2025-10-14, 05:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Detdundrar
Bekämpning av kvinnlig könsstympning i Somalia vore annars en hedervärd uppgift. Blir dock en lång båtresa och dessutom kan det dyka upp pirater i farvattnet.

Greta är högst troligt för könsstympning iom hon själv är könlös. En det. En ickevarelse.
Citera
2025-10-14, 07:35
Medlem
Här har Expressen en föredömlig genomgång av antisemiterna, Hamasanhängarna mm som Greta hänger med. https://www.expressen.se/nyheter/sverige/de-star-bakom-greta-thunberg-hyllar-terrorgrupper/

Jag finner det ytterst otroligt att de sprider antisemitiskt har på sociala medier, demonstrerar med antisemitiska ord och hyllar Hamas men när de är med Greta så pratar de ljuvt om demokratin. Så jag menar att vi lätt kan förutsätta att Greta är antisemit, hatar Israel och vill det ska utplånas samt hyllar Hamas. Det är liksom lite för många ggr hon bara ”råkar” hänga med terroristkramare.
Citera
2025-10-14, 08:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Novnov
Stämmer ej. Kolla reaktionerna från Marockaner på hennes inlägg om västsahara.

https://www.instagram.com/p/DExQq9fiQsF

Hur farligt är det att åka till Marocko? Är inte det ett väldigt vanligt turistmål? Jag ställer frågan för att jag helt enkelt inte vet, men jag misstänker att Gretas resa var helt riskfri om inte motsatsen kan bevisas. Zaida å andra sidan dog i Kongo-Kinshasa.

Här är en reaktion på inlägget du länkande som visar att hon åter igen lägger näsan i blöt och tar den "svages" parti av ren reflex utan att göra tillräcklig research:

Citat:
imene.cherry

39 v
I’ve always admired you, Greta, but I was truly disappointed by this post.

It’s easy to assume that the weaker side is always the honest one, the one in the right, and the victim, but that’s not always the case.

I urge you to take a closer look at the history of this conflict. Morocco actually liberated the region from colonial powers, and it was the coloniser who divided Morocco from its Western Sahara. The area referred to as “Tindouf” lies within Algeria, a nation currently Morocco’s biggest adversary—not because of a desire to see a free Western Sahara, but because of their strategic goal to divide Morocco, gain access to the Atlantic Ocean, and leave Moroccans isolated.

They are the ones desperately pushing for their plan to succeed. I encourage you to research the issue further, as this conflict is far more complex than just a matter of land or resource control.
Citera
2025-10-14, 09:42
Medlem
Amors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hoppsasteg
Här har Expressen en föredömlig genomgång av antisemiterna, Hamasanhängarna mm som Greta hänger med. https://www.expressen.se/nyheter/sverige/de-star-bakom-greta-thunberg-hyllar-terrorgrupper/

Jag finner det ytterst otroligt att de sprider antisemitiskt har på sociala medier, demonstrerar med antisemitiska ord och hyllar Hamas men när de är med Greta så pratar de ljuvt om demokratin. Så jag menar att vi lätt kan förutsätta att Greta är antisemit, hatar Israel och vill det ska utplånas samt hyllar Hamas. Det är liksom lite för många ggr hon bara ”råkar” hänga med terroristkramare.

Måste ge cred till Expressen som ger utrymme till denna typ av journalistik. Verkar finnas en vilja på den tidningen att granska islamistiska miljöer numera.
Citera
2025-10-14, 09:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Amor
Måste ge cred till Expressen som ger utrymme till denna typ av journalistik. Verkar finnas en vilja på den tidningen att granska islamistiska miljöer numera.

Verkligen. De gör ett gediget arbete.
Citera
2025-10-14, 09:45
Medlem
Här sitter Greta och skanderar "from the river to the sea, Palestine will be free"

Dvs hon vill utplåna Israel. Så nu kan vi verkligen etablera att hon är riktig antisemit.

Taget från den här artikeln i Bulletin. https://bulletin.nu/har-skanderar-vansterextrema-greta-thunberg-om-att-utplana-israel
Citera
2025-10-14, 09:45
Medlem
SmarterThanYous avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amor

Det är så in i h-lvete välkommet.

