2025-10-15, 00:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kronbefallningsman
Paranoid psykos.

Fel och fel.
Citera
2025-10-15, 00:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 159cmm
Vet inte om detta hamnade i rätt kategori...

Men min fråga är, att varför har det blivit så jäkla läskigt att vara ute nu när det blir mörkt snabbt? Jag menar inte kl 21, 22, 23 helger. Utan vardagar från kl 18 och framåt.

I flera dagar nu har jag varit påväg hem strax efter 18 tiden. Var och varannan man glor ihjäl sig och/eller ler överdrivet eller beter sig allmänt konstigt. Hur ska man ta sig hem från jobbet som är typ 50 meter bort om man är livrädd att någon ska överfalla än hela tiden? Springa?

Och nej jag överreagerar inte.
Så de 99% kvinnor som inte skulle vara livrädda i den situationen underreagerar?

(Ja, jag antar att du är kvinna.)
Citera
2025-10-15, 01:01
Medlem
Kickassfarsans avatar
Sök hjälp för din rädsla / paranoia, det där låter inte sunt alls

Du verkar inte heller ha någon sjukdomsinsikt vilket är vanligt
Citera
2025-10-15, 01:05
Medlem
Inkommers avatar
Om jag mötte någon som såg livrädd ut tillsynes utan anledning skulle jag också titta konstigt på personen. Kanske le lugnande och titta runt om efter något som kan ha skrämt den livrädda människan.
Citera
2025-10-15, 01:06
Medlem
jewclaws avatar
Sluta bry dig? Hade du gjort det hade du inte ens tittat och uppmärksammat deras blick. Men nu verkar du ha jordaxeln uppkörd i skethölet, mittpunkten - det är du det, och då blir det sådär.. Du tittar och hoppsan du har hamnat i en situation. Skärp dig för fan, allt kretsar inte kring dig.
Citera
2025-10-15, 01:22
Medlem
LittleFishs avatar
Du menar MENA-män? Behöver man förklara är jag ledsen att du kom på varför och hur det är så och av vilken anledning ungefär 15-20 år för sent. PK-masspsykosen har gjort svenska städer väldigt otrevliga, speciellt på kvällar och nätter. Speciellt kvinnor verkar vara totalt oförmögna att förstå 1+1. Finns något skrattretande att de enda dagen kallar vita män för rasister för de röstat SD för att andra dagen inte våga gå ut för sitt psykosvurmande för araber och negrer. Har svårt att känna sympati för dem. Nu kan de gott få ligga som de bäddat. Detta var ett totalt icke-problem på 70-80-talen.
Senast redigerad av LittleFish 2025-10-15 kl. 01:28.
Citera
2025-10-15, 02:08
Medlem
hieroboams avatar
Det låter som att du håller på att utveckla en social fobi.
Citera
2025-10-15, 04:49
Medlem
Pripps0.0s avatar
Skaffa självförsvarsspray, finns med både ljud, ljus och färg.
Citera
2025-10-15, 06:45
Moderator
Ruskigbusss avatar
Övervakning och integritet --> Psykisk hälsa
/Moderator
Citera
2025-10-15, 07:14
Medlem
Citat:
Vet inte om detta hamnade i rätt kategori...

Men min fråga är, att varför har det blivit så jäkla läskigt att vara ute nu när det blir mörkt snabbt? Jag menar inte kl 21, 22, 23 helger. Utan vardagar från kl 18 och framåt.

I flera dagar nu har jag varit påväg hem strax efter 18 tiden. Var och varannan man glor ihjäl sig och/eller ler överdrivet eller beter sig allmänt konstigt. Hur ska man ta sig hem från jobbet som är typ 50 meter bort om man är livrädd att någon ska överfalla än hela tiden? Springa?

Och nej jag överreagerar inte.

Hypokondri kallas det
Citera
2025-10-15, 07:30
Medlem
Om du är rädd att promenera, i ett tryggt område, hem kl 19 kvällstid
Så har du tyvärr fått någon slags fobi

Du är förmodligen på helspänn och reagerar på minsta ljud och stirrar själv
Ser kanske förskräckt ut, har en spänd kroppshållning
Inte konstigt att folk glor och undrar varför du ser rädd ut
Citera
2025-10-15, 07:52
Avslutad
Citat:
Jag går inte runt och är rädd för människor dygnet runt om du tror det. Men detta är äckligt och läskigt. Så vad hjälper det om jag "tuffar" till mig om nån galning vill överfalla mig?

Min uppfattning är att det enda som är ”äckligt och läskigt” här är du som tror att alla män du möter är galningar som vill överfalla dig.

Tror du lider av förföljelsemani helt enkelt. Plus en släng av den sedvanliga kvinnliga offermentaliteten. ”Buhu, det är så synd om mig för jag är kvinna och alla män vill mig illa”.

Relaxa lite och försök vara street smart. Alla män på denna planet är faktiskt inte seriemördare eller våldtäktsmän.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in