På dumpen hängs män ut som letar efter barn/tonåringar i sexuellt syfte. Dessa män som fångas får öknamnet ”gädda” och några av dessa gäddor väljer att suicidera som en följd av uthängningen. Jag har studerat fenomenet med spöken, vålnader, gengångare och så vidare. Många med insyn i ämnet påstår att människor som dör under traumatiska förhållanden ”går igen” som osaliga andar. Detta kan ibland ta sig aggressiva uttryck med odöda som hemsöker platser eller föremål och sätter skräck i besökare. De gäddor som tragiskt nog valt att ta sina egna liv uppfyller dessa kriterier. Detta är män som dött ångestladdade, skamfyllda och förnedrade. Genom deras suicid skapas en gengångare. På platsen där de väljer att dö finns essensen av dem kvar, förvirrad och säkerligen full av hat. Hat mot omvärlden, Sara och Patrik från dumpen och folk som gör dem till åtlöje efter uthängningen.
Dessa gäddor hemsöker platsen där de dog. Som ett exempel kan vi ta Pappastor. En gädda som publicerats på dumpen för ett antal år sedan. Han valde månader efter uthängningen att avsluta sitt eget liv. Pappastor hängde sig under en bro och avled under väldigt dramatiska former. I teorin betyder detta att Pappastor ”går igen” på området runt bron. Att han hemsöker den full av ilska, sorg, hat och aggression. Detta kan betyda att området är rent av farligt att vistas kring nattetid. I teorin betyder detta också att Pappastor skulle kunna kontaktas av en person med mediala förmågor. Att kontakt skulle kunna etableras mellan mediet och gäddan. Jag spekulerar även att bron skulle vara direkt livsfarlig att besöka för Sara och Patrik nattetid. Med tanke på hatet, ilskan och vreden Pappastor har mot dem. Det var ju trots allt dem från dumpen som drev Pappastor indirekt mot sin undergång.
Skulle det vara etiskt rätt att medium besöker platserna där gäddorna tagit sig av daga för att försöka få dem att finna frid? Och vägleda Pappastor vidare från denna osaliga existens? Kan platserna där gäddorna suiciderat nu hemsökas av deras vålnader? Och betyder det att de nu kan vara riskfyllda att besöka nattetid?
Dessa gäddor hemsöker platsen där de dog. Som ett exempel kan vi ta Pappastor. En gädda som publicerats på dumpen för ett antal år sedan. Han valde månader efter uthängningen att avsluta sitt eget liv. Pappastor hängde sig under en bro och avled under väldigt dramatiska former. I teorin betyder detta att Pappastor ”går igen” på området runt bron. Att han hemsöker den full av ilska, sorg, hat och aggression. Detta kan betyda att området är rent av farligt att vistas kring nattetid. I teorin betyder detta också att Pappastor skulle kunna kontaktas av en person med mediala förmågor. Att kontakt skulle kunna etableras mellan mediet och gäddan. Jag spekulerar även att bron skulle vara direkt livsfarlig att besöka för Sara och Patrik nattetid. Med tanke på hatet, ilskan och vreden Pappastor har mot dem. Det var ju trots allt dem från dumpen som drev Pappastor indirekt mot sin undergång.
Skulle det vara etiskt rätt att medium besöker platserna där gäddorna tagit sig av daga för att försöka få dem att finna frid? Och vägleda Pappastor vidare från denna osaliga existens? Kan platserna där gäddorna suiciderat nu hemsökas av deras vålnader? Och betyder det att de nu kan vara riskfyllda att besöka nattetid?