2025-10-13, 16:20
Medlem
Galejans avatar
Kick off är 20.45 ikväll, alltså om typ fyra timmar.

Personligen håller jag stenhårt på Kosovo eftersom jag finner nöje i att Sverige missar ännu ett mästerskap och dessutom får stryk av småländer vars landslag man själva varit med om att starta upp. För så var ju faktiskt fallet med Kosovo. Svennis och Tord Grip hade mer än ett finger med i spelet när Kosovo började fundera över ett fotbollslandslag.

Vad tycker ni andra? Hur går tankarna om kvällens match? Hoppas ni på seger eller är ett kryss rimligt?
2025-10-13, 16:25
Bannlyst
Jag hoppas inte men tror Kosovo vinner vilket skulle vara bra för då slipper Sverige att bli ödmjukad i USA.
2025-10-13, 16:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Galejan
Kick off är 20.45 ikväll, alltså om typ fyra timmar.

Personligen håller jag stenhårt på Kosovo eftersom jag finner nöje i att Sverige missar ännu ett mästerskap och dessutom får stryk av småländer vars landslag man själva varit med om att starta upp. För så var ju faktiskt fallet med Kosovo. Svennis och Tord Grip hade mer än ett finger med i spelet när Kosovo började fundera över ett fotbollslandslag.

Vad tycker ni andra? Hur går tankarna om kvällens match? Hoppas ni på seger eller är ett kryss rimligt?

Om det är enda sättet att få bort dansken från förbundskaptenrollen hoppas även jag på vinst för Kosovo. Undrar vad han har komponerat ihop för märkligt gäng den här gången.
2025-10-13, 16:33
Avstängd
67arigGubbes avatar
Vi komme vinna och alla kommer jdt spelstil…. Tyvärr!

Det är kims fel!!!!!!
2025-10-13, 16:35
Medlem
Gorbis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Challe321
Om det är enda sättet att få bort dansken från förbundskaptenrollen hoppas även jag på vinst för Kosovo. Undrar vad han har komponerat ihop för märkligt gäng den här gången.

Verkar inte dansken mest fokuserad på att prata engelska med märklig dansk dialekt? Så upplever jag det iaf.

Han skiter egentligen i vad han säger, bara han själv tycker han låter cool och häftig i sin obegripliga danskengelska.
2025-10-13, 16:39
Avslutad
Återigen säljs matchen via något kanal paket. 10 miljarder om året och SVT kan inte sända våra landskamper.
2025-10-13, 16:39
Avstängd
67arigGubbes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gorbi
Verkar inte dansken mest fokuserad på att prata engelska med märklig dansk dialekt? Så upplever jag det iaf.

Han skiter egentligen i vad han säger, bara han själv tycker han låter cool och häftig i sin obegripliga danskengelska.

Pinsammaste va när han skulle dra ett skämt ”ah ye he is looking good ye?”
2025-10-13, 16:40
Avstängd
Snusfris avatar
Vem bryr sig. Även om Sverige lyckas på något sätt ta sig till vm kommer dom skämma ut sig. Och sen ska de överbetalda horungarna be om ursäkt till svenska folket via Aftonbladet. Patetiskt. Vi är inte bättre än så här.
2025-10-13, 16:42
Medlem
Cents4s avatar
Kollade precis klart danskjävelns PK. Vilken jävla fars detta är. Värsta jag sett i ett svenskt landslag sedan Hamren och det säger väl en del.
2025-10-13, 16:45
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Cents4
Kollade precis klart danskjävelns PK. Vilken jävla fars detta är. Värsta jag sett i ett svenskt landslag sedan Hamren och det säger väl en del.

Om det endast finns lite talent på laget och det talent som finns inte bryr sig då kan ingen tränare skapa mirakler.
2025-10-13, 16:45
Medlem
Ezzelinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gorbi

"It was not a perfect match" kommer han att le efter att baron Lagerbielke på extratid nickat in 1-1 i en match där precis allt från svensk synvinkel varit skit från minut ett. Och så kommer han nog att försöka sälja in feberdrömmen om att Sverige ändå har goda förutsättningar att klara en andraplats i gruppen, genom att besegra Slovenien hemma och Schweiz borta, medan Slovenien och Kosovo spelar oavgjort.

Rätt intressanta, och avslöjande, siffror i denna artikel. Tomassons fotboll blev inte roligare än så:

https://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/a/gwgOaB/for-snalle-sote-jesus-skull-las-rummet-bank-om-sverigekosovo

Citat:
Efter Nations League-triumfen (Vi spöade skiten ur Azerbajdzjan!) lyfte förbundskaptenen fram statistiken som visade på hur ofta Sverige kom till avslut, mest av alla i hela Nations League.

Efter tre spelade matcher i VM-kvalet har Sverige haft sju avslut på mål. De är inklämda mellan San Marino och Gibraltar (som spelat fler matcher) i Uefa:s officiella statistik. De ligger efter Nordirland, Georgien och Luxemburg (som inte spelat fler matcher). De har släppt in två mål mot Slovenien, två mot Kosovo, två mot Schweiz.

Vi kan väl jämföra med Schweiz, eftersom Sverige mötte dem senast.

2021 spelade de kvartsfinal i EM, slog ut Frankrike och pressade Spanien. Murat Yakin jublade inte bara åt showen, han drog lärdom av det. Han sa att de varit för beroende av Yann Sommers målvaktsbragder, att de behövde täta till bakåt. Sedan dess har de gått från trebackslinje till fyrbackslinje. De har hållit nollan i fyra raka matcher, släppt till totalt tre skott på mål.
Senast redigerad av Ezzelino 2025-10-13 kl. 16:54.
2025-10-13, 16:53
Medlem
Beaver14s avatar
Kommer hat-titta ikväll

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in