2025-10-15, 10:41
Medlem
Paris24s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KamratBlue
Hon vill inte vara den som driver C ur Riksdagen. Där borde väl vara ytterligare några partiledare som borde vara rädda att gå till historien som den som sänkte sitt parti.
Det har väl aldrig hänt, att ett långlivat svenskt riksdags-parti förlorat sina platser? Så L blir det första i nästa val, med risk för C.
Citera
2025-10-15, 10:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EndlessLove
Vad kan tänkas hänt? Var hon för.hård på nooshi sist
?😂

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/bmyP5q/anna-karin-hatt-c-avgar-enligt-uppgifter

Hon:

1) har upptäckt ny pedoskandal inom partiets ledning?
2) inser att hon inte kan vända trenden utan siffrorna pekar bara nedåt?
3) orkar inte jobba så hårt som det krävs?
4) har insett att livet är för kort för att behöva argumentera med sådana som vänsterpartiet på nästa sändningstid..?
Citera
2025-10-15, 10:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kid-Stardust
Tror det blir Emil Källström den här gången.

Tvivlar på att han är intresserad. Men C kan ju iofs hosta upp en rejäl lön som kanske skulle kunna locka?
Citera
Medlem
Det är lika bra, man ska inte behöva vara rädd för allt jävla trams folk som finns. Dom som hotar och hatar har väl aldrig lärt sig rätt och fel.
Citera
Medlem
T.H.F.C.s avatar
Låter lättvindigt att ge upp för hat o hot - det kommer (dessvärre) alltid att finnas inom politiken.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Paris24
Nej SD är inte rasistiskt. Det står i deras stadgar att de är motarbetar rasism. Att du ändå insistera på att de är rasister är typexempel på Hat. Har du tänkt på dig som hatiskt någon gång?...
Nej jag hatar inte rasister. Jag tycker synd om människor som är så inskränkta i sitt liv. Och detta år 2025!
Citera
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pojkpingis
C har ökat flera procentenheter sedan hon tog över. Det sjunkande skeppet är L. Tar C tydlig ställning för endera block, kan de öka ytterligare ett par procent, folk idag (och sedan länge) vet ju inte vad de röstar på eller varför om de lägger sin röst på C.

Sannolikt stämmer hat och hot som skäl, folk blir mer dumma i huvudet och gränslösa för varje år som går. Folk har totalt missuppfattat rättigheter/skyldigheter mot våra folkvalda (med mera) och vad som ingår i yttrandefriheten. Sannolikt är det många brunslaskiga hjärnkirurger som ligger bakom hoten, som vanligt.
C har väl sig själv att skylla på något sätt. De har ju trots allt varit med att snacka skit om och baktalat SD i eoner och är själva en av huvudarkitekterna till det prekära läget Sverige befinner sig i vad gäller gängbrottslighet, skjutningar, sprängningar, utpressning och hat och hot mot vanliga svenska medborgare som säger sin åsikt. Då har de inte haft några invändningar...
Citera
Medlem
pojkpingiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Paris24
Nooshi jobbade hårt i helgen på att ställa V vid sidan. Jag har aldrig sett fler hatiska kommentarer av kända personer om Nooshis insats i valdebatten.

Nooshi ligger tyvärr på samma infantila nivå som Märta Stenevi låg på under sina år, känns dock som att Nooshi gått bananer på sistone. Tror hon (med rätta) hänger rätt löst, man letar sannolikt efter hennes efterträdare i detta nu. Hon går ofta inte att ha i möblerade rum. Och hon eldar ju på ett redan brinnande politikerförakt ute i stugorna.
Citera
2025-10-15, 10:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bofop
Hon har en poäng i att det under de senaste åren har blivit tuffare att vara politiker på alla nivåer. Ser man till hatet som sprids på forum som detta riktat mot personer, men även på hur partiledare och partirepresentanter har börjat komma med personliga påhopp och liknande mot andra så är det helt klart annorlunda idag jämfört med när hon tidigare var minister. Och då fattar man ju att hon lessnar. Jag skulle aldrig ge mig in i politiken idag med tanke på all skit som de behöver stå ut med och hur många idioter som finns där ute.

Tyvärr lär inte detta ändras i närtid även om det nu kanske blir en diskussion om det.

politikerna har skapat det nya sverige

som man bäddar får man ligga
Citera
2025-10-15, 10:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Timetrial44
Ebba Busch lär ju få mycket mer hot och hat.
Nä, det ligger en hund begraven här, det handlar inte hat och hot.

Det handlar nog definitivt om hat och hot och jag tror det baseras i någon form av yttre påverkan att få henne att ändra sig i sin politiska hållning.

Hatt är starkt förknippad med privata näringslivet enligt mig och om det var någon som kunde föra C närmare högern och moderaterna så var det hon. Det tror jag starkt påverkat vissa falanger på vänstersidan som definitivt inte gillat hennes åsikter.

Sedan är nog både hon och tidigare partiledare utsatta för diverse "troll" som hon även nämner själv som säkert är personer på högersidan. Men det här var något mer än så, troligen många även inom partiet som hade starka åsikter om att partiet inte bör närma sig högern.
Citera
2025-10-15, 10:44
Medlem
Steinarrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heliga.Stenen
Problemet är inte partiet, det är tonläget från anonyma forum och radikaliserade/sjuka individer som blir besatta av att hota representanter av demokratin och journalistik.

Ingen rök utan eld.
Citera
2025-10-15, 10:44
Bannlyst
Om hon vore så rädd för sin egen säkerhet så skulle hon väl avgå omedelbart och inte sitta kvar till partistämman.
Hon valde inte Magdalena Andersson som sin statsminister kandidat och skällde ut Nooshi.
Socialdemokraterna har sett till så hon lämnar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in