2025-10-14, 06:13
Medlem
Isterbandsdoktorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ursula45
Ayan och hennes supporters snackar så mycket om att hon stod upp för sig själv hela tiden. Från vadå exakt?

Att bete sig som lättkränkta fjortisar är någon förortsgrej som babbar sysslar med.

De hittar alltid ursäkter att bete sig illa.
Citera
2025-10-14, 07:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av virkloppan
De första avsnitten var helt ok att titta på, men det senaste var en ren plåga. Stör mig självklart på Ayan som inte kan bete sig som en vuxen människa, men vad tog det åt Håkan!? Helkorkat att köpa upp alla röster i fjärde avsnittet om han nu visste om att man inte åker ut utan hamnar någon annanstans vid utröstning. Vilka blev han kvar med i sviten liksom!? Känns uppgjort eller så är han fruktansvärt smart som knäckte nöten... hoppas kommande avsnitt blir bättre. Tycker synd om Daniel också som utsattes för allt detta för att sedan bli totalt outad på detta sätt. Nu är det ju menat att vara ett psykologiskt, strategiskt spel... Men till vilket pris? Fattar inte alls hypen. Dock tycker jag panelen är ganska underhållande, till skillnad från andra. Känner att det måste finnas någon mening med att ha en panel, hittills inte fattat vad dem är till för.
Att Håkan köpte alla röster för att inte bli utröstad bevisar väl att han inte alls "knäckt koden" som han påstår. Tror det är en efterhandskonstruktion från hans sida. Han hade hört om den från Dominica och kanske börjat tänka att det kan vara som hon säger men det var väl allt.
Citera
2025-10-14, 08:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av virkloppan
Känner att det måste finnas någon mening med att ha en panel, hittills inte fattat vad dem är till för.

Det är väl helt enkelt för att fylla tomrummet som uppstår när det inte finns någon programledare som interagerar med de tävlande.

Notera dock att ”Kuben” unnade sig lite sarkasm i senaste avsnittet (typ ”Hur står det till med lagandan?”). Finns potential för rätt så dräpande repliker där om det greppet används sparsamt, tänk Glados i Portal.
Citera
2025-10-14, 18:34
Medlem
Jag tror att ayan är en narcissist förutom att vara verklighetsfrånvänd. Hennes nyaste ig inlägg är så pinsam
Citera
2025-10-14, 18:45
Medlem
Ayan säger att hon blev utsatt för utfrysning i sviten och personangrepp
Citera
2025-10-14, 19:17
Medlem
rabarberslampas avatar
Citat:
Ayan säger att hon blev utsatt för utfrysning i sviten och personangrepp

Ja, men hon har så vitt jag vet inte förklarat genom hennes många lives och inlägg på sociala medier på vilket sätt hon har blivit utsatt för personangrepp och utfrysning.

Man kan 110% bli felklippt men vad jag vet har inte från SVT:s håll börjat lägga in klipp som aldrig skett. Jag är en person som snälltolkar så gott det går men Ayan har väldigt få klipp (inga egentligen) som visar hennes sympatiska sida så det finns inget som visar att hon har rätt.

Att hon deltog i Spelet kommer nästan säkerligen bidra till att hennes karriär kommer att sjävdö.
Citera
2025-10-14, 19:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rabarberslampa
Ja, men hon har så vitt jag vet inte förklarat genom hennes många lives och inlägg på sociala medier på vilket sätt hon har blivit utsatt för personangrepp och utfrysning.

Man kan 110% bli felklippt men vad jag vet har inte från SVT:s håll börjat lägga in klipp som aldrig skett. Jag är en person som snälltolkar så gott det går men Ayan har väldigt få klipp (inga egentligen) som visar hennes sympatiska sida så det finns inget som visar att hon har rätt.

Att hon deltog i Spelet kommer nästan säkerligen bidra till att hennes karriär kommer att sjävdö.
Hon har verkligen inte kommit med exempel på hur hon blev illa bemött. Hon tar upp att zeina imiterade och gjorde fun av hennes svenska och att hon blev utfryst men att allt inget av det sättet som hon blev illa behandlad togs med. Jag önskar att hon kunde förklara och ge exempel på när hon blev utsatt för personangrepp. Hon säger att de va så illa att hon ville hem på dag två och att hon hade sömnbrist och panikångest.
Citera
2025-10-14, 20:32
Medlem
Isterbandsdoktorns avatar
Citat:
Jag tror att ayan är en narcissist förutom att vara verklighetsfrånvänd. Hennes nyaste ig inlägg är så pinsam

Sociopatkärring.
Min varningsklocka att detta är en käbbelkärring var när Dominica tog maktkortet i första avsnittet. Ayan reagerade på en gång.
Citera
2025-10-14, 23:31
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
Ayan och hennes supporters snackar så mycket om att hon stod upp för sig själv hela tiden. Från vadå exakt?
Rasism? Många är överkänsliga och ser saker som inte finns.
Citera
2025-10-14, 23:32
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Isterbandsdoktorn
Sociopatkärring.
Min varningsklocka att detta är en käbbelkärring var när Dominica tog maktkortet i första avsnittet. Ayan reagerade på en gång.
Många gillar inte Dominika men hon är Ayans motsats.
Citera
2025-10-15, 00:39
Medlem
Citat:
hennes supporters? Det är ju hennes fejk-konton som är "hennes supporters".

Hon är en vedervärdig människa som förstör hela programmet med sitt skrikande mm!
Citera
2025-10-15, 02:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TaxenSixten
Många gillar inte Dominika men hon är Ayans motsats.
Dominika är ju helt normal. Lite jobbig, men störande precis som produktionen vill ha det. Ayans är ju helt rabiat och självupptagen. Inte ens SVT kan tycka att det här är bra TV. Vuxen mobbing borde inte vara OK. Hon klarar sig väl pga rasistkortet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in