2025-10-13, 18:23
Avstängd
Inspirit81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Readyfreddie
Han räddade på egen hand AIK från nedflyttning och driver både match och träning där, så ja, om han hade haft högre status i landslaget. Han är en kaptenstyp men kan förstås inte dominera där.

Vi får se. Han har tackat nej till rätt bra lag men lär ha fått nog av AIK som många av oss har vid det här laget.

Dejan är en bra kapten men det är varken Isak eller Isac så det finns inte många att välja på.
VNL är väl ordinarie kapten när han är med sist jag kollade iaf,

AIK höll ju inte på åka ur i år, var ju inte ens nära, Saletros har inte gjort någon direkt anmärkningsvärd säsong inte ens om du tittar på statistik.

Allsvenskans bästa mittfältare är han inte, och vilka stora klubbar har han tackat nej till sa du?
2025-10-13, 18:34
Medlem
Vilket är enklaste/billigaste sättet att se det?

Är det bara Viaplay Medium som gäller eller? (Hittar ingen annanstans).

Surt att lägga 299kr för att se EN match.
2025-10-13, 18:38
Medlem
Kinaskis avatar
Borde stoppa in han Bergström i Mjällby på topp.
Nån med lite vinnarskalle och medvind.
2025-10-13, 18:43
Medlem
sonicguides avatar
Hoppas på en bra startelva med folk på positioner som de klarar av.
Viktor
Lagerbielke, VNL, Gudmundsson (Hiens insats förra gången gav mig panikattack flera gånger om)
Larsson(balansspelare) Ayari(defensiv attacker)
Bardghji (kommer att leverera) Bergvall (ska ej vara defensiv mitt för klen) Svensson (måste spelas in)
Gyokeres Isak
2025-10-13, 18:44
Medlem
sonicguides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kinaski
Borde stoppa in han Bergström i Mjällby på topp.
Nån med lite vinnarskalle och medvind.
...och med nickspel värt namnet
2025-10-13, 18:49
Medlem
2-1 till Sverige idag. Vi gör en okej match, är mitt tips.

Vill se Roony!
2025-10-13, 18:51
Medlem
sonicguides avatar
Ett av våra stora problem är ju att vi har ett lättviktsmittfält och ute på yttrar springer vår tyngsta mittfältare Holm och Bernhardsson.
Berhardsson hade ju i den här klena truppen kunnat vara värd att testa som defensiv mittfältare jämte Hugo Larsson men i nuläget väger det över lite för att plocka ner Ayari tycker jag. Bergvall är för klen och för långsam när man tittar på sekvenserna från våra baklängesmål.
Jag kan inte förstå hur vi kan ha så ont om folk på den defensiva positionen.
Att vi ens tar ut allsvenske medelmåttan Saletros och C-lige-Karlström är ett underbetyg till laguttagningen.
2025-10-13, 18:56
Medlem
Masingas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sonicguide
Ett av våra stora problem är ju att vi har ett lättviktsmittfält och ute på yttrar springer vår tyngsta mittfältare Holm och Bernhardsson.
Berhardsson hade ju i den här klena truppen kunnat vara värd att testa som defensiv mittfältare jämte Hugo Larsson men i nuläget väger det över lite för att plocka ner Ayari tycker jag. Bergvall är för klen och för långsam när man tittar på sekvenserna från våra baklängesmål.
Jag kan inte förstå hur vi kan ha så ont om folk på den defensiva positionen.
Att vi ens tar ut allsvenske medelmåttan Saletros och C-lige-Karlström är ett underbetyg till laguttagningen.
Är inte han kapten i Udinese? Har italienarna tappat det helt? Totalt värdelös.
2025-10-13, 19:00
Medlem
sonicguides avatar
Förra matchen var väl inte så dålig egentligen men långt ifrån bra.
Bernhardsson gjorde ett individuellt misstag när han satte upp handen i ryggen osv. Det får man inte göra på den här nivån oavsett om det var straff eller inte.

På andra målet manar man på Gudmundsson att helt enkelt göra en av sina patenterade löpningar. Han försöker en första gång men blir stoppad då Schweiz ställt sig väldigt finurligt och en del svenskar nästan står i vägen för honom. På andra försöket försöker han verkligen med bära eller brista men mittfältarna tar inte rygg bakom honom utan glider in mot mitten istället och när Schweiz får bollen har de bara fritt fram och svenskarna ligger efter så en eller två mittfältare får ta på sig det målet.

Generellt har vi en massa felvända mittfältare som får bollen bakvända och med sin klenhet blir de uppätna direkt. Detta måste ha åtgärdats till idag för Kosovo är från Balkan och de vet hur man spelar fotboll där.

Våra anfall när mittfältarna kom rättvända lovade ändå ganska mycket mer i synnerhet om man håller sig lite kallare och inte ser tidningsrubrikerna framför sig.
Senast redigerad av sonicguide 2025-10-13 kl. 19:06.
2025-10-13, 19:04
Medlem
Månsans avatar
Det där galna påfundet att Sverige ska spela rolig fotboll och underhålla publiken kan dom stoppa upp i häcken. Det är precis tvärtom, Sverige ska gneta, ha ett stensäkert mittförsvar samt några otekniska men kvicka och framfusiga forwards som rör bollen cirka fyra gånger per match och gör mål på sina chanser (typ Dahlin, Elmander, Allbäck, Jonny Ekström). Underhållande spel behövs inte, det är roligt nog att se Sverige göra mål och gå till VM och EM. Det roliga spelet kan andra, bättre skickade lag, ägna sig åt samtidigt som Sverige gnetar till sig resultat.

Jag fruktar ett nytt fiasko ikväll, 1-1 är dessvärre ett sannolikt utfall.
2025-10-13, 19:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cooltrayne
Vilket är enklaste/billigaste sättet att se det?

Är det bara Viaplay Medium som gäller eller? (Hittar ingen annanstans).

Surt att lägga 299kr för att se EN match.

Detta var det billigaste jag hittade https://www.tvmatchen.nu/go?channel=telia_tvmatchen 99:-. Är ju med reklam men går att se iallafall..
2025-10-13, 19:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JetEk-UK
Detta var det billigaste jag hittade https://www.tvmatchen.nu/go?channel=telia_tvmatchen 99:-. Är ju med reklam men går att se iallafall..

Det är via TV-uttaget om jag förstod det hela rätt (enbart tv4 som streamingkanal).

Jag sitter på hotell, så det går bort tyvärr.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in