2025-10-14, 00:09
Medlem
Jag tänker att Mjällby med tränare och allt kan bli vårt nya landslag rakt över. De får byta tröjorna framöver och hoppa in
Citera
2025-10-14, 00:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Beaver14
Har en svensk förbundskapten någonsin fått sparken? Sitter väl alltid ut sitt kontrakt. Mesigt förbund.
De kanske tänker att oddsen är dåliga att vi klarar det nu så vi kan väl köra kvalet ut med Jon, så byter vi sen….
Citera
2025-10-14, 06:10
Medlem
goseigens avatar
Som många andra säger tycks det nya systemet inte ha fungerat, och det blir ju aldrig lätt för ett landslag att spela på ett sätt som de inte är vana vid. Sånt där kan man nöta på i klubblaget, men inte i landslag.

Sedan tycker jag det är helt korrekt att kanske experimentera, men inte i tävlingsmatcher.

Som det har skrivits har Tomasson fått 18 månader, och spelet idag såg ju inte alls bra ut, så hur lång tid skall det behövas egentligen. Nej, något är fel i grunden.

Att han inte pratar skandinaviska tycker jag också är värdelöst, men spelarna kanske tycker det är ok med engelska. Men för mig känns det som att man medvetet vill ta kål på en gemenskap som är tusentals år gammal.

Ska bli intressant att se om han blir kvar, om han kan vända på det här, och om inte: var han hamnar härnäst.
Citera
2025-10-14, 06:27
Medlem
Jag undrar hur man ens kunde tro på honom. Att komma från en klubb i engelska andra ligan är inte tillförlitligt.

JDT bör avgå. Jag fattar inte hur Källström eller han själv han kan försvara det.
Citera
2025-10-14, 06:30
Medlem
Robotrons avatar
Dansken har varit Sveriges urfiende i 1000 år. JDT ljuger såklart när han säger att han inte kommer kunna sova gott.
Citera
2025-10-14, 10:02
Medlem
Generalanderssons avatar
Den här danska tomten får Olle Nordin att framstå som ett fotbollsgeni.
Citera
2025-10-14, 10:03
Medlem
Gaupes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goseigen
Att han inte pratar skandinaviska tycker jag också är värdelöst, men spelarna kanske tycker det är ok med engelska. Men för mig känns det som att man medvetet vill ta kål på en gemenskap som är tusentals år gammal.

VA!? Pratar förbundskaptenen i svenska landslaget ENGELSKA med spelarna? Fy fan vad ovärdigt. Lägg ner hela jävla VM-skiten omgående, fotbollslag utan koppling till nationer kan få leka runt framför pengatvättande miljardärer nere i Dubai eller någon annan själlös gulfstat.
Citera
2025-10-14, 15:05
Medlem
Nu har han blivit sparkad enligt ekot, första gången förbundet sparkar.
Tidigare har det alltid sett ut så att kontraktet inte förlängs.
Citera
2025-10-14, 15:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dunderino
Nu har han blivit sparkad enligt ekot, första gången förbundet sparkar.
Tidigare har det alltid sett ut så att kontraktet inte förlängs.

Aftonbladet var försst med avslöjandet

https://www.aftonbladet.se/sportblad...riges-landslag

Svenska fotbollsförbundet har ALDRIG sparkat en förbundskapten sedan rollen introducerades år 1962 - tills nu

Jon Dahl Tomasson är tvellöst vår sämsta landslagstränare på flera årtionden.
Citera
2025-10-14, 15:12
Avstängd
Är det bara jag som tror att danskjäveln är en infiltratör och sänkte skiten med vilje?
Citera
2025-10-14, 15:16
Medlem
twoeggss avatar
Att byta ut JDT är en bra början, men sen behöver det bytas ut en jäkla massa f-ttor i både förbundet och i laguppställningen. Herregud så dåliga endel är. Att de inte skäms för sin dåliga arbetsprestation? Det måste sluta lallas i landslaget. Det behövs personer med karaktär, inte divor och lallare som Källström etc. Det svenska fotbollslandslaget har blivit ett dagis.
Senast redigerad av twoeggs 2025-10-14 kl. 15:18.
Citera
2025-10-14, 16:03
Medlem
Hellesylts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Follows
Är det bara jag som tror att danskjäveln är en infiltratör och sänkte skiten med vilje?

Jag har läst i EB att han jobbar för FE men vet inte om det är sant.

https://www.fe-ddis.dk/da/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in