Citat:
Ursprungligen postat av
DrL0c
Jag brukade fundera på varför han köpt Teslan privat istället för på företaget. Nu då insett att svaret är för att han inte gjorde någon skillnad på privata pengar och företags ändå
Gillar också hans förklaringar kring merchen och moms och det. Att hans företag inte va reggat till att driva sådan verksamhet så därför tog han inte upp något relaterat till det i företaget. Med den logiken skulle man ju kunna regga ett företag under någon helt irrelevant kategori och sedan inte betala moms eller skatt på någonting alls eftersom det inte matchar företagets sagda verksamhet

Men precis!
Jag kanske är lite sent ute nu (jag försöker läsa ikapp, men hans argument håller ju inte alls.
Man SKA/BÖR inte blanda sin privata ekonomi med sitt företag, om han ens läst företagsekonomi så VET man det... Ignorans slutat ju i en katastrof. Sjukaste dock är att påstår att han inte "visste"...
Samtidigt så hävdar han att han gjort precis som Skatteverket sagt åt honom att göra... och struntat i det. Det är såklart lätt att skylla ifrån sig om man är girig och tror att man kan komma undan med det med "jag visste inte"... Right.