Äntligen journalistik. Bra gjort.

redigering: Inas Hamdan? Aldrig sett förr men hon fattar vad det handlar om.

redigering: det här finns i hela "solidaritetsrörelsen". MP brukade t.ex. ha rätt bra band till Polisario i Västsahara och just olika palestinska grupper.
Senast redigerad av SmarterThanYou 2025-10-14 kl. 10:00. Anledning: ines/inas
Citera
2025-10-14, 12:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hyenaedition
Hur farligt är det att åka till Marocko? Är inte det ett väldigt vanligt turistmål? Jag ställer frågan för att jag helt enkelt inte vet, men jag misstänker att Gretas resa var helt riskfri om inte motsatsen kan bevisas. Zaida å andra sidan dog i Kongo-Kinshasa.

Här är en reaktion på inlägget du länkande som visar att hon åter igen lägger näsan i blöt och tar den "svages" parti av ren reflex utan att göra tillräcklig research:

Visste inte ens om hennes resa förrän nu. Lite konstigt att medierna inte blåste upp den alls. Precis som du skriver möttes hon tydligen av mycket kritik på Instagram och för att lägga näsan i blöt för sådant hon inte begriper.

En del anklagar henne för att gå Algeriets vägar och påstår t.o.m. att det i själva verket var där hon befann sig istället för Marocko. Hur hon tog sig dit kan man ju också undra, och varför de vevar med palestinaflaggor på fotot.

Citat:
Här sitter Greta och skanderar "from the river to the sea, Palestine will be free"

Dvs hon vill utplåna Israel. Så nu kan vi verkligen etablera att hon är riktig antisemit.

Taget från den här artikeln i Bulletin. https://bulletin.nu/har-skanderar-vansterextrema-greta-thunberg-om-att-utplana-israel

Hon vill alltså inte ha en tvåstatslösning utan ger sig inte förrän Israel är utplånat. Snacka om att ha blivit radikaliserad.

Men hon ger tydligen inga intervjuer.
Citera
2025-10-14, 13:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MidlifeMommy
En del anklagar henne för att gå Algeriets vägar och påstår t.o.m. att det i själva verket var där hon befann sig istället för Marocko. Hur hon tog sig dit kan man ju också undra, och varför de vevar med palestinaflaggor på fotot.
Det är väldigt likt en Palestinaflagga men det är faktiskt Västsahara. Palestina saknar stjärnan och månen, i övrigt är flaggorna identiska.
Citera
2025-10-14, 13:18
Medlem
Citat:

Hon tycker nog att det är en ramsa som rimmar sött och som verkar slagfärdig och kör den för att få med sig folk. Tror inte hon tänker så långt med den. Tror inte hon tänker särskilt långt öht. Att hon inte stödjer Israel är ju klart; därigenom antisemit. Klart är väl också att hon därför gjort sig ovän med USA, men det tar hon väl som en fjäder i hatten.
Citera
2025-10-14, 13:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Detdundrar
Hon tycker nog att det är en ramsa som rimmar sött och som verkar slagfärdig och kör den för att få med sig folk. Tror inte hon tänker så långt med den. Tror inte hon tänker särskilt långt öht. Att hon inte stödjer Israel är ju klart; därigenom antisemit. Klart är väl också att hon därför gjort sig ovän med USA, men det tar hon väl som en fjäder i hatten.

Nu tycker jag nog att du säljer henne för billigt. Hon är ju minst normalbegåvad och man vet ju att hon flera gånger konfronterats med folk som anklagar henne för antisemitism flera gånger. Så nog vet hon. Hon bara tycker att Israel och alla judar ska utplånas och dödas.
Citera
2025-10-14, 13:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Novnov
Stämmer ej. Kolla reaktionerna från Marockaner på hennes inlägg om västsahara.

https://www.instagram.com/p/DExQq9fiQsF

Ja, där får hon smäll på fingrarna av många, bl.a. en som skriver:

"You would have done better to remain focused on the environment, now with taking part in conflicts you know nothing about you might lose a lot of your credibility."

Vad ska hon hitta på att lägga näsan i blöt för nästa gång?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in