2025-10-08, 21:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tronxon
Läste idag om en som får 6 månaders fängelse för att inte ha lämnat in underlag för två räkenskapsår, där det saknats underlag för 400 000 kr.

Vad tror ni han får för straff?

Det är intressant att spekulera. Är ingen jurist men har följt många fall genom åren. Min gissning är
  • Företagsbot, mellan 700.000 kr och 1 miljon
  • Näringsförbud 2 år
  • Bokföringsbrott av normalgraden där fängelsestraffet omvandlas till samhällstjänst
Citera
2025-10-08, 23:56
Medlem
Jag är så glad att det äntligen blir mer allvarliga konsekvenser för p-räzz. Vore ju toppen om Carina även åker på ngt. Herrehud vad hon ljuder under förhöret
Citera
2025-10-09, 10:58
Medlem
Kan någon lägga upp fupen igen? Googlar men hittar ej.
Citera
2025-10-09, 17:07
Medlem
Nu har ett officiellt uttalande kommit från hans management:
https://imgur.com/a/4kxv2fY

Odds på att han själv har suttit i sin stökiga 1:a och knappat?
Citera
2025-10-09, 17:55
Medlem
Waldorfnisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OptimusOO7

Gillar P-raz tonåringar? Är Carina skvatt galen? Är Patrik alkis? Skulle nog säga att oddsen för att någon annan än han själv knåpat ihop det där är astronomiska!
Citera
2025-10-09, 18:23
Medlem
Jag brukade fundera på varför han köpt Teslan privat istället för på företaget. Nu då insett att svaret är för att han inte gjorde någon skillnad på privata pengar och företags ändå

Gillar också hans förklaringar kring merchen och moms och det. Att hans företag inte va reggat till att driva sådan verksamhet så därför tog han inte upp något relaterat till det i företaget. Med den logiken skulle man ju kunna regga ett företag under någon helt irrelevant kategori och sedan inte betala moms eller skatt på någonting alls eftersom det inte matchar företagets sagda verksamhet
Citera
2025-10-09, 20:03
Medlem
nationalizten88s avatar
Idiot
Citera
2025-10-09, 20:35
Medlem
immenhusens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OptimusOO7

Oh. My. God. Han skriver verkligen som han talar och stavar som en tioåring. Hur enkelt det egentligen vore för honom att få det överstökat, genom att betala och låtsas som om ingenting har hänt. Men nej, han väljer att ta striden — till vår glädje. En intressant spaning är, att han numera verkar ha en riktigt management, samt att hans ”team av advokater” numera verkar ha reducerats till en enda advokat.

/AI
Citera
2025-10-09, 20:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av immenhusen
Oh. My. God. Han skriver verkligen som han talar och stavar som en tioåring. Hur enkelt det egentligen vore för honom att få det överstökat, genom att betala och låtsas som om ingenting har hänt. Men nej, han väljer att ta striden — till vår glädje. En intressant spaning är, att han numera verkar ha en riktigt management, samt att hans ”team av advokater” numera verkar ha reducerats till en enda advokat.

/AI
Vadå betala? Han har blivit fistad med skatt av skatteverket redan och nu vill åklagaren ge honom en miljon i böter. Klart som fan han inte har en miljon att lägga ut
Citera
2025-10-09, 21:38
Medlem
Det här har jag tänkt på i flera månader, hur kommer det sig att det inte är något som tas upp?

Citat:
Ursprungligen postat av felloh
Tycker även Pontus skulle åtalas för folkbokföringsbrott då han bor i råttboet på gymnastikvägen 2C i växjö och inte hos bidragsparasiterna i ingelstad.
Citera
2025-10-09, 21:57
Medlem
Och jag såg också att någon frågade om rättegång och dylikt. Är det någon som vet något om hur det kommer se ut än? Hade varit kul att gå på!
Citera
2025-10-09, 22:09
Medlem
Waldorfnisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av majax
Det här har jag tänkt på i flera månader, hur kommer det sig att det inte är något som tas upp?
Vem som helst kan göra en polisanmälan! Knappt tänkt på det själv med tanke på stormen av all skit. Ska in och anmäla honom direkt. Går även att göra via Skv.

https://www7.skatteverket.se/portal/rapportera-felaktig-folkbokforingsadress/
Senast redigerad av Waldorfnisse 2025-10-09 kl. 22:14.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in