2025-10-13, 23:35
Medlem
gratrunkarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zerxez
Nej där finns helt klart en förorts klang i hans dialekt. Ren Västmanlandska är det inte

nä västmanlänska är rigtig svenska
Medlem
needAlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zerxez
Fotbollssupporters är väl vana att följa klubbar som förlorar konstant. Efter 30 år borde väl fatta att landslaget är på dekis? Behöver 30 år till?
Varför bryr du dig ens om du inte gillar fotboll? För oss är detta snudd på det största i livet efter familjen och klubben som oftast är högre. Du kan inte förstå den ilskan jag har just nu, det går bara inte. Hade jag haft JDT här framför mig hade jag nog tagit några år i fängelse på rak arm.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tantradys
Det värsta är väl kanske att resultatet inte direkt är orättvist. Jävla dundersopor!!

De spelar efter en spelidé anpassat för ett bättre lag. Sverige ska spela enkelt defensivt och trist, som ett lag. Ett dunderfiasko förstås men dansken är helt fel som förbundskapten för detta lag då han envist fortsätter i samma spår trots att det aldrig fungerat. Han har förmodligen inga fler verktyg i tränarlådan än just detta spelsätt. Bör få sparken senast i morgon.
Senast redigerad av Tedrom 2025-10-13 kl. 23:40.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av knurra
Fel, tabellen är senast uppdaterad innan årets VM. Räknar man med poängen från det ligger
Sverige högre.
Tabellen ljuger inte. Vi fick inte en poäng i den här matchen för vi spelade oavgjort i andra halvlek.
Medlem
Härligt, detta såg man ju absolut inte komma med Sveriges utveckling i samhället i stort. Självklart speglas det även i fotbollslaget. Vad fan tror ni? Finns ingen som helst lojalitet kvar i detta arma land, och jag får bara bekräftat mina hobbyanalyser på löpande band. Det är ett digert sorgearbete man har framför sig om man ens sett en del av det Sverige som fanns innan 00-talet. Jag skiter fullständigt i detta landet och det gör väl alla andra också, annars hade det inte sett ut som det gör, men jag hycklar inte om det och det är jag jävligt stolt över. Den enda stoltheten jag har kvar då allt annat har tagits ifrån en. Samtidigt som jag skriver detta hör jag balkanmusik och bilar som tutar så att jag inte ens ska få sova ifred, för att sedan behöva gå upp till ett arbete och återigen tvingas bidra till något man numer hatar. Dags att packa ihop väskorna och lämna landet. Fyfan för de kuklösa generationerna som har tvingat mig in detta värdelösa samhälle.
Senast redigerad av sugarboypetoj 2025-10-13 kl. 23:39.
2025-10-13, 23:36
Medlem
kulturstrategs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av needAlife
Ok om vi skulle leka med tanken att det är sant, varför hade de inte kvar Svensson? Kan det vara för han missade EM-96? De kunde säkert tagit in några silvervunnare från -58 också, kanske även från OS-guldet 48? Nej, du pratar skit, är det några som har haft förlorar mentalitet är det Hamren och JDT, de övriga har ändå resultat att uppvisa

Dessutom, vad har du för förväntningar. Om ett så litet land som vårat kan nå kvartfinal är det enormt stort. Allt över det är enormt. Det handlar inte om förlorarmentalitet, utan om hur litet vårt land är.

Du förkroppsligar den svenska förlorarmentaliteten själv, och går därför inte att diskutera förlorar vs vinnarmentalitet med. Det står utanför din programmering som svensk NPC.

Danmark är mindre, både befolkningsmässigt och meritmässigt(fram till 1992), Grekland har marginellt större befolkning och noll meriter - ändå vann de EM 2004. Mjällby vinner allsvenskan i år.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tantradys
Droppen skulle vara om "studiokillarna" också skulle börja prata "rinkebysvenska". Då slänger jag ut tvn genom fönstret!

Det kommer när vi får dessa as som experter. Var lite så när Goitom var "expert" en sväng sen har vi Bojan. Behöver inte var så bara för man inte är etnisk german. Gillar exempelvis Fernandez på tv4. Men som sagt det kommer nog bli så framöver.
Medlem
Riksreptilens avatar
När det går bra för tyska landslaget som den massiva förnedringen av Brasilien 2014 på deras nationalarenan t ex brukas det kallas lagmaskin.

Jag ser en massiv dieselubåtmotor med otympligt många cylindrar till Kraftwerk eller Rammsteinlåt.

Sveriges insats sista matcherna är lite mer pårökt individ på knallert från sent 1950tal och Gasolines kända ballad från reseradion på pakethållaren.

. 🚴🥴
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ace Ventura
Du är både dum, blind och okunnig. Min gissning - djyrgårdare eller bajare?

Men som om du som gnagare är opartisk och fylld av visdom? Saletros skulle med senaste matcherna i åtanke inte ens platsa i Värnamo - och det kan du knappast säga emot efter gnagets senaste match. Matchen ramlade sönder när Bergvall gick av.
Medlem
Jag tycker en kontrast är tydlig i den här matchen.

Ena laget är extremt stolt och patriotiskt = hög motivation.

I andra laget har alla sen de föddes fått höra att det finns inget svenskt, och det finns inget att vara stolt över och är man stolt är det sunkigt och smygrasistiskt. Det ger låg sammanhållning och låg motivation.
2025-10-13, 23:37
Medlem
zerxezs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av needAlife
Ok om vi skulle leka med tanken att det är sant, varför hade de inte kvar Svensson? Kan det vara för han missade EM-96? De kunde säkert tagit in några silvervunnare från -58 också, kanske även från OS-guldet 48? Nej, du pratar skit, är det några som har haft förlorar mentalitet är det Hamren och JDT, de övriga har ändå resultat att uppvisa

Dessutom, vad har du för förväntningar. Om ett så litet land som vårat kan nå kvartfinal är det enormt stort. Allt över det är enormt. Det handlar inte om förlorarmentalitet, utan om hur litet vårt land är.

Jaså? Island med 300 000 invånare har kommit till kvartsfinal. Färöarna är på väg till VM. Länder som Kroatien med få invånare, även Kosovo för övrigt, är överlägsna Sverige
2025-10-13, 23:37
Medlem
needAlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Masinga
Fick mig att tänka på Suker och Kroatiens bravader.
Oooh, ja eller 96 var det ju Tjeckien som var så Bra. Men facit dyker -98 var en legend men Tjeckien 2004 borde vunnit med Milan Baros och Jan Koller på topp.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in