2025-10-09, 22:58
Medlem
Jag skickade in anmälan nu!😁
Citat:
Ursprungligen postat av Waldorfnisse
Vem som helst kan göra en polisanmälan! Knappt tänkt på det själv med tanke på stormen av all skit. Ska in och anmäla honom direkt. Går även att göra via Skv.

https://www7.skatteverket.se/portal/rapportera-felaktig-folkbokforingsadress/
Citera
2025-10-10, 00:49
Medlem
FanTaMigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av carlfredirk
Vad tycker alla föresten om när hans flickvän blir tryckt bakifrån av "Daddy P" och filmen när hon är schoolgirl och suger kuk? Riktigt hett tycker jag https://onlyfans.com/bunnyxpontus

Fick man se Daddy Pontus tjillevipp till slut?
Citera
2025-10-10, 07:41
Medlem
immenhusens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DrL0c
Vadå betala? Han har blivit fistad med skatt av skatteverket redan och nu vill åklagaren ge honom en miljon i böter. Klart som fan han inte har en miljon att lägga ut

Aha, så det är en miljon i böter samt motsvarande summa i restskatt? Trodde att bötesbeloppet svarade mot restskatten. Fantastiskt roligt! Då kanske det är bättre för PR att ta sex månader på kåken i stället, för han kommer ju knappast kunna ha råd med allt detta. Voltan skulle också kunna vara honom till gagn i det kreativa OF-skapandet, eftersom han då bli den ”farlige och spännande Pontus.”

/AI
Citera
2025-10-10, 07:45
Medlem
immenhusens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av majax
Det här har jag tänkt på i flera månader, hur kommer det sig att det inte är något som tas upp?

Citat:
Ursprungligen postat av Waldorfnisse
Vem som helst kan göra en polisanmälan! Knappt tänkt på det själv med tanke på stormen av all skit. Ska in och anmäla honom direkt. Går även att göra via Skv.

https://www7.skatteverket.se/portal/rapportera-felaktig-folkbokforingsadress/

Kontrollerade skattesatserna och tyvärr ligger ju Ingelstad i Växjö kommun med motsvarande skattesats. (Annars hade han fått betala mellanskillnaden för tiden som han egentligen har bott i Växjö, om Växjö skulle ha haft högre skatt än ex.vis Ingelstad.)

/AI
Citera
2025-10-10, 10:23
Medlem
Ja det vet jag, men folkbokföringsbrott är väl brott oavsett vilken kommun det är, om man inte bor där man säger? Eller har jag förstått fel?
Citat:
Ursprungligen postat av immenhusen
Kontrollerade skattesatserna och tyvärr ligger ju Ingelstad i Växjö kommun med motsvarande skattesats. (Annars hade han fått betala mellanskillnaden för tiden som han egentligen har bott i Växjö, om Växjö skulle ha haft högre skatt än ex.vis Ingelstad.)

/AI
Citera
2025-10-10, 13:47
Medlem
nationalizten88s avatar
Citat:
Oh. My. God. Han skriver verkligen som han talar och stavar som en tioåring. Hur enkelt det egentligen vore för honom att få det överstökat, genom att betala och låtsas som om ingenting har hänt. Men nej, han väljer att ta striden — till vår glädje. En intressant spaning är, att han numera verkar ha en riktigt management, samt att hans ”team av advokater” numera verkar ha reducerats till en enda advokat.

/AI

Dessutom centrerad text, ser ut som någon gått kurs för data körkortet 1996...
Citera
2025-10-10, 18:29
Medlem
immenhusens avatar
Citat:
Ja det vet jag, men folkbokföringsbrott är väl brott oavsett vilken kommun det är, om man inte bor där man säger? Eller har jag förstått fel?

Nej då, brott som brott. Men är tveksam till att det blir särkilt kännbart för honom, eftersom han inte verkar ha dragit några direkta fördelar av det. Men vem vet?

/AI
Citera
2025-10-10, 19:36
Medlem
Citat:
Nej då, brott som brott. Men är tveksam till att det blir särkilt kännbart för honom, eftersom han inte verkar ha dragit några direkta fördelar av det. Men vem vet?

/AI

Förmodar att poliserna redan känner till att han har två adresser (kanske flera) eftersom de gjorde husrannsakan hemma hos honom. Skulle gissa på utifrån bilderna/det han lägger upp på hans sociala medier att han bor främst i huset där han står folkbokförd och vad jag vet kan man inte stå skriven på två adresser samtidigt?
Citera
2025-10-10, 21:19
Medlem
Nej jag kan bekräfta att han bor i lägenheten i Växjö
Citat:
Ursprungligen postat av carlfredirk
Förmodar att poliserna redan känner till att han har två adresser (kanske flera) eftersom de gjorde husrannsakan hemma hos honom. Skulle gissa på utifrån bilderna/det han lägger upp på hans sociala medier att han bor främst i huset där han står folkbokförd och vad jag vet kan man inte stå skriven på två adresser samtidigt?
Citera
2025-10-10, 21:53
Medlem
Citat:
Nej jag kan bekräfta att han bor i lägenheten i Växjö

Ja jag tror ju inte att han inte alls skulle bo där - då är man ju inte så smart om han har en lägenhet som han aldrig skulle bo i. Men tror inte han nöjer sig med att bo i en liten 1:a.. Och som sagt följer han rätt så flitigt i sociala medier och han verkar bo mest i huset då många bilder/filmer är uppdateringar därifrån. Han la t.ex. upp en bild via Snapchat ikväll på hans akvarium och det akvariumet känner jag igen från hans gamla videor från huset.. https://imgur.com/a/F1Ul1Fs
Citera
2025-10-11, 19:03
Medlem
nova68s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OptimusOO7
Nu har ett officiellt uttalande kommit från hans management:
https://imgur.com/a/4kxv2fY

Odds på att han själv har suttit i sin stökiga 1:a och knappat?

Herregud ändå, lärde han sig ingenting då han läste företagsekonomi i flera år.
Citera
2025-10-14, 01:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DrL0c
Jag brukade fundera på varför han köpt Teslan privat istället för på företaget. Nu då insett att svaret är för att han inte gjorde någon skillnad på privata pengar och företags ändå

Gillar också hans förklaringar kring merchen och moms och det. Att hans företag inte va reggat till att driva sådan verksamhet så därför tog han inte upp något relaterat till det i företaget. Med den logiken skulle man ju kunna regga ett företag under någon helt irrelevant kategori och sedan inte betala moms eller skatt på någonting alls eftersom det inte matchar företagets sagda verksamhet
Men precis!

Jag kanske är lite sent ute nu (jag försöker läsa ikapp, men hans argument håller ju inte alls.
Man SKA/BÖR inte blanda sin privata ekonomi med sitt företag, om han ens läst företagsekonomi så VET man det... Ignorans slutat ju i en katastrof. Sjukaste dock är att påstår att han inte "visste"...

Samtidigt så hävdar han att han gjort precis som Skatteverket sagt åt honom att göra... och struntat i det. Det är såklart lätt att skylla ifrån sig om man är girig och tror att man kan komma undan med det med "jag visste inte"... Right.
Senast redigerad av Essem 2025-10-14 kl. 01:47.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in