2025-10-13, 16:05
Medlem
Brandvarnare ska finnas i alla bostäder byggda efter 1999.
Att kontrollera brandvarnaren och vid behov byta batteri ligger på hyresgästen.
Citera
2025-10-13, 16:33
Medlem
Tydligen en kvinna för -64 då rör det sig närmare bestämt C*rina N*lsson B*ihagen som omkommit enligt utskrivna uppgifter!

Finnes på sociala medier känd som bedragerska enligt sökningar!
Påstår ingen motivbild!
Märkligt sammanträffande dock!

Pjäsgatan 6
Citera
2025-10-13, 17:01
Medlem
G.Silverbanes avatar
Kan det vara ett förtäckt mord?
Citera
2025-10-13, 17:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svensson500
Langa adress och om det var gas-spisar i huset tack.
Aldrig varit i det huset men kan garantera att det inte är gasspisar i aktuell fastighet
Citera
2025-10-13, 17:45
Medlem
Jag vet vem hon var. Jag känner folk som kände henne, osv. Jag vill faktiskt inte skriva något negativt om henne då jag inte stött på henne på många år, men det var vanligt Skånskt white trash med lite smussel och fuffens för sig.
Citera
2025-10-13, 18:57
Medlem
Självklart är det fruktansvärt, men jag måste fråga, hur många av de här stora hyreshusen har faktiskt fungerande brandlarm och regelbundna kontroller? Man kan ju undra om det är värt att bygga så högt när säkerheten verkar vara ett eftersatt moment.
Citera
2025-10-13, 21:36
Medlem
GustavAdams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fehat
Självklart är det fruktansvärt, men jag måste fråga, hur många av de här stora hyreshusen har faktiskt fungerande brandlarm och regelbundna kontroller? Man kan ju undra om det är värt att bygga så högt när säkerheten verkar vara ett eftersatt moment.
Fungerande brandvarnare är hyresgästens ansvar.
Ett så pass högt hus är med största sannolikhet byggt i betong. Då lär det knappas ske någon brandspridning till ovanliggande lägenheter om det inte finns en massa brännbart bråte på balkongerna.

"Dessutom har en man i 35-årsåldern, två män i 75-80-årsåldern samt en kvinna i 75-årsåldern fått lindriga skador."

Undrar varför/hur de blev skadade?
Citera
2025-10-13, 22:02
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reverend.Camden
Är det ännu en batteriladdning nattetid som ligger bakom, för det är väl inte så att mänsklig aktivitet ligger bakom något kl 03 på natten?
Hur vanligt är det med elfel i fasta installationer?
Sängrökning? Mordbrand?

Jag tänker samma sak, något billigt kinesiskt batteri till sparkcykel eller elcykel som plötsligt fattat eld i hallen. Personen som bor där är mer eller mindre helt innestängd om man inte hoppar sju våningar ner från fönster eller balkong.
Hoppas verkligen att personen inte ens vaknade utan svimmade av röken och helt enkelt aldrig vaknade igen. Att slåss mot branden och märka att man förlorar är säkerligen värre.
Citera
2025-10-13, 22:04
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GustavAdam
Ett så pass högt hus är med största sannolikhet byggt i betong. Då lär det knappas ske någon brandspridning till ovanliggande lägenheter om det inte finns en massa brännbart bråte på balkongerna.

"Dessutom har en man i 35-årsåldern, två män i 75-80-årsåldern samt en kvinna i 75-årsåldern fått lindriga skador."

Brinner det i hallen och sen ytterdörren och ut i trappen så kan man säkerligen få otrevliga skador när man tar sig igenom och ut ur huset.
Citera
2025-10-13, 22:10
Medlem
Extremeflys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GustavAdam

Kan ju röra sig om rökskador med
Citera
2025-10-13, 22:19
Medlem
Oh-be-wans avatar
Från Ramslökens Vänner (grupp på facebook):

Av Moh*2d Osm*1n :

Varning för denna kriminella bedragare
Hon heter C*1rina Nilsson Blihag*2n beställde ramslök från henne och alldrig dyka upp och hon blockat mig
Hon har mer än en FB konto

Ann*1 Puir*1s Bib*2rg:
Väntar fortfarande på mina ramslökar jag köpte av henne och hon svarar inte på meddelanden heller. Blir så djävla förbannad på såna som ska luras hela tiden

H*2lena T*1ri :
Varnar också för henne. Jag beställde, hon hade satt på för lite porto, så jag fick betala 69 kr till Postnord pga för lite porto. 2 veckor senare kom lökarna fram i en blöt slemmig sörja. De stank så mycket att Postnord slagit in de i dubbla plastpåsar.. Tror tyvärr lökarna är helt körda. Försökte få kontakt med blev blockad av henne...

Tips till Flashback:
Stjäl aldrig någon annans ramslök. Aldrig!
Senast redigerad av Oh-be-wan 2025-10-13 kl. 22:27.
Citera
2025-10-14, 07:31
Medlem
GustavAdams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Extremefly
Kan ju röra sig om rökskador med
Förhållandevis nybyggt hus.
Då ska det inte pysa ut rök varken via lägenhetsdörren till trapphuset eller via ventilationssystemet till grannarna.
På natten så kan vi nog förutsätta att de flesta lägenhetsdörrar är stängda.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in