2025-10-13, 23:45
Medlem
Vi behöver en ny ledning i sveriges herrlandslag. Och inte bara en ny förbundskapten, utan Kim Källström och Sebastian Larsson behöver också lämna. Dom har helt enkelt inte kompetensen att leda Sverige på högsta nivå.
Citera
2025-10-13, 23:45
Medlem
Hunden007s avatar
de låste matchtråden men detta är det sämsta landslaget jag någonsin sätt under mina 30 år på detta jordeliv.
Citera
2025-10-13, 23:49
Medlem
Hunden007s avatar
Swishainsamling för en biljett för JDL till färjan hem?
Citera
2025-10-13, 23:51
Medlem
Cents4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hunden007
de låste matchtråden men detta är det sämsta landslaget jag någonsin sätt under mina 30 år på detta jordeliv.

Följt landslaget sedan VM kvalet 2001 och det här är den sämsta upplagan jag någonsin sett, många minns säkert hur illa det var när Hamren var tränare men det är ingenting i jämförelse med landslaget under JDT. Lägg därtill också att vägen till VM 2026 är lättare än någonsin, inget annat än ett dunderfiasko vi fått bevittna.
Citera
2025-10-13, 23:53
Medlem
Hunden007s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cents4
Följt landslaget sedan VM kvalet 2001 och det här är den sämsta upplagan jag någonsin sett, många minns säkert hur illa det var när Hamren var tränare men det är ingenting i jämförelse med landslaget under JDT. Lägg därtill också att vägen till VM 2026 är lättare än någonsin, inget annat än ett dunderfiasko vi fått bevittna.

Han gick egentligen aldrig på stora minor som JDL?

Sämsta laget vi förlorade mot Ungern 2011?

Sämsta matchen vi spelade var Österrike 2015, 1-4?

Hamren hade lyckas dra 2, 1-0 segerar där vi Isak hade snubblat in ett mål!
Citera
2025-10-13, 23:56
Medlem
Cents4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hunden007
Han gick egentligen aldrig på stora minor som JDL?

Sämsta laget vi förlorade mot Ungern 2011?

Sämsta matchen vi spelade var Österrike 2015, 1-4?

Stämmer, tittar man på facit i efterhand så var det ändå godkänt. Var väl mest EM slutspelet som lämnade en bitter eftersmak där vi hamnade sist i gruppen och hans ständiga tjat om "shining" hela tiden. Nu kan vi inte ens ta oss till slutspel. Man inser hur illa det blivit med svensk fotboll när man t.o.m saknar Hamren
Citera
2025-10-14, 00:07
Medlem
Hunden007s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cents4
Stämmer, tittar man på facit i efterhand så var det ändå godkänt. Var väl mest EM slutspelet som lämnade en bitter eftersmak där vi hamnade sist i gruppen och hans ständiga tjat om "shining" hela tiden. Nu kan vi inte ens ta oss till slutspel. Man inser hur illa det blivit med svensk fotboll när man t.o.m saknar Hamren

Tog sig till EM 2012 med 16 lag. Visst snubblade till sig EM 2016 med 24 lag och Missat VM 2014 efter förlorat gruppen till Tyskland och Playoff till Portugal.

Senaste 2 kvalen har varit katastrof. Det är tur att vi snubblade till Nations league seger som lades mer för Janne skickade ner oss I C-Divsionen för Aldrig danskjävlen hade överlevt B-Divsion med detta spel.
Citera
2025-10-14, 00:09
Medlem
Utan att försvara JDT som jag aldrig ansåg borde ha anställts och som jag tyckte skulle få sparken redan efter premiärmatchen mot Portugal så måste jag säga att han haft otur med formen på de svenska spelarna. Alla är dåliga nu, både i landslaget och i sina klubblag. Den ende som alltid presterar i landslaget, Kulusevski, är skadad.

Med det sagt så måste förbundskaptenen sparkas nu och ersättas av K&T.

En annan sak man kan fråga sig är om Gyökeres ens ska vara med i truppen i fortsättningen.
Senast redigerad av Svenshult 2025-10-14 kl. 00:14.
Citera
2025-10-14, 05:45
Medlem
Seabeers avatar
Det är inte bara JDT som ska avgå

Ta bort
Kim Källström
Stefan Pettersson
Sebbe Larsson
Mats älvendal

Enligt mig så är detta människor som är helt fel på posten på förbundet.

Jag själv va på matchen.Vi blev totalt överröstade av hela Balkan. Svenska klacken är ett stort skämt . Trodde för en sekund att vi va i Pristina eller Sarajevo….
Senast redigerad av Seabeer 2025-10-14 kl. 05:52.
Citera
2025-10-14, 07:55
Medlem
cokehyenas avatar
1. Salami-Robban tar över landslaget på kort sikt.
2. K&T tar över på lång sikt.
Citera
2025-10-14, 08:01
Medlem
cokehyenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svenshult
Utan att försvara JDT som jag aldrig ansåg borde ha anställts och som jag tyckte skulle få sparken redan efter premiärmatchen mot Portugal så måste jag säga att han haft otur med formen på de svenska spelarna. Alla är dåliga nu, både i landslaget och i sina klubblag. Den ende som alltid presterar i landslaget, Kulusevski, är skadad.

Med det sagt så måste förbundskaptenen sparkas nu och ersättas av K&T.

En annan sak man kan fråga sig är om Gyökeres ens ska vara med i truppen i fortsättningen.
Klok analys.

K&T spelar defensivt viktad fotboll enligt enkla principer vilket torde passa landslaget väldigt bra. Deras träiga ledarstil kan bli en fördel om de får stark uppbackning från förbundet. Rätt inställning är viktigare än rätt namn när man väljer startelva. Och på denna punkten viker sig inte K&T.
Citera
2025-10-14, 08:08
Medlem
0-1 mot Kosovo hemma blev droppen för de flesta. JDT's avgång kan bara vara timmar borta. I ett desperat försök att rädda kvalet kastar han in Lindelöf i ett sista desperat hopp. Han började med att tro att han skulle avgöra matchen själv genom att dra iväg på ett par offensiva raider och var i vägen för våra forwards i stället.

Sedan kom den obligatoriska Lindelöfaren. Ett tafatt ingripande på en från början ofarlig höjdboll mot straffområdet. Lindelöf missbedömer och halvnickar rakt i gapet på en fristående kosovospelare som spelar fram till 0-1. Lindelöf agerar i vanlig ordning åskådare med händerna på ryggen och felvänd.

Visst ingen svensk spelare gjorde en bra match men den direkta orsaken till baklängesmålet var i vanlig ordning Lindelöf.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in