2025-10-15, 10:24
Medlem
pojkpingiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karman
"Hat och hot" känns som ett svepskäl. Hon kan inte referera till något särskilt, bara en "känsla". Hon insåg väl att C är ett sjunkande skepp och att det finns bättre saker att göra i livet än vara kapten för en sådan skuta.

C har ökat flera procentenheter sedan hon tog över. Det sjunkande skeppet är L. Tar C tydlig ställning för endera block, kan de öka ytterligare ett par procent, folk idag (och sedan länge) vet ju inte vad de röstar på eller varför om de lägger sin röst på C.

Sannolikt stämmer hat och hot som skäl, folk blir mer dumma i huvudet och gränslösa för varje år som går. Folk har totalt missuppfattat rättigheter/skyldigheter mot våra folkvalda (med mera) och vad som ingår i yttrandefriheten. Sannolikt är det många brunslaskiga hjärnkirurger som ligger bakom hoten, som vanligt.
Citera
2025-10-15, 10:25
Medlem
Kid-Stardusts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av falsusinomnibus
Den skutan är så nära botten så förstår att råttorna överger den så fort de kan.

Centern är ett högerparti som målat in sig i ett hörn med miljöpartister och kommunister. Jag tror att Hatt plötsligt kom till insikten att det inte är någon bra plats att vara på.
Citera
2025-10-15, 10:26
Medlem
Streckkods avatar
Hatt fokuserade inte på C:s kärnfrågor; pedofili, djursex, nekrofeil eller
män som klär om i kvinnornas omklädningsrum, så nu är hon väck.

Fy faan vilket jävla mentalsjukt parti Centern blivit! Usch!

Citera
Medlem
Kurt1s avatar
Tråkigt. Jag gillar inte hennes politik. Men som person får jag nog säga att jag gillar henne. Särskilt om man jämför med Annie Löf.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FBerntsson
Tror också att hon inser att partiet är kört. Positionen i den "breda mitten" är hopplöss. Hon är marknadsliberal (vilket partiet också är) och kommer att tvingas regera med (V) efftersom Annie Lööf gjorde (SD) motståndet till partiets viktigaste fråga...

Okej så allt det här med att hon känner sig så pass hotad privat så hon avsäger sig sitt jobb, är hittepå menar du, bara efter 5 månader? om det var pga av ovan teori så inser varje vettig människa att hon var medveten om risken att åka ur riskdagen inför valet, förmodligen var det nåt som snarare motiverade henne.
Citera
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Favoritgame
Hon kändes rätt så floskig med sin klimatpropaganda, gjorde inget bra ifrån sig i opinionen och kunde inte ge något besked i regeringsbildningen. Vi får väl se om Murre falangen tar över partiet igen.
Hon såg på riktigt obekväm ut med att stå på vänstersidan i partiledardebatten. Tror inte hon vill se C där. Det plus hårt klimat tror jag är anledningen bakom avhoppet.
Citera
2025-10-15, 10:27
Medlem
Fan, vad tråkigt. Inte för att jag någonsin röstat C men hon kändes som den vettigaste och bästa de haft sedan.. urminnes tider.

Men blev väl som en provanställning. Ett halvår och sedan insåg hon att det inte var något för henne. Tajmingen att avgå faktiskt ”bra” för alternativet att avgå under 2026 hade varit sämre och att avgå 2027 efter ett eventuellt bra valresultat hade varit ohederligt.
Citera
Medlem
Paris24s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pojkpingis
C har ökat flera procentenheter sedan hon tog över. Det sjunkande skeppet är L. Tar C tydlig ställning för endera block, kan de öka ytterligare ett par procent, folk idag (och sedan länge) vet ju inte vad de röstar på eller varför om de lägger sin röst på C.

Sannolikt stämmer hat och hot som skäl, folk blir mer dumma i huvudet och gränslösa för varje år som går. Folk har totalt missuppfattat rättigheter/skyldigheter mot våra folkvalda (med mera) och vad som ingår i yttrandefriheten. Sannolikt är det många brunslaskiga hjärnkirurger som ligger bakom hoten, som vanligt.
De kommer att öka igen, en ny partiledare ökar alltid siffrorna. Men den ökningen håller bara i sig 6-9 månader och den viktigaste perioden 3 månader innan valet är det ändå vad väljarna tycker om partiledarnas insatser som räknas.
Citera
Medlem
Riksreptilens avatar
Hur att undvika att göra en Simona
Ny bok på en rea nära, dig av författarparet Hatt & Demirok
https://www.tv4.se/artikel/5oZhcZXeiAvjYg5VcBwKzo/ny-skraecksiffra-foer-l-foertroendet-rasar-foer-mohamsson

Mest fallande förtroende för småpartiledarna ledare i TV4 Nyhetsmorgon.
Senast redigerad av Riksreptilen 2025-10-15 kl. 10:31.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 8978wxu642
Så du tror att Säpo har rekommenderat henne att avgå?

Haha okej, du väljer att misstolka mig. Vad jag syftar till är varför hon väljer att inte gå in på detalj vad för hot som får henne att inte palla vara partiledare längre.
Citera
2025-10-15, 10:28
Medlem
TELAVIV91s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fiftyforfifty
Hon kan självklart inte utveckla pga pågående polisutredning.
Polisutredningen är inte hennes problem, och en sådan kan hålla på länge. Klart hon måste vara tydligare med varför hon avgår nu när hon inte skyller på personliga skäl.
Citera
2025-10-15, 10:28
Medlem
Graavargs avatar
Det är synd.

Vad man än tycker om C så har hon varit den klart mest sakliga och överlägset minst bullshittande av de svenska partiledarna.

Och den enda som inte hela tiden hänger sig åt billiga poänger och färdigproducerade floskler.

Svensk politik har gått sönder, och precis som i en del andra länder är det både väljarnas och politikernas fel.

Partiledardebatten var så under all kritik att jag stängde av, den gav mig absolut ingenting. Tvärtom känns det som att jag fattar problematiken bättre än partiledarna, och oberoende av om det är fel eller rätt så är det definitivt inte nån grund till "förtroende". Den enda som envetet försökte hålla en seriös nivå genom hela debatten var Anna-Karin Hatt. Så hatten av för det, men båda tummarna ner för "svensk politik" överlag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in