2025-10-12, 07:48
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av admin
Inläggen raderades eftersom "zionister" i kontexten används som en omskrivning för judar. Inläggen som raderades innehåller nedsättande, hotfulla och konspiratoriska påståenden som riktar sig mot en identifierbar grupp baserat på trosbekännelse eller etniskt ursprung.

Ifall "zionister"används som en politisk beteckning för personer som stödjer staten Israel, så faller det inom ramen för politisk kritik. Inga problem. Men när det kopplas till mord, manipulation och konspirationer, och särskilt om det sker i ett forum där begreppet ofta används som synonym för “judar”, så är risken stor att det i vissa sammanhang kan bedömas som hets mot folkgrupp.

Beskrivningar som "smutsigt hantverk" och "väl etablerat MO att mörda" antyder att denna grupp systematiskt begår mord, utan att du presenterade några fakta som styrker detta.

admin

Gäller detta oxå för begreppet ”islamister”?
Citera
2025-10-12, 09:36
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LaneHaj
Gäller detta oxå för begreppet ”islamister”?

Det beror på kontexten.
Citera
2025-10-12, 10:49
Medlem
Mr.RedHats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tempeZZt
Det beror på kontexten.
Enligt vilken domstol eller lag? Får man inte vara kritisk mot sharialagar? Eller att de har "väl etablerat MO att mörda"? Ska tråden (FB) 9/11 - WTC/Pentagon/Shanksville m.m - Tråd Nr 2 raderas? För enligt merparten av den tråden är det USA som gjorde false-flag mot sina egna byggnader. Således måste ju de som hävdar "islamism" [enligt Flashbacks regelverk] utgöra HMF?

Bör en hel forumdel raderas? (FB) 911
https://www.flashback.org/sok/Islamister?sp=1&f=287
Senast redigerad av Mr.RedHat 2025-10-12 kl. 11:04.
Citera
2025-10-12, 11:09
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ganonito
Har skrivit till admin också, men du säger att det är tydligt att det rör sig om HMF och att Flashback måste följa lagen. I detta fall går Flashback mycket längre än vad lagen kräver.

https://sv.wikipedia.org/wiki/Sionism

Sionism och judar/judendom är alltså inte samma sak. Sionism är en politisk ideologi och politiska ideologier/rörelser går inte under HMF.

Dock används begreppet sionist som en omskrivning för judar.

Sionister är i allmänhet judar va?
Citera
2025-10-12, 11:12
Medlem
Ajogens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY

Vi har fortfarande fått klarlagt hur det skulle vara en omskrivning av judar.

TS har inte skrivit om han fått en förklaring av er sedan senaste inlägget men det verkar som ingen vet hur ni kom fram till det.
Citera
2025-10-12, 11:16
Medlem
Mr.RedHats avatar
Citat:

Det där har du inget stöd för OY. Tyvärr. Men det finns inget semantiskt eller historiskt som tyder på att TS skulle blanda ihop begreppen mellan "judar" och "sionister"

(FB) 9/11 - WTC/Pentagon/Shanksville m.m - Tråd Nr 2

Se själv: https://www.flashback.org/sok/?query=Judar&userid=342764&search_post=1&sp=1&date _from=2000-01-01&date_to=2025-10-12&so=pa

Denna regel omfattar innehåll som bryter mot lagen om hets mot folkgrupp, vilket forumet är juridiskt förpliktat att ta bort.

Det är bara ett antagande ni landat i för att radera tveksamma inlägg som inte bryter mot lagen.
Citera
2025-10-12, 11:17
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ajogen
Vi har fortfarande fått klarlagt hur det skulle vara en omskrivning av judar.

TS har inte skrivit om han fått en förklaring av er sedan senaste inlägget men det verkar som ingen vet hur ni kom fram till det.

Vadå er?

Jag talar för mig själv och är inte inblandad i raderingen av inläggen som tråden handlar om.
Citera
2025-10-12, 11:18
Medlem
Ajogens avatar
Citat:
Vadå er?

Jag talar för mig själv och är inte inblandad i raderingen av inläggen som tråden handlar om.
Nä nu är du löjlig.

Det ä'r solklart vad jag menar.
Citera
2025-10-12, 11:18
Medlem
Mr.RedHats avatar
Citat:
Vadå er?

Ni som i moderatorkåren. Ni har röstat i det, oavsett om du deltagit i omröstningen eller inte.
Citera
2025-10-12, 11:25
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.RedHat
Det där har du inget stöd för OY. Tyvärr. Men det finns inget semantiskt eller historiskt som tyder på att TS skulle blanda ihop begreppen mellan "judar" och "sionister"

(FB) 9/11 - WTC/Pentagon/Shanksville m.m - Tråd Nr 2

Se själv: https://www.flashback.org/sok/?query=Judar&userid=342764&search_post=1&sp=1&date _from=2000-01-01&date_to=2025-10-12&so=pa

Denna regel omfattar innehåll som bryter mot lagen om hets mot folkgrupp, vilket forumet är juridiskt förpliktat att ta bort.

Det är bara ett antagande ni landat i för att radera tveksamma inlägg som inte bryter mot lagen.

Det händer att sionist är en omskrivning för jude och är vad jag ville förmedla med nedanstående.

Citat:

Kan misstolkas, jag medger det.
Senast redigerad av OY 2025-10-12 kl. 11:33.
Citera
2025-10-12, 11:30
Medlem
Mr.RedHats avatar
Citat:
Flashback ska stå upp för yttrandefriheten. Inte ge vika för yttre påtryckningar.

Jag vet att admin är beläst på såväl HMF-lagen som tryckfrihetsförordningen och yttrandefrihetsgrundlagen. Förmodligen mer påläst än mig. Men man landar ändå i denna slutsats. Det är helt obegripligt.

EDIT: hänvisar till detta inlägget (FB) SDS: Har ni sett Jan Axelsson någon gång?… skapare av…Flashback (SDS 2025-03-16) i kontrast till vad som framkommit i denna tråd....
Senast redigerad av Mr.RedHat 2025-10-12 kl. 12:05.
Citera
2025-10-12, 11:30
Medlem
ElIzzards avatar
Citat:
Det händer att sionist är en omskrivning för jude och är vad jag ville förmedla med nedanstående.

Jag är inte involverad i raderingen av dessa tre inlägg och talar endast för mig själv här i tråden.

Du talar för dig själv som moderator helt utan Flashbackbias?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in