2025-10-12, 01:20
Medlem
Det är måhända ett smart drag av Liberalerna att säkra riksdagsmandaten genom att redan nu gå ut med att regeringsbildning med SD är uteslutet.
Liberalerna kommer därmed få de moderata rösterna som är tveksamma till regeringssamarbete med SD.
Citera
2025-10-12, 01:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av djingiskahn
Det är måhända ett smart drag av Liberalerna att säkra riksdagsmandaten genom att redan nu gå ut med att regeringsbildning med SD är uteslutet.
Liberalerna kommer därmed få de moderata rösterna som är tveksamma till regeringssamarbete med SD.
Nej det var korkat av ett 2.7 parti ingen Sd eller mod ger bort röster .
Citera
2025-10-12, 01:28
Medlem
Zaedrewss avatar
Smart ja kanske. Det blev smart av att Sd Åkesson dumhuvud nr 1 sa att det är inte säkert. Vi kommer därmed med all säkerhet få se att man försöker rädda kvar L. Det bästa vore ju att helt skita i dom.

Men som svar. Japp. Smart drag. Folk är ju mest rädda för att MP/S ska få något att säga till om än att SD känner sig sura.
Senast redigerad av Zaedrews 2025-10-12 kl. 01:32.
Citera
2025-10-12, 01:34
Bannlyst
Citat:

Wutt, ??

SD kommer få närmare 30 än 25.

Ulf kommer få kräla bland negerbajs för att ens komma till 15.

Vem bryr sig om ett 1,1 procents parti, som nu dessutom kommer få precis noll sympatiröster.
Citera
2025-10-12, 01:35
Medlem
Citat:

Ja det är smart av L, det kan gå hur som helst nu de har inget att förlora!
Citera
2025-10-12, 01:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av honeybadgerAH
SD kommer få närmare 30 än 25.
Vad baserar du den synnerligen optimistiska prognosen på?
Citera
2025-10-12, 01:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av KamerunHunter
Vad baserar du den synnerligen optimistiska prognosen på?

Flera mätningar på plus25. Samt att de tre senaste årens skolresultat visar på brutal SD majoritet bland unga etniskt svenska män, dessutom ej bara inom praktiska gymnasium utan även 3-åriga teoretiska.

Men det må vara, jag känner det i luften nu, dom grejerna jag höll på åka utav h-e från HR kring 18/19 existerar ej längre. Nuförtiden kommer jag undan med fkn allt.

Frågor kåmpis?
Senast redigerad av honeybadgerAH 2025-10-12 kl. 01:42.
Citera
2025-10-12, 01:41
Medlem
Citat:
Flera mätningar på plus25. Samt att de tre senaste årens skolresultat visar på brutal SD majoritet bland unga etniskt svenska män, dessutom ej bara inom praktiska gymnasium utan även 3-åriga teoretisks.

Frågor kåmpis?
Intressant. Har du länkar till undersökningarna?
Citera
2025-10-12, 01:42
Medlem
kalkryggars avatar
Citat:

Det tror jag inte en sekund på. De moderaterna kommer hellre att låta SD vara med än att riskera att Maggan får styra över Sverige. Samtidigt så är Liberalerna ett sånt litet parti (och osäkert om de ens når gränsen) att de inte kommer vilja slösa sin röst på tramspartiet.

Då tror jag mer på att liberaler som tycker att det är mycket viktigt att Maggan inte för styra istället hoppar över till Moderaterna. Så summaspelet lär nog istället vara till Moderaternas fördel.
Citera
2025-10-12, 01:45
Medlem
Citat:
Flera mätningar på plus25. Samt att de tre senaste årens skolresultat visar på brutal SD majoritet bland unga etniskt svenska män, dessutom ej bara inom praktiska gymnasium utan även 3-åriga teoretiska.

Men det må vara, jag känner det i luften nu, dom grejerna jag höll på åka utav h-e från HR kring 18/19 existerar ej längre. Nuförtiden kommer jag undan med fkn allt.

Frågor kåmpis?
De senaste opinionsundersökningarna visar att ungdomen förespråkar vänstern.

Skolval betyder ingenting, och SD fick aldrig över 23% i någon ansedd undersökning.
Citera
2025-10-12, 01:47
Medlem
Är väl ingen som tror att L håller vad de lovar? "När man går till val säger man en sak innan valet. Sen genomförs valet, så säger man en sak också efter valet."
Citera
2025-10-12, 01:48
Bannlyst
Duger Novus för herrarna. där har SD 23.9 i sammanslagna....

Men detta är bara början

https://novus.se/wp-content/uploads/2025/09/novusvaljarbarometerseptember2025.pdf

Vad menar jag då med bara början? Inom familjer går det aldrig att prata politik, det drar jag mig för.

Men vilken skillnad på kontoret jag känner sen 16/17/18/19/20.
Senast redigerad av honeybadgerAH 2025-10-12 kl. 01:51.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in