Citat:
Normalt sett brukar man inte skryta med att man är en imbecill eller intellektuellt otillräcklig, men givetvis är det tragiskt och synd att du är kulturellt anti-intellektuell och saknar kognitiv förmåga att uppskatta högkvalitativ konst från filmens gyllene eror, där i stort sett allt gjordes primärt för konstens skull, ars gratia artis, vilket slår den moderna Mockingbird-hjärntvätten och quick fix-kulturen från 80-talet och framåt med hästlängder.
Inget jag gjort, utan detta kommer från din farfars-logik innanför 50-skyltarna du aldrig varit utanför. Vuxit upp med Charlie Chaplin, helan och halvan osv men det är inte vad jag vill se idag.
Citat:
Det är bra, börja kolla på Netflix klassiker då.
Här har du en sortering som plockar fram alla filmer från före 1982 hos Netflix, och sorterar dom på IMDb-betyg, vilket på filmer från den eran faktiskt ger ett korrekt hum om hur bra filmen egentligen är, något betygen omvänt inte gör på filmer från denna sidan 80-talet, där filmers betyg avsiktligt manipuleras för att haussa upp Mockingbird-hjärntvätten och kulturmarxismen, som med exempelvis Shawhank och liknande hjärntvätt där empatibefriade lågIQ-karaktärer orealistiskt framstalls som trygga, intelligenta och förtroendeingivande.
https://www.justwatch.com/se/leverantör/netflix/filmer?release_year_until=1981&sort_by=imdb_score
Här har du en sortering som plockar fram alla filmer från före 1982 hos Netflix, och sorterar dom på IMDb-betyg, vilket på filmer från den eran faktiskt ger ett korrekt hum om hur bra filmen egentligen är, något betygen omvänt inte gör på filmer från denna sidan 80-talet, där filmers betyg avsiktligt manipuleras för att haussa upp Mockingbird-hjärntvätten och kulturmarxismen, som med exempelvis Shawhank och liknande hjärntvätt där empatibefriade lågIQ-karaktärer orealistiskt framstalls som trygga, intelligenta och förtroendeingivande.
https://www.justwatch.com/se/leverantör/netflix/filmer?release_year_until=1981&sort_by=imdb_score
Tack för länken. Burkar dock inte följa massorna då allt är riggat, jobbar själv på sidan med PR. Men låter som du har något emot Shawshank Redemption (som det stavas)? Nu är vi inne på en specifik film men du tycker huvudkaraktären är empatibefriad och har lågt IQ. Jag tycker han är smartare än de flesta därinne, även mer empatisk än de flesta där inne, cool och fixar vad han kan, gör det bra också. Men det är väl en smakfråga. Du kanske gladeligen hellre hade sugit kuk varje dag och följt alla reglerna och dött i fängelse, jag är inte den att döma.
Citat:
Jag lovar dig, du kommer bli förvånad av hur bra dom flesta är. Gällande bögsex så började hjärntvätten med sådana avarter till karaktärer i roller redan under just 80-talet, långt innan denna sidan sekelskiftet.
Här har du rätt, men ta random film från 80talet du anser hjärntvätta oss med bögsex, kan du ge några exempel? Sen jämför de med topp 10 serier på Netflix, se vem som är bögigast?
Citat:
Här har du rätt igen och jag håller med dig. Men, de har också i kontrakten för nya produkter att där måste finnas bög, trans, neger/judesympati för att ens få visa serien hos dem. Detta är jag emot. Sant, jag reser över hela världen och som sagt är det annorlunda i Sverige, Egypten, Dubai, USA, Thailand osv. Men kontrakten gäller ändå.
Anledningen att Netflix har över 700 högkvalitativa klassiker från främst England, Italien och Frankrike hänger ihop med ett EU-direktiv som kräver att streamingtjänster har en viss procent inhemskt utbud. Märklig nog en av få bra saker som kommit ur det annars genomkorrupta EU-träsket, då det gör att det faktiskt finns mängder med bra film att se på hos Netflix och Prime.
Citat:
Men du säger ju samma som mig fast längre bak i tiden. Håller ju med dig att det utvecklas och visst, jag tar tillbaks påståendet att det inte var politiskt i filmerna 80-90-00, det var det ju såklart. Hollywood är Hollywood. Ersätter det påståendet med att jag ycker det har utvecklats superexponentiellt. Charlie Chaplin, helan och halvan, jävligt mansgrisigt om man ska hårddra det. Valfri Clintanrulle kan man väl anmäla för hets mot folkgrupp på en rad olika citat osv.
Fast det fanns ju mängder av kulturmarxistisk subversiv hjärntvätt och politik i form av lågIQ-karaktärer, LGBT-karaktärer och andra avarter i orealistiskt trygga/smarta/förtroendeingivande framstående roller i filmer från den inledande eroderande blockbuster-eran likaså, så att påstå att 80-90-00-filmerna saknade politik och hade mening är direkt felaktigt, då dom främst var till för att Mockingbird-hjärntvätta. Att du finner avsiktlig hjärntvätt i skräpkultur på en viss nivå som ok, men inte en annan nivå, när det finns 80 års utbud av fantastiskt bra filmer där sådant är närmast helt frånvarande är märkligt och ledsamt. Försök lita på mig och öppna upp ditt sinne för att du skulle kunna uppskatta äldre filmer likaså, om du bara gav dom en chans.
Citat:
Svenska Netflix har ungefär 2.500 serier och 4.800 filmer, i Japan finns det lite mer än 4.300 filmer och 3.000 serier, landar på ungefär 7.300 titlar i båda regionerna.
I sammanhanget intressant är att i Japan har Netflix under 30 filmer från före 1981, förutsatt att JustWatch visar rätt.
I sammanhanget intressant är att i Japan har Netflix under 30 filmer från före 1981, förutsatt att JustWatch visar rätt.
Som sagt olika för varje land. Japan är inte ännu lila djupt i bögtrösket som väst är. De är extremt renliga, respektfulla och ett riktigt fint folk - med tentakelporr på sidan.