-10-15, 11:03
Medlem
SpontanEjakulations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeppeNil
Hatt tyckte mer illa om V än SD. Det funkade inte. Nästa partiledare blir Martin Ådahl som är en riktig SD-motståndare.
Ja, fel hatt på, där. Vänsterpartiet är ju de Goda, anser långt många fler svenskar än de som är Partiets väljare. Att kritisera kamrat Nooshi (v) ger garanterat inga pluspoäng bland intellektuella, bland journalister eller i kulturkretsar.

Ev. blivande partiledare MÅ har rätt svensk hatt på, djupt neddragen i pannan. Då kommer (c) demonisera (sd) ännu aggressivare och Magdalena (s) kan räkna med ännu ett lojalt stödhjul, under den röda bandvagnen. Då kan ingen tvekan längre sätta krokben. Puh! Sveavägen andas ut, när AKH kliver av.
Citera
2025-10-15, 11:03
Medlem
pojkpingiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pojkekorv
Jag stör mig rätt mycket på att hat och förakt används alltid tillsammans med hot.
Jag tycker mig att i den demokrati så har varje medborgare en fullständig rätt att avsky och hata vilken makthavare på vilka premisser de än har. Skulle inte det tolereras så skulle i princip de som utför den demokratiska makten stå utan för kritik.
Hot är däremot en helt annan sak.

Hat är en sak.
Hot är en annan sak.

Jag håller med dig. Att känna hat och frustration över vart Sverige befinner sig (på flertalet plan) är sunt och visar på att man lever i verkligheten, dock bör man ju vara så pass vuxen och civiliserad att man vet hur man uttrycker sig och sin vrede mot sina medmänniskor, även om dessa är politiker och meningsmotståndare?
Citera
2025-10-15, 11:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pojkpingis
Tja, till viss del kanske. Frågan är om de arbetat för det medvetet, eller om de bara är smått världsfrånvända och lever i sin skyddade lilla verkstad och inte begriper/begrep bättre?

Jag tror inte det är medvetet.
Jag tror dom är helt avskärmade av verkligheten.
I princip ingen politiker träffar vanliga människor på stan…
Citera
Medlem
Trevligt.kontos avatar
Sjukt att folk rycker detta är skoj. Vidrigt och hemskt.

Är det palestinanzisterna?
Citera
Moderator
HelgeBuks avatar
Jag var helt övertygad om att det var Demirok(?) som var partiledare för C. Hon har uppenbarligen inte gjort nåt större intryck på mig åtminstone. Men partiledare för C är väl inte det hetaste jobbet man kan ha. Hon kanske inte vill bli ihågkommen som den som ledde C ut ur riksdagen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in